DeadManWalking Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Samboeren min klaget over at viftene bråkte så jeg tenkte at vist det eksisterte en update til BIOS så kan jeg installere den. Det gikk fint. Så startet problemene, 100% CPU bruk. Merk, ikke i sikker modus så det ut til. Så lå jeg inn windows 7 på nytt og tenkte at nå må jo dette løse seg. Men ikke faen, fortsatt så suger maskinen 100% cpu bruk uten noen tilsynelatende grunn. Det må jo være pga BIOS oppdateringen. Er helt rådløs her, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. HP dv4-1110eo. Faen! Dette trenger jeg ikke nå rett før eksamen. Hore data Lenke til kommentar
civdez Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hehe, nei det vil nokk ikke hjelpe å installere windows på nytt, du må heller prøve å oppdatere biosen på nytt, kan være en feil i oppdateringa. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det enkleste er vel å prøve å flashe en eldre versjon av bios. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Noen sier nye bios oppdatering.. Noen sier ein gammel ein.. Men ka me å spørre om hvilken prosess som faktisk bruke 100% da? trykk alt+crt+del, å si hvilken prosses som bruker 100% av CPUen.. Eventuelt kille denne, å see hva som skjer da.. Kan være så enkelt at Bios oppdateringen har fikset/forbedret noe, som gjør at standers driveren in windows 7 ikke fungerer så bra, å at du må innstalere ein oppdate eller noe for å få det til i fingere som den skall. ;P (Alt avhengig om hvilken prosses d er snakk om osv..) Kan også være så enkelt at du kjører på en alt for lav strøm profil, der CPUen er satt til 30% av max eller noe.. som gjør at ding som normalt bare sku kreve 20-30% av prossesoren, nå krever 100% osv.. .:CyberMan:. Endret 23. november 2009 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
ols Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hvordan går det med maskinen? Hvis ingenting av det de herrer over har foreslått hjelper, prøv å gå inn i bios og deaktiver etter tur det som er naturlig å deaktivere (trådløst,bluetooth osv). Hvis du er heldig og det virker, er funksjonen kanskje noe du greier deg uten, midlertidig. Du kan jo også prøve å deaktivere drivere i device manager etter tur, og du kan bruke diverse verktøy i msconfig (slik som system info under tools, og se etter konflikter og problemenheter). I msconfig han du også velge andre gøyale ting som å staret maskinen med alle tjenester deaktivert osv. Endret 23. november 2009 av ols Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Alle prosessene bytter sporadisk på å ta mye av CPU, det er derfor det er så rart. Det fungerte med en ny install foreløpig. Det virker som om den kan ha "dårlig" starter, og varme starter hvor alt fungerer. Jeg skal se på drivere seinere. Irriterende er det uansett. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ringte HP, den skal sendes inn og det er med all sannsynlig en garantisak. Jeg ble nemlig bedt om å utføre en sånn BIOS harddisk selftest greie. Under den så skrudde maskinen seg av. Det var vist kjempe merkelig. Det var muligens feil på diskkontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå