Gå til innhold

Modifisere min Wii?


Welhaven

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp skaffet meg Drivekey og den funker, for såvidt..

Jeg får brent og spilt enkelte spill.. som feks Star Wars Lego, men jeg får ikke brent spil som diverse Super Mario spill og lignede.

 

Har kjøpt Verbatim DVD-R plater og bruker Imgburner, brenner på lav hastighet 4x.

 

Hvorfor virker ikke spillene jeg brenner??

Har 2 pc-er som jeg bruker og det virker ikke som om det er noe forskjell på brennerne her.

 

Er det noen som bare har Drivekey som kan nevne hvilke spill som de har fått til å virke??

 

 

Hva og hvordan softmodder man en Wii..??

 

Et lite svar til dette. Jeg har som tidligere nevnt sleit jeg med NSMB, men Call of Duty virker perfekt per d.d. Nå er jeg mac bruker, har en Pioneer brenner. Har ikke gjort noe ekstra utenom å overstyre hastigheten. Satte bare inn DVD-R plata og gjorde som vanlig. Fungerer konge.

 

Skal prøve meg på ett par andre spill. Hvis disse virker uten softmod så kommer jeg nok ikke til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

 

Jeg synes nå iallefall det kan være greit å ha backup av spill på usb penn el lignende... i stedet for dvd'er

 

:)

 

Frode

:) Det er vel åpenbart! men det krever jo en chip som støtter dette. Eller er det noe som kan ordnes med softmod?

 

EDIT:

Etter det jeg vet så støtter ikke DriveKey spill fra SD kort eller USB slik uten videre..

Endret av abreisj
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nettopp skaffet meg Drivekey og den funker, for såvidt..

Jeg får brent og spilt enkelte spill.. som feks Star Wars Lego, men jeg får ikke brent spil som diverse Super Mario spill og lignede.

 

Har kjøpt Verbatim DVD-R plater og bruker Imgburner, brenner på lav hastighet 4x.

 

Hvorfor virker ikke spillene jeg brenner??

Har 2 pc-er som jeg bruker og det virker ikke som om det er noe forskjell på brennerne her.

 

Er det noen som bare har Drivekey som kan nevne hvilke spill som de har fått til å virke??

 

 

Hva og hvordan softmodder man en Wii..??

 

Et lite svar til dette. Jeg har som tidligere nevnt sleit jeg med NSMB, men Call of Duty virker perfekt per d.d. Nå er jeg mac bruker, har en Pioneer brenner. Har ikke gjort noe ekstra utenom å overstyre hastigheten. Satte bare inn DVD-R plata og gjorde som vanlig. Fungerer konge.

 

Skal prøve meg på ett par andre spill. Hvis disse virker uten softmod så kommer jeg nok ikke til å gjøre det...

 

Jeg har prøvd meg på Super Mario uten hell, men jeg har også prøvd meg på Guitar Hero, Cocoto Festival pluss mange mange andre spill ute at dette funker.

Kan virke som om det er brenneren min altså..?!

 

Er en ekstern brenner god nok??

Lenke til kommentar

Vel...

 

1. Orginal spill?

2. lest tråd?

3. hehe kom ikke på noe..

 

Det har seg sånn, att man pr i dag (vet ikke om det er kommet update på drivekey) MEN når du ikke har org spill, (noe annet er ulovlig) så må man softmodde, hvordan er forklart mange ganger tidligere.

 

Skulle ikke tro att ekstern brenner skulle ha noe å si.

 

MEN les på f eks wiihack.com

 

Frode

Lenke til kommentar
Vel...

 

1. Orginal spill?

2. lest tråd?

3. hehe kom ikke på noe..

 

Det har seg sånn, att man pr i dag (vet ikke om det er kommet update på drivekey) MEN når du ikke har org spill, (noe annet er ulovlig) så må man softmodde, hvordan er forklart mange ganger tidligere.

 

Skulle ikke tro att ekstern brenner skulle ha noe å si.

 

MEN les på f eks wiihack.com

 

Frode

 

Takker for svar.

 

Ja jeg har lest tråd;)

Orginale spill funker flott, det gjør også 1-2 andre..

 

Så softmode er altså beste måte og chippe Wiien på..? Må visst lese litt på dette ja.

Norsk guide..? :)

Lenke til kommentar

På wiihack er det iallefall en engelsk guide

 

Om softmodding er den beste måten å chippe wii på er jeg usikker på. Jeg har drivekey og softmodda min, men det er jo pga forskjellige ting...

 

www.wiihacks.com <-- der er det guider

 

pass på versjonen du har av wiie'n stemmer med guiden du leser :)

Lenke til kommentar
På wiihack er det iallefall en engelsk guide

 

Om softmodding er den beste måten å chippe wii på er jeg usikker på. Jeg har drivekey og softmodda min, men det er jo pga forskjellige ting...

 

www.wiihacks.com <-- der er det guider

 

pass på versjonen du har av wiie'n stemmer med guiden du leser :)

 

 

Takker molland:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har softmodded Wiien min. Har mulighet for å spille backup games(brente spill), installere forskjellige dilldall som du finner på Shop Channel som jeg bare laster ned, se DVD og leke med en haug forskjellige ting. Jeg har ingen modchip og Wiien er kjøpt rundt 25. Januar for snart et år siden. Nyeste firmware.

 

Vil anbefale GBAtemp sine forum for Wii softmodding. Google det. Disse er hyggelige og hjelper deg om du spør.

 

Når det kommer til å brenne ut spill, så bruk lavest mulig hastigheter og DVR-R plater. Ser Kaytona nevnte det tidligere. :)

 

Men er ikke det å diskutere og linke til sånne sider ulovlig her? :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...