patrick15 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg sliter med og kjøre .msi filer, hvilket fører til at jeg ikke får intallert programmer som bruker windows installer. Når jeg klikker på programmet dukker det opp en dialogboks.(se vedlegg). Har letet rundt på diverse forum i timesvis, og finner ingen løsning. Håper noen kan hjelpe meg...da jeg ikke får installert FM 2010 og det er KRISE i heimen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Den dialogen kommer hvis du bare kjører msiexec uten parameter. Dvs du åpner cmd og skriver msiexec. Så det tyder på at det skjer noe galt når du dobbeltklikker på en .msi fil, Explorer kjører feil kommando. Du kan prøve å kjøre kommandoen manuellt. http://www.google.com/search?hl=en&sou...xec&aqi=g10 Lenke til kommentar
patrick15 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hmmm... får det ikke til og fungere. Startet cmd, jeg har lagret msi filen på skrivebordet så jeg la inn riktig bane til filen: altså jeg skrev: msiexec /i c:\users\min desktop\desktop\steaminstall.msi Etter det jeg har lest på sidene du foreslo ville jeg tro at det var det rette, men får fortsatt opp samme dialogboksen.. Det skal kanskje nevnes at windows ikke automatisk kjente igjen .msi filen, og visste ikke hvilket program som denne skulle åpnes med. Derfor klikket jeg på åpne i.. og fant frem til msiexec i system32 mappa, og valgte dette som standard program for .msi filer. Har jeg muligens gjort et bommert her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvis du har en path hvor et element har et mellomrom så vil dette ikke fungere: msiexec /i c:\users\min desktop\desktop\steaminstall.msi Da må det være slik: msiexec /i "c:\users\min desktop\desktop\steaminstall.msi" Lenke til kommentar
patrick15 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Supert! Det virket Tusen takk for all hjelp. Men er det mulig og fikse sånn at jeg slipper og bruke cmd neste gang jeg skal installere ett program som bruker windows installer? Evnt hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det er antagelig en sammenheng med at Utforsker ikke kjente igjen .msi Men hva som har blitt feil aner jeg ikke, og har heller ingen tips for hvordan man finner ut av det. Lenke til kommentar
patrick15 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 OK! Du har uansett hjulpet meg masse. tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå