Xander^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 God kveld! Det har seg slik at hunden vår (Pomeranian) sliter med utslett som fører til plagsom kløe i pelsen. Veterinæren har tatt prøver men vet ikke hva det er som forårsaker utslettet. Så da tenkte jeg å feilsøke med å bytte fòr samt gå over til kjøpevann en periode. Vet dere hvilket fòr jeg burde starte med? Den siste tiden har han fått RC Chihuahua 28 ADULT og gobiter fra PROVIT. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hundemoren til vår hund , labrador fikk samme bivirkning av Hills hundefor. Hvor skal du kjøpe? Rema 1000 eller felleskjøpet ol? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva med å gi den middagsrester for en periode? Jeg er skeptisk til tørrfor - bruker det bare på tur når det ikke er praktis med annet. Kan anbefale 'Vom og Hundemat' - frosne 1/2 kg pølser som man får hos de fleste zoo- forretningene. Lykke til. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Kan anbefale 'Vom og Hundemat' - frosne 1/2 kg pølser som man får hos de fleste zoo- forretningene. Lykke til. Støttes! Ole Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hundemoren til vår hund , labrador fikk samme bivirkning av Hills hundefor. Hvor skal du kjøpe? Rema 1000 eller felleskjøpet ol? Kjøper det fòret som er best.. slik ting er nå med kløingen er pris noe jeg bekymrer meg lite over. Hva med å gi den middagsrester for en periode? Jeg er skeptisk til tørrfor - bruker det bare på tur når det ikke er praktis med annet. Kan anbefale 'Vom og Hundemat' - frosne 1/2 kg pølser som man får hos de fleste zoo- forretningene. Lykke til. Takk for tipset! Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har hatt samme problem og gikk over til RC sensibel. Det går helt greit, og i tillegg bruker jeg tea tree shampoo fordi han klør av de fleste andre shampooer. Har også brukt noe vom og Hundemat i tillegg, men fikk problemer med at pelsen ble dårlig. Fikk beskjed av veterinæren at det ble alt for kraftig mat for en miniatyr som ikke "jobber" noe særlig, så nå bruker jeg bare sensibel med litt V&H på toppen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dra på vom og hundemat sine sider. Der står det info om produktet og forhandlere i ditt fylke. Bikkja mi var plaget med kløe. Vi byttet fra sensitive tørrfor, til vom. Angret ikke et sekund på det. Du kan også blande 50/50 med tørrfor og vom. Vom og hundemat koster ca 350 kr i måneden, for min hund på 30 kg. En sekk for koster 600 i mnd. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Nå går bikkja på en blanding av "vom og hundemat" og Eukanuba small breed Dette blir spennende.. Ikke tvil om at han likte våtfor :!: Skålen ble tømt på 1-2-3 Har også kjøpt ny sjampo som skal testes ut Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Får hunden diarè så får du overse det første uken, det får alle hunder som bytter for etter å ha brukt en type over en lengere periode. Men det vet du vel som hunde-eier. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Bæsjen blir veldig "rar" av vom. Det stikk motsatte av bløt vil jeg påstå. Bikkja mi bæsjet små kuler.. Siden de kan bli noe hard i magen av det, lønner det seg, som du gjør, å blande det ut med tørrfor Noen gir ris, pasta eller brødskive for at avføringen skal bli noe bløtere. Endret 25. november 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vi er veldig fornøyd med Vom og hundemat! Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Bæsjen blir veldig "rar" av vom. Det stikk motsatte av bløt vil jeg påstå.Bikkja mi bæsjet små kuler.. Det er vel det at V&H inneholder lite slaggprodukter, men nesten bare ren næring. Dermed er det ikke rare greiene som kommer ut i andre enden ... Ole Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Fristet til å prøve denne "vom" jeg også, nå har labradoren det helt fint med dagens " Brit" hundefor men jeg trur hunden vil like "våtmat" bedre. Nå er jo ikke maten noe problem for en labrador, den sluker maten så fort at den kaster opp alt og spiser det igjen og de 10 sekundene før jeg får satt maten ned på gulvet sikler den over hele seg og hopper baklengs salto, klikker mentalt mens den prøver å sitte,ligge og gi labb på en gang. Men jeg vil jo at hunden skal ha det best mulig. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Vi bruker mye V&H. Det faller rimelig i pris, og de fleste gir en god rabatt om du kjøper eskevis (Ti pølser?). Du får en enda bedre pris om du møter direkte i Trøgstad og kjøper på fabrikken. De produserer bestemte dager i uken. Da kan du få kjøpt varene før de blir frosset, slik at du enkelt kan lage porsjonsposer selv. For de fleste raser bør det suppleres med tørrfor for å motvirke tannsten. Ole Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kjøper bikkje mat på Felleskjøpet og har gjort det de siste 3 årene uten problemer. Vel og merke heller jeg litt matolje over 1 gang i mnd. Bikkja får også rester inni mellom, men det blir som regel bløtt bæsj Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg er skeptisk til tørrfor - bruker det bare på tur når det ikke er praktis med annet. Hvorfor er du skeptisk til tørrfôr? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Av grunner som trådstarter nevner. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Fair enough. Med middagsrester vil en uansett slite med å greie å gi hunden den næringen den trenger. Tørrfor er også bra for tennene på de fleste hunder. Det finnes så mange forskjellige sorter og produsenter av tørrfor at det bør finnes noe for enhver smak Det er ikke det at jeg mener tørrfor er det eneste saliggjørende, bare forstår ikke helt skepsisen til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå