Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. For noen dager siden oppdaterte jeg opperativsystemet ifra Vista til Windows 7 på min bærbare Acer Aspire 3810T. Men like etter oppdateringen så begynte pc`en å låse seg ofte, spessielt hvis pc`en har gått i dvale, når jeg da starter den opp igjen, så fryser pc`en, men kan også fryse hvis jeg belaster maskinen mye. Hver gang maskinen fryser, så må jeg restarte pc`en for å få den til å fungere. I tillegg har oppstarten av pc`en blitt mye tregere, kanskje så mye som ti ganger lengre enn når jeg hadde Vista. Syns også at pc`en generelt har blitt tregere, men dette kan bare være noe jeg tror... Noen som har vært borti det samme, som kan ha en ide` på hvordan jeg kan fikse dette? Takker for svar:) Mvh Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Vil anbefale å installere på nytt, med formatering. Oppgradering blir ofte frarådet, nettopp fordi slike problemer kan oppstå. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Vil anbefale å installere på nytt, med formatering. Oppgradering blir ofte frarådet, nettopp fordi slike problemer kan oppstå. Må jeg da kjøpe Windows 7 på nytt? Har jo nå Acer sin "Windows 7 Upgrade kit". Skal også nevnes at selve oppgraderingen var vellykket, og ingen feil oppstod underveis. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Vet ikke hva den "Upgrade kit" består av. Men hvis det er en Microsoft DVD som kan bootes så velger man "Custom (Advanced)" installasjon istedet for "Upgrade". Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Er to cd`er, men står upgrade på begge, og er merket både med "Acer" og "Windows" på dem, så har mine mistanker om at det ikke lar jeg gjøre installere det ved en full formatering. Endret 22. november 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 "Upgrade" på lisens er ikke det samme som "Upgrade" på installasjon. Det er skrevet mye om dette på forumet. Les hva mykhen2 skriver. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 "Upgrade" på lisens er ikke det samme som "Upgrade" på installasjon.Det er skrevet mye om dette på forumet. Les hva mykhen2 skriver. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Takk for tipset:) skal lese litt der. Men vil helst unngå å formatere, da det er en del jobb. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Men om du er ute etter en løsning på problemet ditt, så er det å gjøre en ny installsjon, og da ta en "clean install" altså å formatere. Greit det blir jobb, men det er jobb med en ustabil pc også. Windows 7 skal absolutt ikke starte opp saktere enn Vista, og W7 skal være nokså stabilt. Jeg pleier å anbefale folk om å prøve å oppgradere om de absolutt ønsker, men de må være klare for å legge inn alt på nytt med en "clean install". Derfor er det alltid best å ta backup av viktige filer uansett hva du velger. Og en "clean install" vil ALLTID gi det beste resultatet, uansett. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Javel:/ Får da formatere:) Men vet du om det er mulig å legge inn Windows 7 ved en formatering, med det upgrade kitet jeg har fra før av? Endret 22. november 2009 av Blueone Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Javel:/ Får da formatere:) Men vet du om det er mulig å legge inn Windows 7 ved en formatering, med det upgrade kitet jeg har fra før av? Skal være fullt mulig ja, regner med du har fått en helt vanlig oppgraderings versjon av Windows 7 (altså den platen det står windows på). Her er hvordan du gjør en "clean install": http://samfunn.myhken.com/?p=819 Så kan du bruke denne metoden for å aktivere: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Takker og bukker Skal lese litt der, så skal jeg med mine "fantastiske" data kunnskaper, forsøke å formatere og legge det inn på nytt:) Endret 22. november 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Legger inn et litt offtopic spørsmål. Er det noen som vet om det er mulig å beholde historikken i nettleseren Firefox, når jeg formaterer, evt. ved å legge det inn historikken på en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Legger inn et litt offtopic spørsmål. Er det noen som vet om det er mulig å beholde historikken i nettleseren Firefox, når jeg formaterer, evt. ved å legge det inn historikken på en ekstern harddisk? Det er superenkelt å beholde alt i Firefox: http://mozbackup.jasnapaka.com/ Bruker det hele tiden. Aldri mer bokmerker, historikk, passord etc som blir borte ved formatering. OG det er gratis å bruke. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Tusen takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå