jakas Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Dersom man har en hardisk med 2 partisjoner, er det da mulig å bytte filsystem fra Fat32 til NTFS på bare en av partisjonene? Eller må begge partisjonene (hele disken) forandres ?? Lenke til kommentar
civdez Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 yepp kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandling. og så velger du den partisjon og formaterer den på nytt og velger det fil systemet du vill bruke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 I tilfelle "yepp" var et uklart svar, så er det det første spørsmålet man svarer ja til. Dvs partisjonene kan behandles separat. Lenke til kommentar
jakas Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Som ny bruker av forumet vil jeg bare få si at jeg er imponert over raske og utfyllende svar! Dette lover godt.. Mange takk. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Men du trenger ikke å formatere for å bytte filsystem. Åpne ledetekst og skriv følgende: CONVERT X: /FS:NTFS(Hvor X er stasjonsbokstaven til disken du vil konvertere.) Går fint. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ja, men vil anbefale å formatere. Ellers vil disken bli tregere. Convert gir blokkstørrelse 512 istedet for 4096. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ok.Da lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
jakas Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Etter partisjonering og bytte av filsystem på den ene partisjonen på en ekstern usb hardisk, dukker ikke diskene opp i utforsker ("Min datamaskin") ved tilkobling. Må først logge av og på igjen. Dette gjelder på en maskin med Vista Home. På en annen maskin med XP operativsystem fungerer alt greit ? Før partisjoneringen gikk dette greit også med Vista. Finnes det noen forklaring /fix for dette ? Lenke til kommentar
jakas Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Viste seg at feilen lå i oprativsystemet ! Etter en oppfrisking av Vista fungerer det igjen ok.. Endret 25. november 2009 av jakas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå