Evil-Duck Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ja , tenker å lage en tråd om bilen min , en del er alt gjort men vil kome med oppdateringer etterhvert som ting blir gjort Kjøpte denne bilen her for intet mer en 35 000,- noe som i seg selv var utrolig billig for en A4 1,8T , men var ikke uten grunn . eksosen som gikk ut fra turboen hadde fått en litt shabby sveisejobb fra forge eier som førte til at dette knakk rett av og laget et helvettes leven midt i byen , dette fikk jeg da sveiset skikkelig av en profesjonel sveiser . videre begynt det å komme klakkelyder fra ene hjulet når jeg la over rattet så da måtte jeg bytte drivknute , multireima med begynt å bli slitt så da ble den byttet samtidig som jeg fikk byttet styrestag Så startet lysten på litt mer krefter under panseret , da ble det innkjøpt en forge 007 Resirk ventil som tålte en del mer ladetrykk , og et BSR Optiflow kit. Videre ble bilen sendt inn til Chipsenter for å bli chippen med stage 1 programmet deres som utgjør rundt 194 hester. Ble en ENORM stor forskjell , bilen vart plutselig mye gøyere å kjøre ! samtidig som Komboen med Forge Resirk + BSR optiflow puster å peser som en dumpventil , uten effekt tapen en dump ville hatt På anleggs fronten har jeg en 5 kanaler Harman Kardon forsterker som driver Focal 130KR (skulle ønske det var det de kostet xD) Frontsett og Focal 690CVX som står i hattehyllene. Videre har jeg bestilt meg 2 bass kanaler jeg skal kjøre fra bagasjerommet gjennom veggen som er der armlenet/midtsetet for baksetene er. dette grunnet at bagsjerommet er helt klunke tett ! alt av subber jeg har prøvd der blir bare buldring inne i coupeen. Subb elementet jeg har sett meg ut er av typen Ground Zero , som jeg tenker å montere i hjulbrønnen. en liten liste over hva som er gjort etter jeg kjøpte bilen og hva som er planene videre skriver jeg her Ferdig *Byttet drivreim *Chip *Byttet venstre drivaksel *Instalere SPL subkassen *Kjøpt og instalert Kenwood Head unit *Fått in Forge Resirk *Focal 130 KR front sett *Focal 690 coaxial 6*9 i hattehylle *Harman Kardon 5 kanals forsterker kjøpt og instalert BSR optiflow Kit Under bestilling Bass kanaler fra bagasjerom til coupeen Ground Zero Subb element. Ikke Fullført Bilens utsened *Facelift baklykter *Grøftelys *nye felger *Senk *S4/RS4 grill *S4 Fanger (?) *Kromm speil hus Motor * Effektanlegg *Større turbo når den orginale starter å bli dårli Og litt bilder da Endret 23. november 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Flott bil! Liker disse veldig godt! Planene hørres bra ut, men hjelper det noe med powerfilter på disse tyskerbila? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Effektmessig er det nok fint lite å hente. BSR oppgir riktignok 3% effektøning på turbo biler , men synst selv det hørest utrolig usansynlig ut. Men med dette kittet er det varmeskjold rundt hele filteret og luft kanal , så får vertfall ikke mindre effekt som mange andre som kaster på et luft filter som ligger å suger luft like ovenfor en glovarm turbo. Grunnen til jeg satt på filteret var mest for lyden sin del , og at Chipsenter anbefalte meg det sammen med chippen Endret 24. november 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå