Gå til innhold

Overklokking av AMD Athlon X2 250


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om det var noen som hadde erfaring med overclocking av en billig amd cpu.

AMD ATHLON X2 250. Standard clock på 3gig, men ønsker å overclocke enkelt på standard vifte.

 

Lurte på en clock på 3,4 for eksempel. Grei økning og går kanskje på standard volt?

 

Er ganske blank på dette området. Overclocket en E8400 for over et år siden med et asus hk. har asus hk nå også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
min gikk smertefritt opp på 3600mhz uten voltøkning på en big typhoon kjøler;) (stock 1.45v)

 

fikk 3850mhz med 1.55v, tempen var vel 52c load. :yes:

 

dette 100% stabilt :D

Ja, men som sagt så hadde jeg tenkt på en stock kjøler. Den som følger med. Eller den som blir montert av Netshop. Hvis du klarte 3.6 uten voltøkning, så burde jeg vel klare 3.4?

Lenke til kommentar

hvor mye du klarer kommer også ann på hvilket hovedkort du har.

Husk at hver CPU er unik og ikke alle er like. Noen tåler spenningen bedre enn andre.

Eneste du kan gjøre å prøve deg frem med små økninger hver gang.

 

Jeg må selvfølgelig også bare minne om at overclocking gjøres på eget ansvar og at du mister garantien.

Lenke til kommentar
hvor mye du klarer kommer også ann på hvilket hovedkort du har.

Husk at hver CPU er unik og ikke alle er like. Noen tåler spenningen bedre enn andre.

Eneste du kan gjøre å prøve deg frem med små økninger hver gang.

 

Jeg må selvfølgelig også bare minne om at overclocking gjøres på eget ansvar og at du mister garantien.

Tusen takk for et godt svar.

Det at jeg mister garantien er jeg helt fullstending klar over. Men skulle det vært så ille at det gikk galt, så må jeg punge ut med 500 kr .. Så er ikke stor fare akkurat :)

 

Hovedkortet er ikke noe svære greier. Kan linke det da.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=130973

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

det går fint å oc cpuen til 3,6. men når man kommer opp til 3,8-3,9 begynner det å bli problemer. jeg oc min amd athlon x2 250 til 3,8. pcn startet fint. og jeg merket e stor forskjell. men etter en stund med cs 1.6 spilling slo pcen seg plutselig av. så jeg clocket den ned til 3,6 og nå fungerer alt. har ikke hatt noen problemer etter det.

Endret av klausmark
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...