Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min Audi A4 1,8 Turbo B5 Showcase


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Ja , tenker å lage en tråd om bilen min , en del er alt gjort men vil kome med oppdateringer etterhvert som ting blir gjort :)

 

Kjøpte denne bilen her for intet mer en 35 000,- noe som i seg selv var utrolig billig for en A4 1,8T , men var ikke uten grunn . eksosen som gikk ut fra turboen hadde fått en litt shabby sveisejobb fra forge eier som førte til at dette knakk rett av og laget et helvettes leven midt i byen , dette fikk jeg da sveiset skikkelig av en profesjonel sveiser . videre begynt det å komme klakkelyder fra ene hjulet når jeg la over rattet så da måtte jeg bytte drivknute , multireima med begynt å bli slitt så da ble den byttet samtidig som jeg fikk byttet styrestag

 

Så startet lysten på litt mer krefter under panseret , da ble det innkjøpt en forge 007 Resirk ventil som tålte en del mer ladetrykk , og et BSR Optiflow kit. Videre ble bilen sendt inn til Chipsenter for å bli chippen med stage 1 programmet deres som utgjør rundt 194 hester. Ble en ENORM stor forskjell , bilen vart plutselig mye gøyere å kjøre ! :D samtidig som Komboen med Forge Resirk + BSR optiflow puster å peser som en dumpventil , uten effekt tapen en dump ville hatt :)

 

På anleggs fronten har jeg en 5 kanaler Harman Kardon forsterker som driver Focal 130KR (skulle ønske det var det de kostet xD) Frontsett og Focal 690CVX som står i hattehyllene. Videre har jeg bestilt meg 2 bass kanaler jeg skal kjøre fra bagasjerommet gjennom veggen som er der armlenet/midtsetet for baksetene er. dette grunnet at bagsjerommet er helt klunke tett ! alt av subber jeg har prøvd der blir bare buldring inne i coupeen. Subb elementet jeg har sett meg ut er av typen Ground Zero , som jeg tenker å montere i hjulbrønnen.

 

 

 

 

 

en liten liste over hva som er gjort etter jeg kjøpte bilen og hva som er planene videre skriver jeg her

 

Ferdig

*Byttet drivreim

*Chip

*Byttet venstre drivaksel

*Instalere SPL subkassen

*Kjøpt og instalert Kenwood Head unit

*Fått in Forge Resirk

*Focal 130 KR front sett

*Focal 690 coaxial 6*9 i hattehylle

*Harman Kardon 5 kanals forsterker kjøpt og instalert

BSR optiflow Kit

 

 

Under bestilling

Bass kanaler fra bagasjerom til coupeen

Ground Zero Subb element.

 

 

Ikke Fullført

 

Bilens utsened

*Facelift baklykter

*Grøftelys

*nye felger

*Senk

*S4/RS4 grill

*S4 Fanger (?)

*Kromm speil hus

 

 

Motor

* Effektanlegg

*Større turbo når den orginale starter å bli dårli

 

 

 

Og litt bilder da :)

 

 

post-97753-1258939812_thumb.jpg

 

post-97753-1258939822_thumb.jpg

 

post-97753-1258939839_thumb.jpg

 

post-97753-1258939846_thumb.jpg

 

post-97753-1258939853_thumb.jpg

 

31072009174.jpg

 

post-97753-1258939865_thumb.jpg

 

post-97753-1258939872_thumb.jpg

 

post-97753-1258939879_thumb.jpg

 

16072009165.jpg

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Effektmessig er det nok fint lite å hente. BSR oppgir riktignok 3% effektøning på turbo biler , men synst selv det hørest utrolig usansynlig ut. Men med dette kittet er det varmeskjold rundt hele filteret og luft kanal , så får vertfall ikke mindre effekt som mange andre som kaster på et luft filter som ligger å suger luft like ovenfor en glovarm turbo.

 

Grunnen til jeg satt på filteret var mest for lyden sin del , og at Chipsenter anbefalte meg det sammen med chippen :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...