AndersT2 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvordan er det å få ett eldre hovedkort til å funke med Window 7? Skal bruke Abit KN8 SLI. Tror jeg fant en Nforce 4 driver for Vista, det skal vel fungere? Eller kommer W7 med innbygde drivere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Windows 7 har en stor driverdatabase så trolig vil det funke uten ekstra drivere. Men det er jo greit å ha Vista driverene bare for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Prøvde å installere Win 7 Home Premium i dag. Den startet, fikk skriften nede, så ble skjermen sort, og ingenting skjedde på veldig lang tid, så jeg stoppet det. Testet, og fikk samme resultat andre gang. Testet med en XP, og det gikk akuratt som det skal. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 32bit eller 64bit? Og det er en original Windows 7 plate? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) 32-bit, kjøpt fra Netshop. Tenkte å prøve på en annen hovedkort fra samme tid, med samme brikkesett som jeg har. Men får ikke gjort det før i morra. Endret 26. november 2009 av AndersT2 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Rart, noen ganger bruker 64bit versjonen en del tid før installasjonen starter, men har ikke vært borte i at 32bit versjonen bruker noe tid. Starter den opp fra DVD platen i det hele tatt? Er du sikker på at innstillingene i BIOS ang oppstartsrekkefølge er riktige? Og jeg ville også ha oppdatert BIOS til nyeste utgave før installasjonen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Den starter fra DVDen ja. Når den starter så kommer det nederst på en grå linje at Windows laster inn filer osv. Etter dette så forblir det svart. EDIT: Prøver å kjøre igjen nå. Det står "Windows is Loading Files..." med en statusbar under, og etter denne er ferdig så forblir det sort, og etter en stund så stopper også DVD-romen å surre. Får la den stå en god lang stund og se hva som skjer. Skjer det ingenting i løpet av 2-3 timer så funker det i hverfall ikke Endret 27. november 2009 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Prøvde å innstallere på en annen maskin med samme brikkesett, Asus A8N-SLI Deluxe. Og det gikk som en drøm ser det ut til. Bare at jeg sliter med treg oppstart i bios på denne maskinen. Men det var der også før med XP. Det ser ut til at brikkesettet (nForce 4) har drivere i Win7, så jeg trenger bare 4 andre så det ut til, lyd og raid. Asus sine sider funker nok enda, Abit sine er oppe, men får ikke lastet ned i fra dem. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Da fant jeg også feilen til at maskinen var utrolig treg å starte opp. Siden hovedkortet jeg ikke fikk brukt hadde en 2 kjerne, og det jeg fikk brukt hadde en 1 kjerne, så byttet jeg. Og da fant jeg ut at kjøleren ikke satt tilstrekklig festet. Kan ha løsnet siden den er fjærbasert. Byttet CPU og festet den skikkelig, og nå starter den som den skal. Legger inn Win 7 der nå med korrekt harddisk. Og den startet å innstallere nå også. Så det er definitivt noe galt med KN8 kortet fra ABIT. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Fint du finner ut! Kjører Win7 selv her på gammel 939 plattform uten et eneste problem verken under eller etter innstallasjon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Har også satt opp Win7 på en PC med AMD S939 Opteron 170 og AsRock kort 939 m/nForce-4. Alt går automatisk med drivere ift til brikkesett/dual cpu kjerner fra MS/DVD og Windows update. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå