Gå til innhold

Fjellbua - Stedet for småprat og skrøner om jakt og fiske.

Demonfudge

Anbefalte innlegg

Så gjennom Lar Monsens Canadatur på fredag, og har ikke tenkt på annet enn høstjakta siden.Gleder meg stort uansett hvor mye/lite fugl vi får.

Hehe, kjenner til den ja. :wee: Ikke akkurat det med jakt da, men det å ligge ute i telt med bikkjene og hele pakka.

Hva slags type hund har dere?

Selv låner jeg en strihåret Vorsteher av moren min. En klump på nesten 40 kg.

Blir nok til at jeg skaffer meg en egen hund igjen etterhvert.

Legger med noen bilder fra en fisketur jeg hadde forholdsvis tidlig på året i fjor. Ikke så veldig langt unna Rjukan dette her. :fun:

post-26837-1270487084,7548_thumb.jpg

post-26837-1270487100,4512_thumb.jpg

post-26837-1270487116,9947_thumb.jpg

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hund har jeg ikke (i allefall ikke enda). Men skal skaffe meg enten en Engelsk eller en Gordon setter når jeg får bosatt meg og slått meg til ro.

Men! Til sommern skal jeg og en kamerat gå rundt Femunden på Røros :w00t:. Vi snakker 14 mil med Lars Monsen i blodet.

Lenke til kommentar

Det å ha med meg folk på langturer har jeg gitt opp. Mulig det er jeg som er sær altså, men det å ha med seg BOK når du skal være 2 uker i slik herlig natur, det blir for dumt for min del. Spesielt når man skal ligge inne i teltet og lese.

Når samme person blir sur fordi jeg får fisk og ikke han, selv etter at jeg gir han råd og tips som han ikke vil høre på, nei da kan han ha det så godt.

Blir tur alene for min del, mulig jeg tar med meg en bikkje da.

11 mil er helt greit, spesielt om man har god tid. :fun:

Jeg håper virkelig fisket blir bra i år. :yes:

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hyperio, hva er det du skal jakte på?

Som enkelte her sikkert vet, begynte hjortejakta den 10. september. Jeg har dermed vært ute stort sett hele helgen. Fikk tatt dette bildet på fjellet på søndag. Da jeg tok det bildet var egentlig den eneste tiden i løpet av helgen jeg faktisk kunne se solen. Ellers var det bare regn, men men. :)

chillin.jpg

Lenke til kommentar

Rype, men det var helt tomt for det. :( Gikk først på en plass der jeg har fått/sett rype de 3 siste årene, men nå anlegges det vindmøller der. Var jo i grunn idiotisk å i det hele tatt gå der, men jeg måtte prøve. Området er nå voldtatt og jeg kommer aldri til å gå der igjen. Konstant bråk fra anleggsmaskiner over lengre tid har nok skremt rypene langt bort. Anyway, jeg kjørte et stykke lenger opp på fjellet på en annen "trygg" plass, men der var det også fullstendig tomt. Det var jo et dårlig jaktår i fjor, så dårlig at jeg nesten ikke orsket å jakte. Og i år er det visst nok verre, så jeg vet ikke hvor mye jakting det blir framover.

Fint bilde forresten.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I år har jeg vært på en lengre dags tur i Finnmark. Jeg og to kompiser gikk i 11 timer med hund. Vi så seks ryper og fikk tre, men vi fikk også tre ender. Det var sinnssykt morsomt siden hunden bare apporterte én av dem. Da tok jeg og en av kompisen min å svømte ut for å hente de siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...