Gå til innhold

trenger hjelp angående skjermkort

superkaisa

Anbefalte innlegg

Bærbare med brukbart skjermkort... Da snakker vi fort over 10k her altså.

Prisen stiger raskt og en bærbar kan du som sagt ikke gjøre noe særlig med, i tilegg vil jeg si at ett bærbart tastatur er noe herk på LAN til å spille på.

Velger heller da å få noen til å kjøre meg og heller transportere skjerm og PC, riktignok kjører jeg selv nå så det er ikke noe problem men skal dimensjonere ned en maskin litt så jeg fortsatt er mer mobil enn jeg er nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mer enn nok strøm til og kjøpe deg ett billig skjermkort som du kan bruke fram til mai!, Hvis du vil ha bærebar Gamer pc for du heller ta opp igjen tråden ca 2 månder før Mai eller no. i stedet for og hoppe fram og tilbake mellom Stasjonær og Bærebar!

Gi oss ett konkret svar; Trenger du tips til Skjermkort til den Pcen du ha nå? Eller er du ute etter en Bærebar Pc?

Nytteløst hvis jeg ikke har noe mål og jobbe meg mot

Med vennlig hilsen HardwareGeek

(ikke ta dette innlegget støtende, Dette er bare for og hjelpe deg;-))

Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt det er litt risky å kjøpe skjermkort når du bare har 300W strømforsyning. Det kan gå, det kan være det ikke går. Problemet er jo selvsagt at det blir en enorm skuffelse om det ikke går. Du kan ikke heller spørre mor og far om de er villige til å spandere en strømforsyning som julegave? Dvs. om du har råd til skjermkort selv?

Jeg har en bærbar spill-laptop, den kostet meg over 20k, men jeg kan garantere deg at om du bruker 5-6k på en ny stasjonær nå, eller 5k på oppgradering av den gamle, så feier du gulvet med min laptop i de aller fleste spill. Problemet med å spill på en laptop, er at utenom de aller dyreste, så har minnebussen på skjermkortet normalt halve båndbredden av en stasjonær, noe som betyr at så fort du setter opp oppløsningen litt og skrur opp litt detaljer, så går det hele veldig mye treigere enn det vil gjøre på en stasjonær. Hvis du spiller en god del, så vil jeg ikke på noen måte anbefalle en laptop som primær spillmaskin. Ikke fordi at det ikke er kjekt å ta den med seg rundt, men fordi at de simpelthen ikke holder følge med en stasjonær.

Endret av LunarG
Lenke til kommentar

jeg har spurt om dere kan finne noen skjermkort og strøm fra harddisk.no lenge og jeg kan si at det er fordi jeg har tenkt å ønske meg gavekort derfra så hvis jeg får et par gavekort som jeg forhåpentligvis gjør kan jeg kanskje hvis jeg får råd kjøpe skjermkort å strøm. Jeg har nesten ikke penger nå, kjøpt julegaver ;) tidlig ute.

har 300kr :(

så fint om dere kan finne noe brukbart fra harddisk.no

Lenke til kommentar

ærlig talt, jeg tror i dine sko at jeg hadde kjøpt et veldig billig skjermkort med lavt effektforbruk i dag, og heller kjøpt helt ny pc til konfen - og da satset på HD5850, ettersom det da trolig er tilgjengelig på markedet

her er et eksempel på skjermkort. Det er langt fra det beste du får tak i, men det er en betydelig oppgradering dersom du i dag bruker det som er integrert på hovedkortet.

Oppsettet ditt vil fremdeles ikke kunne kjøre de aller nyeste spillene.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Her f.eks.

Wikipedia sier at PCI-e 2.0 er bakoverkompatibelt, så jeg regner med at hovedkortet ditt skal støtte dette skjermkortet.

Jeg repeterer enda en gang: dette vil gi en markant ytelsesøkning i spill, men det er fremdeles ikke rare greiene, og de nyeste spillene vil fremdeles ikke være spillbare. Ha det i bakhodet :)

Lenke til kommentar

Hehe, hvor har du blitt tipset om kjøling?

Dette skjermkortet har såkalt passiv kjøling, dvs at det er kun en kjøleribbe, ingen vifter eller annen form for kjøling. Det er positivt for lydnivået da det er ingen bevegelige deler, men det kjøler generelt dårlig i forhold til andre typer kjøling. Komponenter med passiv kjøleløsning har ofte så lav effekt at varmeutviklingen ikke tilsier at andre former for kjøling er nødvendig.

Uansett kan du regne med at Gainward ikke har laget kortet slik at kjølingen er så utilstrekkelig at kortet vil ta skade av det. Iflg Guru3d.com ligger GeForce 9500GT rundt 35-50W i bruk, noe som verken burde knekke strømregningen eller strømforsyningen, og ei heller produserer uhorvelige mengder varme.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...