Gå til innhold

XP, pro vs home

Anbefalte innlegg

Hei,

og hjelp :o , er nye her på forumet og lurte på om noen kan hjelpe meg med forskjellen på disse to versjonene av XP, pc skal brukes til hjemmebruk for det meste, men også være koplet opp mot trådløse nettverk på universitet osv. Hva slags funskjonaliteter mister jeg ved å velge home, og har noen noe anbefalinger?

På forhånd takk

mvh

Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows XP Home Edition is a great choice for small or home networks (typically two to five computers), but for the best experience on larger networks (typically more than five computers) for example, at a school or business, Windows XP Professional is the right choice.

Har selv variable erfaringer av xp home og diverse nettverk. XP pro har også system restore hvis du skulle får brukt for det.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Takker så mye for hjelpen, tror nok jeg ender opp med pro, ser ut som at jeg må ha det dersom jeg skal bruke pc på jobb på universitetet når jeg er ferdig med studiene om et halvt års tid.

mvh

Jarle

Lenke til kommentar
Hva er problemet??? Du er student, eller lærer av et eller annet slag. Kjøp deg pro. Den koster deg mellom 500 og 600 kroner. Det er 400 kroner billigere enn billigste XP Home. :D

Gidder du fortelle litt mer?????

mvh

Jarle

Lenke til kommentar

Kjøp deg studentlisens, da får du et papir som fylles ut, sendes inn, så kommer xp uten manualer (bare lisens i posten) Det er pro du får og det er latterlig billig. Alle som går på skole får, uansett alder, 6 åringer også.... Bare å kjøpe studentlisens i en butikk, gå å spørr, tror muligens også enkelte nettsjapper har

Lenke til kommentar

jeg har iallefall merket utpreget dårligere stabilitet på win XP home enn på Pro, når det er testet på samme system, uten HW forrandringer...

dessuten kan man ikk koble til domene med Home (jezus, cripple it some more, whydon'tcya? oh, you did...)

Lenke til kommentar
Kjøp deg studentlisens, da får du et papir som fylles ut, sendes inn, så kommer xp uten manualer (bare lisens i posten) Det er pro du får og det er latterlig billig. Alle som går på skole får, uansett alder, 6 åringer også.... Bare å kjøpe studentlisens i en butikk, gå å spørr, tror muligens også enkelte nettsjapper har

Takker for hjelpen, mon tro hvorfor ikke samskipnaden og co reklamerer med dette, de er jo så flinke til å skulle vise oss alle andre tilbud, men sjelden de gode som vi faktisk trenger...

mvh

Jarle

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å sende inn noe papirlapp. Eller det måtte ikke jeg for en tid tilbake ihvertfall (4. måneder).

Går bare til din lokale butikk og ser etter en windows-eske med studentlisens-klistremerke utenpå. Der er cden og alt.

Les mer her.

Lenke til kommentar

Vil bare bekrefte det for de som ikke er klar over det.

Er du lærer, lektor, professoor el.l. student, skoleelev, går i barnehage, har barn som studerer eller en i husstanden bruker pc'n som er en av disse. Da er du berettiget til å inneha en pro lisens.

Jeg kjøpte min for mindre enn 500 kroner, men jeg ser at prisene ligger mellom 5-600 kr.

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...