Gå til innhold

Eldre hovedkort på Windows 7?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å installere Win 7 Home Premium i dag.

Den startet, fikk skriften nede, så ble skjermen sort, og ingenting skjedde på veldig lang tid, så jeg stoppet det. Testet, og fikk samme resultat andre gang. Testet med en XP, og det gikk akuratt som det skal.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar

Rart, noen ganger bruker 64bit versjonen en del tid før installasjonen starter, men har ikke vært borte i at 32bit versjonen bruker noe tid.

Starter den opp fra DVD platen i det hele tatt? Er du sikker på at innstillingene i BIOS ang oppstartsrekkefølge er riktige?

Og jeg ville også ha oppdatert BIOS til nyeste utgave før installasjonen.

Lenke til kommentar

Den starter fra DVDen ja.

Når den starter så kommer det nederst på en grå linje at Windows laster inn filer osv. Etter dette så forblir det svart.

EDIT:

Prøver å kjøre igjen nå. Det står "Windows is Loading Files..." med en statusbar under, og etter denne er ferdig så forblir det sort, og etter en stund så stopper også DVD-romen å surre.

Får la den stå en god lang stund og se hva som skjer. Skjer det ingenting i løpet av 2-3 timer så funker det i hverfall ikke :)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Prøvde å innstallere på en annen maskin med samme brikkesett, Asus A8N-SLI Deluxe. Og det gikk som en drøm ser det ut til. Bare at jeg sliter med treg oppstart i bios på denne maskinen. Men det var der også før med XP.

Det ser ut til at brikkesettet (nForce 4) har drivere i Win7, så jeg trenger bare 4 andre så det ut til, lyd og raid.

Asus sine sider funker nok enda, Abit sine er oppe, men får ikke lastet ned i fra dem.

Lenke til kommentar

Da fant jeg også feilen til at maskinen var utrolig treg å starte opp.

Siden hovedkortet jeg ikke fikk brukt hadde en 2 kjerne, og det jeg fikk brukt hadde en 1 kjerne, så byttet jeg. Og da fant jeg ut at kjøleren ikke satt tilstrekklig festet. Kan ha løsnet siden den er fjærbasert.

Byttet CPU og festet den skikkelig, og nå starter den som den skal. Legger inn Win 7 der nå med korrekt harddisk. Og den startet å innstallere nå også. Så det er definitivt noe galt med KN8 kortet fra ABIT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...