Evil-Duck Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) listen prisen på disse bilen er vertfall langt høyere en 30K om en har et fint eksemplar. selv kjøpte jeg en Audi A4 1,8T for den nette sum av 35 000,- og denne har det ikke vært lite reprasjoner på for å si det slik hadde jeg ikke kunne gjort litt selv hadde nok reprasjonene kostet langt mer en hva jeg betalte for bilen. derfor jeg er skeptisk til å kjøpe brukt biler til langt under listeprisen , da det vanligvis er noen sjulte feil. Og en EU kontroll forteller egentli ikke så mye om hvor god bilen faktisk er, forteller at driv verk og bremser og ting som gjør bilen trygg å kjøre er i OK stand , (men er forøvri ikke alle verksted som tar EU kontroll som har helt rent mel i posen heller for den del), men kan fortsatt ha et sarv av en motor som kan gå føyken når som helst. Endret 24. november 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Er ikke alltid at mer hester = høyere pris Husker jeg så på en Volvo S40 når jeg sku ha bil. Kosta 100k og hadde ca 100 hester. 30k i forsikring per år med kasko og 8000km. Kjører nå en Lexus IS 200 til 175k og 155 hester. 18k per år med kasko og 16000km i året =P Endret 24. november 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ja vet at m20 har registerreim men nå snakket vi faktisk om m50 her, 24ventiler som vi skrev så fint Vet også at 4erne har reim, og det sa jeg var at sekserne hadde kjede Men jeg har kun byttet vannpumpe, termostat og plugghetter. Motor har gått i underkant av 160 og karroseri har gått 408 000. Minimalt med rust Eneste feil jeg vet om nå er en bærearm men den fikk jeg med bilen. Så alt i alt fikk jeg en helt fin bil å kjøre. Det med vannpumpe og termostat var fordi jeg ville være sikker på at det ikke skje noe gale Så vis man vil ha en motor som går evig gå enten for en japansk firer, helst litt mer en 1,5 da disse ikke er laget for å kjøre så langt eller for en tysker sekser/femmer Skuddsikre motorer. Eneste minus er bensinforbruk Men litt må man ofre Man finner forresten mange fine eksemplarer av bmw 5serie mest 520 for 25 000 Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Da misforstod jeg deg, trodde du mente at alle bmw's rekkeseksere hadde kjede Lenke til kommentar
Biler Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 faren min har kjøpt bil for 15k bare en toyota corrola 1991, det var ikke noe skjulte feil på den, den var god til å kjøre og faren min bruker den ofte nå, siden han syns den er litt deil å kjøre, vi har en annen familie bil men han slutta å kjøre den for tida.. så må ikke nødvendivis være at bilen er dårlig for lavt pris, kan hende den som selger biler vil ha penger så fort så mulig.. og selger bilen for billig pris, det er min mening Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) dette jeg har hørt om BMW sine rekke seksere er at toppene har en tendens til å slå seg skeive ganske lett , noe jeg har hørt på mitt lokale verksted og lest på nettet , så kan jo være de tar feil ? Men mener fortsatt ganske bestemt på at en ikke får noen 520 i go stand til 25 000. en eldre 316 eller 318 , kansje men ikke noen 520 (ikke tro at jeg tror 520 er en rekke sekser nå , siden jeg blandet det inn i samme inlegg) Endret 24. november 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvorfor gidder du mot-diskutere når du faktisk kan så lite om bil? Bmw topper kan lett slå seg skeiv ja, men bare vis den koker! Men det kan skje med alle biler, er bare det at bmw sekserne har alu-topp og har derfor større sjanse til å slå seg skeiv vis den går alt for varm. Bmw 520 er forresten også en rekkesekser Så ikke kom her og diskuter ting du ikke kan, det høres bare teit ut...og karrosseriet har kanskje kjørt langt ja, men det har veldig lite å si. Så lenge man vedlikeholder så har det ikke noe å si. Er motor som oftest ryker først Og motoren i min har gått 160 000, og cossie sin har gått 167 000. Disse motorene går uten problemer 500 000 så lenge de bli vedlikeholdt. Greit min er ikke helt strøken utseende messig, men med tanke på teknisk stand er den ikke langt ifra strøken. Så man kan LETT få bil til under 20 000 som går og går. Ser hva du mener med at det kan være skjulte feil og mangler, men sålenge man sjekker opp i alt så er det ikke noe problem. Eneste dumme med eldre biler er at det kan være rust og lite utstyr. Er jo bare å passe på at det ikke er rust Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 ja , man kan lett få bil til 20 000 som bare går å går , det sier jeg meg ikke uenig i , men tror ikke et sekund på du får en super populær ungdomsbil , med 150++ hester under panseret som er strøken mekanisk sett som du selv sier. Da er personen som seller bilen enten en utrolig dumm selger eller så ser bilen helt dass ut utseneds messig. det er da bare ren logikk ikke noe med bil kunskap å gjøre. jeg gikk selv i fellen å kjøpte en billig bil med en del effekt , og lommeboken fikk svi kraftig for det. hadde jeg kjøpt en bil lik min til 50 000 isteden for 35 000 hadde jeg sikkert spart en god del penger i reprasjoner. Må selfølgelig beklage mine påstander om BMW som jeg tydligvis ikke er fult så satt inn i som jeg først trodde men aleminiums topp er vel på de fleste nyere motorer ? det som ble forklart til meg når jeg så på BMW når jeg skulle kjøpe bil var at toppen på rekkesekserene deres slo seg lett skjeve for de var så lange , og burde derfor passe ekstra godt på at denne var i tipp topp istand før jeg eventuelt kjøpte. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Toppen kan fort bli ødelagt om man kjører hardt på kald motor også. Angående 520 er det mulig å få de ganske rimelig i grei stand, men det er altid mulig å kjøpe katta i sekken uansett om man bruker 10000 på bil eller 30000 på en tilsvarende bil. Mange kjeltringer der ute. Når du snakker om 316 og 318 trenger ikke de nødvendigvis være så mye billigere enn en 520, da både e30 og e36 ligger høyere i pris enn e34. Prisene på e30 har jo blitt veldig høye i det siste. 2 520'r som virker ganske ok og er man tålmodig og følger mye med på finn og autodb skal det ikke være noe problem å få tak i en bra 520 til rundt 25k http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19814851 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19946828 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du trenger ikke flere hester enn at bilen klarer 100 km/t. Fortere bør du ikke kjøre uansett. (nesten) ALLE biler er i stand til å bryte fartsgrensen. Men du er idiot om du faktisk gjør det. Husk at de første 2 årene med lappen er du i en prøveperiode, der vanlige regler for misting av lappen skyves til side. Da mister du lappen mye lettere, og må ha ny oppkjøring. Gjør deg selv en tjeneste. Kjøp et fornuftig transportmiddel, ikke et leketøy. Det er artig at du nevnte Peugeot 406, for jeg har en sånn. Flott bil. Nok kraft til å ikke bli en sinke i trafikken, men den blir ikke noe midtpunkt på en rånerfestival, akkurat. Forsikringsselskapet sa at dette var en meget fornuftig bil for en ung mann som nettopp har fått lappen. Billig å forsikre. Har ABS og to airbags, men siden min er en meget tidlig modell, er den ellers ikke særlig fancy. Den er stor, ganske vakker, og utrolig behagelig. Folk som har nyere biler sier gjerne etter å ha lånt den at den er meget behagelig. Den er desverre ikke særlig trafikksikker. Tror ikke den er noe verre enn andre biler fra 1997, men jo yngre du er, dess nyere bil burde du ha. Med din alder (og holdning til motorstørrelse) er jeg stygt redd for at en bil kan bli din bane. Kjøp en kjedelig bil som ikke oppfordrer deg til lek, og samtidig redder livet ditt om noe skulle skje. Faktisk er det bedre om du kjører pappas bil, og han kjører din. Den totale sannsynligheten for at en av dere dør i trafikken er betydelig mindre da. 406 er en bra bil på mange måter. Lett å kjøre, behagelig, ok. motor osv... Men ikke gjør den tabben å tro at ulykker ikke skjer. Sikkerhet bør være det viktigste kriteriet ved valg av bil. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja toppen kan bli skeiv ved hardkjøring på kald motor, men hvem faen kjører hardt på kald motor?! Jeg passerer ikke 2200 rpm før motor er godt varm, og passerer aldri 3500 før det har gått et kvarter. Da er man så og si sikker på at oljen har nådd driftstemp Peugot 406 er ikke så dumme kjøremessig og utseendemessig, men fy faen så mye dritt med sånne biler. Alt er laget mongo og ting ryker i hytt å pine. Men har du lyst å fikse det selv blir det jo såklart billigere, og da er det levelig. Men å fikse alt på merkeverksted er iallefall helt idiotisk Jeg ville anbefalt noe japansk, ala mazda/mitsu/toyota osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå