Thommas88 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg skal kjøpe meg TV kort slik at jeg kan se på tv på pcen. Saken er at jeg lurer på hva jeg skal kjøpe for når jeg ser på komplett.no så er det 4 typer. Analogt bakkenett/kabel DVB-C (Digital-kabel) DVB-S (Digital-Satellitt) DVB-T (Digitalt bakkenett) Det går bare en hvit kabel fra veggen å rett i tven. Er en hvit liten boks men det er bare et koblings pungt på veggen. ikke noe boks fra kanal digital eller get her. Hvem skal jeg da velge ? Analogt bakkenett ? er ikke det utrydda ? så vidt jeg vet da men har ikke mye peilig på dette da jeg ikke har sett på tv på 3 år iaffal. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Gamle analoge kan brukes på kabeltv forsatt . dog etter den digitale dekoderen for oppgraderte anlegg, for vanlig antenne -> Nord-Norge har det ei stund til. DVB-C : Standarden Canal digital kjører på ( og på ein måte get). Skal vere formatet digitalt tv via kabelnettverket fungerer. Det høres for meg ut som det er ein kabelnettverk du har sidan det er eit uttak i veggen DVB-S(S2) For parabolkunder, meiner at både canal digital og viasat kjører denne standarden DVB-T: Rikstv. Om du ikkje har noko dekoder mellom uttaket og TVen og det fungerer så trenger du berre eit vanlig analogt tv-kort hauppauge hadde noko kjekke dobble tvkort, der ein fekk muligheiten til å sjå og ta opp samtidig. Har du dekoder og den har analogt uttak, så kan du forsatt ha eit analogt tvkort bak Derimot er det berre digitalt eller du vil ha det digitalt så er det nok DVB-C standarden du må gå for, MEN det er mykje som må sjekkes opp og finnes ut av før ein kjøper seg eit DVB-C kort. I tillegg trenger ein ein CAM som passer til det krypteringsformatet tvsignal-leverandøren leverer (conax, alphacrypt, viaaccess.........) Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Takk for svar. Lurer på om jeg skal kjøpe meg en TV eller et TV kort. har 2x 22 tommmere til pcen som jeg kan bruke eller om jeg skal kjøpe en 32 tommer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444043 Denne altså ellers går jeg for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317944. Why not kjøpe en TV tenker jeg. Ville gjort det lettere med tanke på Ps3 å hdmi også. Man Kan jo laste ned det man vil se ellers å egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå