wiak Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 av en rar grunn oppgradert jeg fra en Athlon X2 5000+ til X2 250 og htpcen fikk et helt nytt liv, den bruker mindre strøm og gir mindre varme! i tilegg ga X2 250en bedre deinterlace, støtte for denoise også alt dette var på en 2 år gammel pc med AMD 780G hovedkort, 2GB minne Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Da vil jeg bare informere om oppstart av workloggen min. Sjekk ut: Prosjekt - Gammel cd-spiller blir HTPC Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Stemmer det at AMDs 785G brikkesett er det beste valget når det gjelder ren HTPC-ytelse på microATX(glem gaming)? Etter å ha lest endel rundt om på forskjellige forum kan det tyde på nettopp det. Har et nytt forslag til MB og cpu: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H AMD Athlon II X2 250 Vil trolig utklasse Asus P5Q-EM/Intel E8400 med god margin? (Har bygd flere maskiner med Intel cpu og chipsett, mens jeg er helt grønn på andre kombinasjoner) Har jeg funnet en kick-ass kombinasjon? man får 30fps i Half-lIfe 2 på AMD 785G da, intel sitt G45 gir deg vel 5fps så min anbefaling ta et Hovedkort med AMD 785G med 128MB sideport minne, da får du dedikert minne til igpen, sån at man slipper å bruke system minne Endret 12. desember 2009 av wiak Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Har allerede bestillt og mottatt godsakene Ja jeg gikk for et 785G hovedkort. Mer info kommer i prosjekttråden min. Prosjekt - Gammel cd-spiller blir HTPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå