Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Sykt sykt problem, BIOS update = 100% cpu bruk. Reinstall, fortsatt!

Anbefalte innlegg

Samboeren min klaget over at viftene bråkte så jeg tenkte at vist det eksisterte en update til BIOS så kan jeg installere den. Det gikk fint. Så startet problemene, 100% CPU bruk. Merk, ikke i sikker modus så det ut til. Så lå jeg inn windows 7 på nytt og tenkte at nå må jo dette løse seg. Men ikke faen, fortsatt så suger maskinen 100% cpu bruk uten noen tilsynelatende grunn. Det må jo være pga BIOS oppdateringen. Er helt rådløs her, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

HP dv4-1110eo. Faen! Dette trenger jeg ikke nå rett før eksamen. Hore data

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen sier nye bios oppdatering.. Noen sier ein gammel ein.. Men ka me å spørre om hvilken prosess som faktisk bruke 100% da? :D

trykk alt+crt+del, å si hvilken prosses som bruker 100% av CPUen.. Eventuelt kille denne, å see hva som skjer da.. :)

Kan være så enkelt at Bios oppdateringen har fikset/forbedret noe, som gjør at standers driveren in windows 7 ikke fungerer så bra, å at du må innstalere ein oppdate eller noe for å få det til i fingere som den skall. ;P

(Alt avhengig om hvilken prosses d er snakk om osv..)

Kan også være så enkelt at du kjører på en alt for lav strøm profil, der CPUen er satt til 30% av max eller noe.. som gjør at ding som normalt bare sku kreve 20-30% av prossesoren, nå krever 100% osv..

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Hvordan går det med maskinen? Hvis ingenting av det de herrer over har foreslått hjelper, prøv å gå inn i bios og deaktiver etter tur det som er naturlig å deaktivere (trådløst,bluetooth osv). Hvis du er heldig og det virker, er funksjonen kanskje noe du greier deg uten, midlertidig.

Du kan jo også prøve å deaktivere drivere i device manager etter tur, og du kan bruke diverse verktøy i msconfig (slik som system info under tools, og se etter konflikter og problemenheter). I msconfig han du også velge andre gøyale ting som å staret maskinen med alle tjenester deaktivert osv.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...