Gå til innhold

BK: et lite fossefall

dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte best det første!=)

tja, personlig så syntes jeg det siste jeg posta er litt mer anndeledes og dermed mer spennende; finere slør på vannet. Men slik er det med foto, folk har forskjellige smak!

Greia er at denne fossen er meget liten er aboslutt ikke noe spetakulær når man ser den i real life, så syntes jeg har fått brukbare resultater ut ifra motivet. Hjelper mye med pol. filter også, for å få frem det grønne=)

Ser frem til å ta bilder av noen sikkelig fine fossefall, veldig stor fan av slike motiver!

Lenke til kommentar

Det blir ofte fryktelig fine bilder av slike typer fosser. Jeg har jo ikke sett akkurat denne fossen irl, men skjønner hva du mener.

Problemet er at det blir gjort hele tiden, og det må noe nytt og spenstig til for å få det virkelig gode bildet :)

Er det forresten du som har tatt bildet i avataren din?

Lenke til kommentar

En annen måte å få frem denne nesten silkeaktige slør effekten på , er multieksponering. M.a.o en teknikk der man tar flere eksponeringer i samme bilde. Alt som da er ubevegelig , blir skarpt, mens det bevegelige vil være sløret. Når man bruker multieksponering så er man heller ikke så avhengig av at man har liten blender/pol filter/ND filter/ eller at det er mørkt. Effekten kommer da av de multiple eksponeringene og ikke av lang lukker tid. En enda større effekt får man da når man kombinerer disse to teknikkene.

Når det gjelder bildet ditt så er det to ting som jeg ønsker å kommentere. Jeg synes det grønne er FOR fremtredende, det slår imot en når man ser på bildet . Det andre er selve komponeringen , jeg tror bildet ville tjent på at du fremhever fossefallet fremfor steiner o.l rundt.

Lenke til kommentar
En annen måte å få frem denne nesten silkeaktige slør effekten på , er multieksponering. M.a.o en teknikk der man tar flere eksponeringer i samme bilde. Alt som da er ubevegelig , blir skarpt, mens det bevegelige vil være sløret. Når man bruker multieksponering så er man heller ikke så avhengig av at man har liten blender/pol filter/ND filter/ eller at det er mørkt. Effekten kommer da av de multiple eksponeringene og ikke av lang lukker tid. En enda større effekt får man da når man kombinerer disse to teknikkene.

Når det gjelder bildet ditt så er det to ting som jeg ønsker å kommentere. Jeg synes det grønne er FOR fremtredende, det slår imot en når man ser på bildet . Det andre er selve komponeringen , jeg tror bildet ville tjent på at du fremhever fossefallet fremfor steiner o.l rundt.

det grønne gjør mye av bilde, så er litt uenig i den kritkken der. Det var omtrent så grønt i "real life" også(har ikke økt farge metningen så mye), men et polariseringsfilter hjelper å få frem det grønne en del. Har prøvd med litt mindre fargemetning også, men syntes det har sett mindre bra ut=)

Endret av dan83
Lenke til kommentar

det grønne gjør mye av bilde, så er litt uenig i den kritkken der. Det var omtrent så grønt i "real life" også(har ikke økt farge metningen så mye), men et polariseringsfilter hjelper å få frem det grønne en del. Har prøvd med litt mindre fargemetning også, men syntes det har sett mindre bra ut=)

Da er vi enige om at vi er uenige.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...