dan83 Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 samme location, nytt bilde(har vist et bilde som nesten er helt likt, men eksponeringa og farge gjengivelsen ble bedre på dette) Noe positivt, eller kanskje negativ, å komme med..bring it on!! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Det var ett fantastisk bilde! Likte det kjempegodt... Jeg har ikke noe å si imot på det... Veldig godt lys og veldig klart=) Likte det kjempegodt. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Det var ett fantastisk bilde! Likte det kjempegodt... Jeg har ikke noe å si imot på det... Veldig godt lys og veldig klart=) Likte det kjempegodt. tusen takk=) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 God utførelse og alt sånt, men 'rennende vann'-bilder er oppbrukt. Man ser det altfor ofte, og derfor blir hele greia litt kjedelig. Men eksponering, komp osv er det ingenting å si på Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Det meste er jo sagt så da må du nok tørre å prøve noe nytt som f.eks andre vinkler, farger osv. Gjerne av samme foss. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Det meste er jo sagt så da må du nok tørre å prøve noe nytt som f.eks andre vinkler, farger osv. Gjerne av samme foss. Har fra andre vinkler også, som feks dette(tror jeg har vist det tidligere derimot): Endret 1. desember 2009 av dan83 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Likte best det første!=) Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Likte best det første!=) tja, personlig så syntes jeg det siste jeg posta er litt mer anndeledes og dermed mer spennende; finere slør på vannet. Men slik er det med foto, folk har forskjellige smak! Greia er at denne fossen er meget liten er aboslutt ikke noe spetakulær når man ser den i real life, så syntes jeg har fått brukbare resultater ut ifra motivet. Hjelper mye med pol. filter også, for å få frem det grønne=) Ser frem til å ta bilder av noen sikkelig fine fossefall, veldig stor fan av slike motiver! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Det blir ofte fryktelig fine bilder av slike typer fosser. Jeg har jo ikke sett akkurat denne fossen irl, men skjønner hva du mener. Problemet er at det blir gjort hele tiden, og det må noe nytt og spenstig til for å få det virkelig gode bildet Er det forresten du som har tatt bildet i avataren din? Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 hva slags lukkertid bruker dere for og få vannet sånn? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Lang. Mer 'slør' jo lengre lukkertid du bruker. Endret 1. desember 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 ok, noen tips til hvordn få til slike bilder? får ldrig til noen bra sånne? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 bare meg som ikke fikk noe ut av dette bildet? teknisk ok, men var det bare et eksperiment på lukkertid? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) ok, noen tips til hvordn få til slike bilder? får ldrig til noen bra sånne? Stativ er et must. Høy blender (hvis det ikke er veldig mørkt), og naturligvis lang lukkertid. Se; http://www.genkin.org/travel/photography/7...aphy-tips.shtml Endret 2. desember 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 En annen måte å få frem denne nesten silkeaktige slør effekten på , er multieksponering. M.a.o en teknikk der man tar flere eksponeringer i samme bilde. Alt som da er ubevegelig , blir skarpt, mens det bevegelige vil være sløret. Når man bruker multieksponering så er man heller ikke så avhengig av at man har liten blender/pol filter/ND filter/ eller at det er mørkt. Effekten kommer da av de multiple eksponeringene og ikke av lang lukker tid. En enda større effekt får man da når man kombinerer disse to teknikkene. Når det gjelder bildet ditt så er det to ting som jeg ønsker å kommentere. Jeg synes det grønne er FOR fremtredende, det slår imot en når man ser på bildet . Det andre er selve komponeringen , jeg tror bildet ville tjent på at du fremhever fossefallet fremfor steiner o.l rundt. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) En annen måte å få frem denne nesten silkeaktige slør effekten på , er multieksponering. M.a.o en teknikk der man tar flere eksponeringer i samme bilde. Alt som da er ubevegelig , blir skarpt, mens det bevegelige vil være sløret. Når man bruker multieksponering så er man heller ikke så avhengig av at man har liten blender/pol filter/ND filter/ eller at det er mørkt. Effekten kommer da av de multiple eksponeringene og ikke av lang lukker tid. En enda større effekt får man da når man kombinerer disse to teknikkene.Når det gjelder bildet ditt så er det to ting som jeg ønsker å kommentere. Jeg synes det grønne er FOR fremtredende, det slår imot en når man ser på bildet . Det andre er selve komponeringen , jeg tror bildet ville tjent på at du fremhever fossefallet fremfor steiner o.l rundt. det grønne gjør mye av bilde, så er litt uenig i den kritkken der. Det var omtrent så grønt i "real life" også(har ikke økt farge metningen så mye), men et polariseringsfilter hjelper å få frem det grønne en del. Har prøvd med litt mindre fargemetning også, men syntes det har sett mindre bra ut=) Endret 4. desember 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 4. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2009 En annen måte å få frem denne nesten silkeaktige slør effekten på , er multieksponering. M.a.o en teknikk der man tar flere eksponeringer i samme bilde. Alt som da er ubevegelig , blir skarpt, mens det bevegelige vil være sløret. Når man bruker multieksponering så er man heller ikke så avhengig av at man har liten blender/pol filter/ND filter/ eller at det er mørkt. Effekten kommer da av de multiple eksponeringene og ikke av lang lukker tid. En enda større effekt får man da når man kombinerer disse to teknikkene.Når det gjelder bildet ditt så er det to ting som jeg ønsker å kommentere. Jeg synes det grønne er FOR fremtredende, det slår imot en når man ser på bildet . Det andre er selve komponeringen , jeg tror bildet ville tjent på at du fremhever fossefallet fremfor steiner o.l rundt. det grønne gjør mye av bilde, så er litt uenig i den kritkken der. Det var omtrent så grønt i "real life" også(har ikke økt farge metningen så mye), men et polariseringsfilter hjelper å få frem det grønne en del. Har prøvd med litt mindre fargemetning også, men syntes det har sett mindre bra ut=) Da er vi enige om at vi er uenige.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2009 Må si meg enig med Mundus. Det grønne trekker alt for mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå