Gå til innhold

Problemer med pixler rundt mennesker i bevegelse.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 40" Samsung B6050. Skulle se Star Trek i HD, og brukte PS3 til avspilling. Dette var den første filmen jeg skulle se i HD, og var spent på å se hvordan bildet tok seg ut. Ting så veldig bra ut, men så la jeg merke til pixlene rundt mennesker og ting i bevegelse. Jeg klarte ikke å fokusere på filmen. Ble sittende å irritere meg over disse pixlene. Dessuten var det en del flimring på smårutete/stripete klær, f.eks. ullgenseren til Spock. Til og med 3-dagers skjegget til banditten Nero hadde en viss grad av denne flimringen. Denne flimringen ser jeg ved vanlig tv titting også. Det er også en god del moire, f eks. på stripete dressjakker på nyhetene. Men dette kan ha noe med å gjøre at signalet fra dekoderen ikke er HD, og at det ikke er HDMI overføring fra dekoderen. Trenger noen tips og råd her!

MVH

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rutete mønster og slike ting vil flimre litt på de fleste skjermer. Når det gjelder alle pikslene du ser så tipper jeg det har å gjøre med kontrast og ikke minst hvilken modus du bruker. Hvis tv-en er stilt på såkalt dynamisk modus og du har kjørt kontrasten i taket så blir ikke bildet så bra. Sett tv-en til Cinema Modus og senk kontrasten til et sted rundt midten så burde ting se litt annerledes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...