boffeeen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg har nå siden sommeren gått filosofi på UiO, og faget er ikke noe som jeg hadde tenkt det skulle være. Alt jeg syntes var interessant i filosofien på vgs er ikke-eksisterende elementer i utdanningen, og jeg har derfor valgt å avslutte etter nyttår. Derfor må jeg begynne å se etter alternativer. Jeg er veldig interessert i musikk (både produksjon, bransje og historie, men først og fremst produksjonen eller bransjen) og kunne gjerne tenkt meg å jobbe med musikk på en eller annen måte. Jeg aner dog ikke hvilke alternativer jeg har! Det eneste jeg igrunn har tenkt på er en slags lydteknikerutdannelse (NISS f.eks), men har forstått det slik at det er vanskelig (på grensen til umulig) å livnære seg som f.eks musikkstudioteknikker, noe som jo gjør det valget vanskelig. Derfor lurer på hva en kan jobbe som og hvilken utdanning man kan velge dersom man ønsker å jobbe direkte opp mot musikk. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Musikkvitenskap eller musikkteknologi ved NTNU, for eksempel. Men det er akkurat like vanskelig å få jobb med den utdanningen som hvis du er lydtekniker. For å gjøre det bra må du ha kontakter og teft, og være arbeidssom. En stor porsjon flaks anbefales også. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg har en kompis som er utdanner seg til å bli lydtekniker i Australia. Det er vel et hardt marked, men står du på så åpner det seg nok noen jobber for deg, også. Det er jo alltids konserter. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 jeg er selv lydtekniker. Dette er et hardt yrke. Du har kipe arbeidstider, de kule jobbene er det veldig få av, og i forhold til hvor mye krefter og fritid du må ofre er det heller ikke godt betalt. Dette er et yrke du utdannder deg til bare hvis du VET at det er dette du virkelig vil, og uten kontakter får du ikke jobb i det hele tatt. Så og si ingen stillinger utlyses, og de som blir utlyst krever en god CV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå