Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Kan noen fortelle meg alt de vet om Gilera Runner? 50cc


LAgino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 2008-modellen og er veldig fornøyd. God å kjøre, ser bra ut.. Hva ellers tenker du på?

 

Ok. Den har kjørt ca 9000 km, så lurer på om dette er for mye?

Hørt at man helst bør kjøpe en utrimmet scooter, men forhandleren har tatt av sperra, er dette et problem eller noe som er positivt for meg? Lest litt om at den kan være litt vinglete er det sant eller?

Stemmer det at de har "14 hjul?

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Jeg har 2008-modellen og er veldig fornøyd. God å kjøre, ser bra ut.. Hva ellers tenker du på?

 

Ok. Den har kjørt ca 9000 km, så lurer på om dette er for mye?

Hørt at man helst bør kjøpe en utrimmet scooter, men forhandleren har tatt av sperra, er dette et problem eller noe som er positivt for meg? Lest litt om at den kan være litt vinglete er det sant eller?

Stemmer det at de har "14 hjul?

 

Takk for hjelp! :)

 

Altså.. jeg fant en Gilera Runner som jeg skal prøve i morgen som har kjørt 9000 km, hehe:)

Lenke til kommentar

Jeg har en 2005 modell. Blå. Har hatt hele min mopedtid på den, og har hatt en herlig tid. Går som et helvete med litt småmodifiseringer:

- Ut med plombering i luftfilter

- Sette på effektanlegg

- Fjerne variatorsperre

- Putte på større dyse

 

Med disse modifikasjonene vil du få ca 90 på flat. Du kan også bytte til noen lettere vekter i variatoren for å få bedre akselerasjon, men den går mer enn godt nok med orginalvekter.

 

Jeg har også montert LED-baklykt på den, kjøpt fra tunescoot.de. Hadde også noe blå neonlys på de, men de rev jeg av til slutt. En helt topp scooter, som har et utrolig behagelig sete også, så du slipper å få vondt i ræva.

 

Den er ikke vinglete, siden den veier 108 kg om jeg ikke husker feil sitter den stabilt og godt på veien. Den har bensintank foran, og du får mye vekt ned på forhjulet. Siden din vekt stort sett fordeles bakpå gir dette en god balanse. Du vil nok ikke få den opp på bakhjulet da, om det er det du er ute etter.

 

Noe annet? ;)

 

 

edit: det kan være greit å prøve den før du kjøper den, i tilfelle det skulle være noe. En kompis kjøpte seg en gilera usett, og den hadde skjeivheter i rattet og knekt ramme pga. kollisjon.

Endret av MannY318
Lenke til kommentar

Tusen takk for godt svar:)

 

Ja, har tenkt og lest litt over at man kan få den trimmet ganske så bra:)

Hørtes ut som en god scooter!

 

Er det noe problem at scooteren har kjørt 9000 km? Skal ut å prøve scooteren i morgen, så jeg gleder meg vilt! Også sa eieren at eksospotta manglet 1 skrue, det skal være 2, men han hadde mistet den ene. Han sa skrua ville koste rundt 30-50 kr, stemmer det?

 

Og nei, jeg er ikke ute etter å få den opp på bakhjulet så det går veldig fint:) Hvor store hjul har den egentlig? Du har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt? Og med tanke på i oppoverbakker, hvordan går den der? - I og med at den veier så mye. (Tenker på hvordan den vil gå uten full trim, bare med at den er uplombert) - hittil:)

Endret av LAgino
Lenke til kommentar

Tjaaa. Det skal ikke være noe problem, så lenge service osv er oppfulgt. En skrue til potten din skal nok du få billig hos din nærmeste Vespa/Gilera/Piaggio forhandler ja, så det er nok ikke noe problem.

 

Har ikke akkurat størrelsen på hjulene i huet, men jeg kan si en ting; den er kjip uten effektanlegg og kun variatorplombering ute. Jeg husker at jeg gledet meg til å suse avgårde når variatorplomben var ute, men det var det motsatte jeg opplevde. Den går kanskje 60 på flat, men i god oppover er du nede i 35-40. Det er altså ikke en situasjon du vil ha alt for lenge, den går bedre oppover og har bedre aks med variatorplombe i så lenge du ikke har gjort noe annet. Altså, kjør enten alle de tingene jeg nevnte over, eller ingenting. En mellomting der blir kjipt.

 

Jeg har hatt litt problemer med den i senere tid, bla. røk speedowiren, så både speedometeret og kilometertelleren er ute av funksjon. Har også hatt litt småkødd med blinklysene, men der har jeg mekket mye selv så det kan godt hende det er jeg som har skylden. Her om dagen knakk også den nederste delen av støtten, så det er mer stress å få den oppå.

 

Men for all del, du kan ikke gå feil med en slik scooter. Ville kanskje sett etter en som er gått litt mindre da, men det er jo alt etter hvordan den er holdt. Om eieren har behandlet den bra er det sikkert ikke noe problem, men 9000km er et stykke. Hvor mye skal han ha?

Lenke til kommentar

Hei! Så på den og kjøpte den i dag:D Fikk den for 6000 kr!! Feilfri. Ikke trimmet, går ganske bra fordet. Ganske tung og stor, men likte det faktisk, er jo litt stor selv:) Hadde kjørt 8700, så er veldig fornøyd med prisen i og med at alt er i orden:D

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...