Yunalesca Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Dvs, kan man ringe til et hotell og spørre om Ola Nordman bor på det hotellet i den og den perioden, eller akkurat nå? Har hotellet lov å gi slik informasjon til hvem som helst? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Tja. Jeg har ofte ringt til hoteller for å bli satt over til rommet deres, legge igjen beskjeder etc. Men det er vel ikke slik at de gir ut hva som helst til hvem som helst. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Hva vil det si? Man vet jo ikke hvem som ringer. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det betyr vel ikke annet enn at hotellet bruker sunn fornuftig og setter deg over til Hr Hansen om du spør etter ham, men ringer politiet om noen ringer med veldig merkelige spørsmål om gjestelistene de neste ukene ... Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Men om personen som ringer bare vet om fornavnet og ikke dato denne personen skal bo der, bare midten av en mnd - vil hotellet oppgi det da med så lite info? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Dei skal ikkje gi ut personopplysninger, men mange gjer det likevel. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ang. situasjonen som Euklid nevner så er det vel praksis at betjeninga ringer opp hotellgjesten og spør om h*n ynskjer å snakke med personen som ringer. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Ok. Men om personen ikke har sjekket inn på hotellet i den perioden personen tror at denne personen bor der? Kan personen ringe og spørre "kommer Ola Nordman til å bo på dette hotellet i uke 3?" osv? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Nei, med mindre hotellbetjeninga bryt tausheitsplikta. Nokon spesiell grunn til at du spør ? Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Ja, jeg bare håper ikke hotellet opplyser om at jeg bor der .. jeg har ikke lyst å møte denne personen som har veldig lyst til å møte meg Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er vel ikke verre enn å ringe hotellet å spørre hvordan de praktiserer dette? Så kan du gi beskjed om at du ikke ønsker at de gir ut noen informasjon som gjelder din avtale med dem. Tror dette er noe mange personer ber om, så hotellet er nok vant til den type henvendelser... Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Koster litt å ringe til USA fra mobilen.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Du burde spesifisert at det var USA det var snakk om, korleis lovane ang. personvern er der har eg ingen kunnskap om. Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Ok, kanskje det er strengere der - lov å håpe Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvis det er viktig: Ring. Hvis ikkje: kvifor oppretta du tråden i det heile tatt? Lenke til kommentar
Yunalesca Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Kanskje noen visste - det er et stort forum. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 http://www.skype.com/prices/callrates/ Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) ... Endret 25. november 2009 av 332gsh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå