ZeRKoX Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg har ansvar for nettverket på et lan (88 deltakere) neste helg, og lurer derfor på et par ting. Jeg skal sette opp en boks med pfsense som router mellom internett, deltakernettet, og administrasjonsnettet. Går det greit at denne kjører DHCP, eller bør jeg sette opp en dedikert maskin til dette? Bør jeg kjøre intern DNS, eller er det ok å bruke en ekstern? Bør jeg ha automatisk registrering av DNS navn på alle maskinene som registreres i DHCP, eller er det unødvendig? Takk Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 hvorfår skal du ha et administrasjonsnett og et deltakernett? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 For å hidre deltakere å få tilgang til config av svitsjer og lignende. Svitsjconfig finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1175563 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg antar at det er en fullverdig PC du kjører pfsense på. Da bør det ikke være noe problem å kjøre DHCP også. Jeg ville nok satt opp en caching dns-server, men det er strengt talt ikke nødvendig. Folk er nok vant med å kople til med IP, så intern dns trenger du nok ikke. Men det er jo kjekt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå