Biler Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg er en gutt på 17 år alderen og skal ha bil for 15-30 tusen. Jeg har sett flere ganger på bmw serie-3 og pegueot 406, og på Honda civic og velge 1 mellom dem. Jeg vil ha bil som drar og gjerne på 160km/t. Og litt ungdomsbil.. og vil gjerne bil som starter og går og ikke noe problemer med den. Takk!. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 du vil ha en bil om har mer å gi selv etter 160KM/t om jeg forstår deg rett? har du tenkt på hva forsikring kommer til å koste? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) du vil ha en bil om har mer å gi selv etter 160KM/t om jeg forstår deg rett? har du tenkt på hva forsikring kommer til å koste? En opel astra 1,6 med 100 hester har mer å gi etter 160 km/t , ikke noe stor sak å få det til. Kan jo se på audi 100 med 2,3L motoren , nesten skuddsikre motoren , men en utrolig kul lyd som ikke kan samenlignest me noe annet ! BMWer er generelt skammdyre å forsikre som 18 åring , og er ikke så veldig billige. kan sikkert finne noen greie Civicer til den prisen , men disse har ofte en god del rust tror ikke du finner noen god 406 til den prisen desverre. Endret 22. november 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 de fleste biler går jo forbi 160KM/T, men det spørs jo om det er sirup etter på eller om man enda kan legge inn neste gir.. alt av BMW og Audi er så langt jeg har sett på rimelig dyre i forsikring... samt alle biler som har betegnelsene turbo, sport, gt, gti, gts husker jeg sjekka litt rundt da jeg skulle hjelpe en kompis med forsikring til en BMW 318i han var da 18år skulle ikke ha kasko, og 12k KM i året... billigste vi fant var terra forsikring til nette 16000 pr år... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nå har jo jeg en Audi 1,8 Turbo delkasko 18 år og betaler jo 12 000 i året. synst personlig det ikke det er så forferdelig i forhold til vist jeg skulle hatt f.eks en BMW 320i da jeg måtte ut med langt mer. Men klart en Civic 1,4 med 75 hester vil ikka ha noe som helst mer å gi etter 160 om den engang kommer seg dit. men en ellers 100 hester ikke alt for tung bil skal nok klare å kome seg vertfall til 180. skal han ha en som sparker fra seg etter 160 må man selfølgelig ut med mye mer penger , da en gjerne vil trenge vertfall 200 hester om ikke mer for å få til det. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 oii. viste ikke at jo mer bilen drar jo mer det koster å forsikre Jeg hat sett mange 406 som var enklig billige.. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hva skal du med en bil som "drar" etter 160km/t?? det er maks 100km/t her i landet, og når du får lappen så er du ikke i stand til å håndtere en "sprek" bil... En civic med 75hk høres midt i blinken ut for deg Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hva skal du med en bil som "drar" etter 160km/t?? det er maks 100km/t her i landet, og når du får lappen så er du ikke i stand til å håndtere en "sprek" bil... En civic med 75hk høres midt i blinken ut for deg enig i den... finnes få veier i landet som man uansett kan kjøre mer en 110.. og legger man seg over så er UP etter deg.. er egentlig ingen som hadde hatt bruk for noe som hadde gått mer en 120... husk at første 2-3 åra er man mindre stabil i trafikken... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Bmw er da ikke altfor dyr å forsikre? 7500 for ansvar i året for en 18 åring? Jeg betaler 2200 i året og da står den hos autotal på min stefar. Er forresten en bmw 525ia. Men sånn som du skriver så vil jeg anbefale deg en mopedbil eller en smart eller noe. Helst begrenset til 60 kmt. Idioter som har tenkt å kjøre i 160 har ingenting på veien å gjøre. Flytt til tyskland vis du har tenkt å kjøre som en idiot. Tenk om du treffer en familie i 160 og de dør og ikke du? Vil du virkelig leve med det? mest sannsynlig må du ut med mangfoldige millioner da forsikringen mest sannsynlig ikke vil virke pga du kjørte i 160 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 oii. viste ikke at jo mer bilen drar jo mer det koster å forsikre Man har jo ikke kasko på en bil som koster 30 000 kroner. Og hvis du har tenkt å kjøre mye i 160 km/t med en bil i denne prisklassen, vil du uansett ikke ha noen nytte av forsikringsoppgjøret. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Ok, for alle som hjalp meg, og mente at jeg ikke skulle kjøre som en idiot jeg skal ikke tenke på det engang til jeg lover.... Men jeg tenkte å kjøre mye til sverige og der er det 100km/t skal ikke kjøre fortere enn 110km/t Det lover jeg og gjøre Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 For å holde meg til temaet. Her er de bilene jeg ville tittet nærmere på hvis jeg skulle kjøpt noe i 30 000 kroners-klassen: Toyota Carina E. Volvo S40. Mercedes C 200. BMW 316. Saab 900. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 For å holde meg til temaet. Her er de bilene jeg ville tittet nærmere på hvis jeg skulle kjøpt noe i 30 000 kroners-klassen: Toyota Carina E. Volvo S40. Mercedes C 200. BMW 316. Saab 900. + min bmw 520 touring, 94mod rekkesekser med 24 ventiler, 150hk og en drøm å kjøre Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 + bmw 525ia, rekkesekser med 24 ventiler, 192 hk og en drøm å kjøre Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 + Ett tonn med reprasjoner og en jævlig forsikring på de sistnevnte (er ikke mange 520 og ikke minst 525er som i d heletatt går framover til 30 000,- ) ellers var ikke forslagene til Magnum p.i. dumme. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ok, for alle som hjalp meg, og mente at jeg ikke skulle kjøre som en idiot jeg skal ikke tenke på det engang til jeg lover.... Men jeg tenkte å kjøre mye til sverige og der er det 100km/t skal ikke kjøre fortere enn 110km/t Det lover jeg og gjøre Jeg tørr vedde bilen min på at du kommer til å kjøre over 110 i løpet av den første månden med lappen Selv har jeg en bmw 325 (e30) den kosta 24 lapper i en passe lurvete stand og nesten 300k på telleren. Utgiftene på den har nå på et år blitt på mer enn jeg ga for bilen og jeg har for det meste skrudd på bilen selv. (bortsett fra motor og girkasse bytte) At denne bilen har en god del mer hester en de fleste av kompisene mine har ikke gitt meg flere skumle episoder av den grunn. Men skal du ha bmw i den prisklassen burde du nok se etter en godt holdt en, det gjelder forøverig alle merker da det fort kan bli veldig dyrt med bruktbil. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hæ? Har da selv en 525ia som jeg kjøpte for 15 000. Eneste jeg har byttet er vannpumpe og den hadde vært på motor siden den kom ut av fabrikken. Så ikke rart den var gåen. Dessuten bruker bmw sekserne registerkjede så man slipper unødvendig utbytting av registerreim. Billige biler å ha, mtp at motor går evig. Eneste som er litt dårlig med bmw seksere er kjølesystemet inkl vannpumpe, pga det ikke er registerbytte hvert 90 000 så er det få som tenker på at vannpumpe må byttes. Men ryker den dør ikke motor siden den er på egen reim sammen med dynamo og servopumpe Men magnum sin liste høres ut som en mer fornuftig liste en det jeg og cossie sier, da bmw seksere bruker en del bensin 5eren veier jo over 1500kg. Men vil man ha en bmw så vil man det, og tro meg det er faen meg herlige biler å kjøre Lenke til kommentar
Biler Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 haha.. kan hende jeg kjører over 110 hvem veit.. men hva anbefaler dere at jeg ser etter når jeg kjøper brukt bil og første bilen min da, orker ikke å fikse så mye på bil så vil nesten bare kjøre Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hæ? Har da selv en 525ia som jeg kjøpte for 15 000. Eneste jeg har byttet er vannpumpe og den hadde vært på motor siden den kom ut av fabrikken. Så ikke rart den var gåen. Dessuten bruker bmw sekserne registerkjede så man slipper unødvendig utbytting av registerreim. Billige biler å ha, mtp at motor går evig. Eneste som er litt dårlig med bmw seksere er kjølesystemet inkl vannpumpe, pga det ikke er registerbytte hvert 90 000 så er det få som tenker på at vannpumpe må byttes. Men ryker den dør ikke motor siden den er på egen reim sammen med dynamo og servopumpe Men magnum sin liste høres ut som en mer fornuftig liste en det jeg og cossie sier, da bmw seksere bruker en del bensin 5eren veier jo over 1500kg. Men vil man ha en bmw så vil man det, og tro meg det er faen meg herlige biler å kjøre Gjenerelt er nok bmw mye bedre enn det erfaringen min tilsier, men gammal ungomsbil + høy km stand er nok ikke det lureste hvis man ikke planlegger å legge noe særlig i reprasjoner. Forresten så har m20 motoren register reim, det har også m40 motoren (rekke firer) og de er de eneste motorene fra bmw med register reim. Hvis man ikke teller med m21 som er den første dieselmotoren til bmw. Blei litt motorbetegneser her som sikkert ikke alle kan, men men. Og sant som du sier, vil man ha bmw så vil man. Ble tilbyd mor sin civic, men var fast bestemt for at det skulle bli bmw i gården og har ikke angra en enste gang Skulle jeg hatt en bil jeg ikke ville hatt så mye utgifter på ville jeg finni en som ryddig, virker pent kjørt og godt velholdt. Jeg ville ikke kjøpt av en ungom da det er mye større sjangs for at bilen er herjekjørt osv. Lav km stand er forsåvidt greit også, men trenger ikke å ha så mye og si hvis den har fått riktig vedlikehold. Servichefte er jo et stort pluss. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 + Ett tonn med reprasjoner og en jævlig forsikring på de sistnevnte (er ikke mange 520 og ikke minst 525er som i d heletatt går framover til 30 000,- ) ellers var ikke forslagene til Magnum p.i. dumme. Hæ?? Min 520 er en 94mod, og den går for 25-30k.... eu ok i juni, kjørt 167.000km og ganske hel og pen bil. Har sett mange av disse mellom 20-40k så jeg tror du bommer litt når du sier at du ikke får en fin slik bil for 30k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå