civdez Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei, jeg lurer på om jeg må regne med mannen til mamma på hvor mye jeg får i stipend, videregående skole. han har ikke adoptert meg å når jeg var liten så skreiv mamma å han og 2 naboer under på at han ikke var faren min å ikke sto økonomisk ansvarlig for meg. min ekte pappa er ukjent jeg kjenner han ikke å han står ikke på papirene. mamma å han som ikke er faren min er gift da, har det noe å si? noen som vet? håper på kjappe svar Lenke til kommentar
Humber Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei Jeg har også lurt på dette med stipend når jeg neste år begynner på videregående. En kompis av meg sa at om man har skilte foreldre er man sikret stipend, fant i ettertid ut at dette bare var bullshit. Ja, du må regne med "stefaren" din sin inntekt da han er en del av husstanden og bli regnet som din forsørger. Merk at foreldrene dine skal tjene jævlig dårlig for at man skal få stipend. Og her snakker vi altså under 400.000 hver. Du kan lese mer om hvor mye du evt får her. Støttekalkulatoren regner raskt ut hvor mye du får også. Til slutt noe positivt: Alle får et utstyrsstipend på 850kr/mnd. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Som den tragiske sangen som alle går rundt å synger på sier "Alle skal få" Til VGS får alle stipend, 850 kr eller noe tror jeg det er. Hva som skal til for å få mer vet jeg ikke, men hvis du ser på lånekassen så finner du nok ut noe. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Til slutt noe positivt: Alle får et utstyrsstipend på 850kr/mnd. veldig feil alle elever i videregående opplæring med ungdomsrett et ikke-behovsprøvd utstyrsstipend på 850, 1 910 eller 2 750 kroner i året. Størrelsen på stipendet er avhengig av hvilken utdanning du tar. Du får stipendet sammen med den første utbetalingen. http://www.lanekassen.no/templates/Page.aspx?id=5779 de fleste linjer gir 850,- i utstyrsstipend, som en engang sum, og der jeg gikk i fjor måtte vi gi 700 av de tilbake til skolen. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Alle får utstyrestipend på 850kr i året (dersom de søker). Ellers er det bare å se på lanekassen.no og lete litt rundt der. Det er også der søknadskjemaet ligger dersom du ikke har søkt enda Lenke til kommentar
Humber Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Til slutt noe positivt: Alle får et utstyrsstipend på 850kr/mnd. veldig feil de fleste linjer gir 850,- i utstyrsstipend, som en engang sum, og der jeg gikk i fjor måtte vi gi 700 av de tilbake til skolen. Jasså? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 På veiledinga som følger med søknadsskjemaet er situasjoner som din forklart. Les det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Til slutt noe positivt: Alle får et utstyrsstipend på 850kr/mnd. veldig feil de fleste linjer gir 850,- i utstyrsstipend, som en engang sum, og der jeg gikk i fjor måtte vi gi 700 av de tilbake til skolen. Jasså? Jepp. 850 kroner er i året, ikke i måneden. Hvem pokker bruker 850 kroner i måneden på utstyr? Mannen til mora di sin inntekt må også regnes inn når stipendet ditt skal utregnes. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 850,- er for allmen og et fåtall andre linjer, mens de fleste som går yrkesrettet linje får 1850,-. Dersom mammaen din er gift skal du regne med inntekten hans. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jepp. 850 kroner er i året, ikke i måneden. Hvem pokker bruker 850 kroner i måneden på utstyr? Ja, men det er ikke veldig feil. Hadde i alle fall rett om summen med penger Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jepp. 850 kroner er i året, ikke i måneden. Hvem pokker bruker 850 kroner i måneden på utstyr? Ja, men det er ikke veldig feil. Hadde i alle fall rett om summen med penger 850,- per måned er 8500,- i året. altså 10 ganger mer enn det som stemmer, ett ganske stort sprang. salg og service har også 850 iallefall Lenke til kommentar
Humber Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jepp. 850 kroner er i året, ikke i måneden. Hvem pokker bruker 850 kroner i måneden på utstyr? Ja, men det er ikke veldig feil. Hadde i alle fall rett om summen med penger 850,- per måned er 8500,- i året. altså 10 ganger mer enn det som stemmer, ett ganske stort sprang. salg og service har også 850 iallefall Åh...sug meg'a noen av dere er så jævlig pirkete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå