Gå til innhold

Modifisere min Wii?


Welhaven

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt smått om modding rundt på nettet, og så for meg at dette var kun egnet for f.eks PS3. Derimot ser jeg jo at det også er muligheter rundt dette for Wii også.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Eventuelt anbefalinger på hva man bør gjøre?

 

Savner blant annet at DVD-spilleren ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest litt smått om modding rundt på nettet, og så for meg at dette var kun egnet for f.eks PS3. Derimot ser jeg jo at det også er muligheter rundt dette for Wii også.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Eventuelt anbefalinger på hva man bør gjøre?

 

Savner blant annet at DVD-spilleren ikke fungerer.

Du burde bruke drivekey til wii en liten enkel chip som ikke er vanskelig og instalere, men tror ikke den kan kjøre spill som wii fit plus eller new super mario bros wii. Endret av Tobiasjon
Lenke til kommentar
Du burde bruke drivekey til wii en liten enkel chip som ikke er vanskelig og instalere, men tror ikke den kan kjøre spill som wii fit plus eller new super mario bros wii.

 

Annbefaler ikke drive key

Risiko for at noe går galt, mister garantien.

 

Du kan prøve dette :O

Har ikke gjort det selv enda, siden jeg ikke har muligheten for øyeblikket.

Jeg kjenner 3 stk som har gjort det da, uten problemer. Det er mulig å innstallere et program via homebrew channel som gjør det mulig å se på DVD'er.

 

Og du kan spille New Super Mario bros Wii

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar
Du burde bruke drivekey til wii en liten enkel chip som ikke er vanskelig og instalere, men tror ikke den kan kjøre spill som wii fit plus eller new super mario bros wii.

 

Annbefaler ikke drive key

Risiko for at noe går galt, mister garantien.

 

Du kan prøve dette :O

Har ikke gjort det selv enda, siden jeg ikke har muligheten for øyeblikket.

Jeg kjenner 3 stk som har gjort det da, uten problemer. Det er mulig å innstallere et program via homebrew channel som gjør det mulig å se på DVD'er.

 

Og du kan spille New Super Mario bros Wii

Heter programmet Neogamma? Tror du det funker dette for firmware 4.2e

Endret av Tobiasjon
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvilke ulemper er det å modifisere Wiien? Jeg har forstått det slik at man ikke blir bannet.

 

Nja, en bitteliten sjangse for at Wii'en blir bricket. Veit ikke om noe annet. Jeg har ikke hørt noe om at man mister garantien ved soft mod. Så jeg antar at du beholder den. :D

Det blir som å Jailbreake en iPod. Bare med garantien.

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar

Hey

 

Min wii er både chippet med drivekey og softmoddet pga diverse prog (spill..) softmoddet pga drivekeyen ikke klarte jobben der.

 

Kan si att alt fungerer fjell her og har gjort alt sammen selv. Er ikke bannet på noe vis, som jeg vet om iallefall.

 

Søk på nettet etter softmodding til wii så skal du nok finne info

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nettopp skaffet meg Drivekey og den funker, for såvidt..

Jeg får brent og spilt enkelte spill.. som feks Star Wars Lego, men jeg får ikke brent spil som diverse Super Mario spill og lignede.

 

Har kjøpt Verbatim DVD-R plater og bruker Imgburner, brenner på lav hastighet 4x.

 

Hvorfor virker ikke spillene jeg brenner??

Har 2 pc-er som jeg bruker og det virker ikke som om det er noe forskjell på brennerne her.

 

Er det noen som bare har Drivekey som kan nevne hvilke spill som de har fått til å virke??

 

 

Hva og hvordan softmodder man en Wii..??

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvis du leser *litt* høyere oppe her i tråden, så ser du noen innlegg ang softmodding og faktisk link til en god side ang det.

 

Det jeg har lest på nettet... så funker ikke super mario pr i dag, men kommer update snart til drivekey. Softmodding (som nevnt tidligere i tråden) funker mot super mario etter det jeg har lest på nettet.

 

Søk på wii softmodding f eks, har ingen linker her nå, har akkurat nå installert pc'en.

 

frode

Lenke til kommentar

Jeg har satt inn en DriveKey. Det har fungert perfekt helt til jeg i dag prøvde å spille et brent spill. Lastet ned for PAL. Det var New Super Mario Bros spillet jeg prøvde meg på. Brukte riktige plater og alt.

 

Mitt problem nå er som følger: Jeg får ikke spilt noen av mine original spill lenger! :(

Wii´n starter som den skal, jeg putter i spillet, eller det står i. Velger jeg denne kommer det opp en error. Noen som er kjent med dette? Hva gjør jeg nå? Får ikke til å slå av DriveKey i menyen heller. Kommer inn, men får ikke tatt noen valg der. Det ser ut til at konsollen er disconnectet. har menyversjon 4.2

Lenke til kommentar

Hei

 

Husk att på drivekey'n så er det små "knapper" du må stille inn for rett versjon, det er vel 3 stk der. Sjekk også att du monterte drivekeyen korrekt vei på flat kabelen.

 

Og igjen.. så langt jeg vet, er det ikke mulig å spille super mario med drivekey, derfor soft modding.

 

Frode

 

PS er ofte en fordel å lese litt på nett før en kaster seg i vei med modding osv :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har sjekket dette. Jeg tok en "windows" reset. Nappet ut strømmet da den sto på. Funker gulle godt etter dette ;) hehe...

 

Ok, så softmod må til. Jeg har en helt ny DriveKey og det skulle vist virke med den nye softwaren der,

2009-11-26 >> NSMB fixed on DriveKey!

 

We have fixed the NSMB issue in DriveKey. The updated firmware will be in all chips shipping from Monday 30th November. We will also be providing an update for existing DriveKey owners, which will be released as soon as the JTAG programmer is ready. In the near future we will also publish a standard for appending BCA data at the end of the ISO image, so that any new game with this new protection will work without any update of the chip. The actual game ISO will remain unmodified.

 

vel, jeg skal lese mer om softmod før jeg gjør dette. Men jeg har funnet en god manual her: Softmod for meny v4.2..

 

Er det noe jeg bør være obs på foruten det som står på denne siden?

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

 

Men følg iallefall guiden til punkt og prikke IKKE hoppe over noe som helst.. Selv om det står att drivekey'en skal være oppdatert etter 30 nov, så tenker jeg det er fra leverandøre og ikke nødvendigvis fra norsk forhandler, de selger nok fra lageret sitt, bestiller vel ikke 1 stk fra leverandør?

 

Det er bare noe jeg tror, trenger så klart ikke være slik.

 

 

Frode

 

Denne brukte jeg, siden jeg har 4.1 http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-g...od-any-wii.html

Endret av molland
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått tak i en brukt wii med chip. Alle spillene som fulgte med både brente og originale funker som bare det. Mens originalspillet av super mario bros gir svart skjem når jeg trykker på start i spillmenyen.

 

Må jeg softmodde for og få spilt dette originalspillet?

Lenke til kommentar

jaaaaa. lest tråden?

 

Hmm leste visst ikke skikkelig selv...

 

Kanskje du kan slå av chip'en?

 

Så langt jeg vet, er man foreløpig nødt til å soft modde wii'en for å kunne spille nye super mario spillet. Dette vil kanskje skje med nye spill fra nå av, tror det var en slags blokker som var lagt på org dvd som du ikke får med deg "over"

 

Drivekey, skal som sagt få en oppdatering i løpet av nå..

 

google : softmod wii super mario

 

Frode

Endret av molland
Lenke til kommentar

Oppdaterte wii fra versjon 3.3e til 4.2e

Hadde ikke noe software som nintendo ikke vil skal være på maskinen.

Spillet funker nå, og jeg kan ennå spille de brente spillene jeg har.

Antar at jeg må installere softmod for å spille av nyere brente spill

 

Hvordan finner jeg ut hvilken chip jeg har på maskinen, selger vet ikke selv.

Har det forresten noen betydning hvilken chip man har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...