Gå til innhold

oppkjøring i mysen

bandida

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt oppkjøring i mysen i det siste?

Har oppkjøring til uka,men gruer meg noe jævlig.Har hørt om to sensorer som ikke er så greie den ene blir kallt for stryke hjernet...

Mitt problem er at jeg glemmer å se om jeg er på forskjørs vei ,eller ikke å passe på at jeg kjører i riktig fartsgrense. Jeg er livredd for å få en av dissa,fordi jeg har litt trøbbel med rundkjøringer,noen ganger kjører jeg feil der.jeg kjører alltid for sakte men lærer sier at man stryker ikke av å kjøre sakte.

Noen gode råd til meg? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke opptre som et hinder i trafikken , så du kan faktisk stryke av å kjøre for sakte , men om det ikke er noe forhold til å holde fartsgrensene , men du gjør det likevel så kan du også stryke av det . men vikeplikt er det viktigeste , bryter du vikeplikten er egentli løpet kjørt.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Evil-Duck, ikke nødvendigvis, såklart kommer det an på hvor grov vikeplikt bruddet ditt er.

Tror jeg brøyt 3 vikeplikter på min oppkjøring slik at personen måtte slakke av, ikke noe bråbremsing.

Men uansett jeg sa det til sensoren min og han sa ja det stemmer det men jeg synes du har fortjent lappen alikevel.

Det aller viktigste er vel å kjøre med sunn fornuft og alikevel være villig til å innrømme feil når du har gjort di.

Lenke til kommentar
Evil-Duck, ikke nødvendigvis, såklart kommer det an på hvor grov vikeplikt bruddet ditt er.

Tror jeg brøyt 3 vikeplikter på min oppkjøring slik at personen måtte slakke av, ikke noe bråbremsing.

Men uansett jeg sa det til sensoren min og han sa ja det stemmer det men jeg synes du har fortjent lappen alikevel.

Det aller viktigste er vel å kjøre med sunn fornuft og alikevel være villig til å innrømme feil når du har gjort di.

Lenge siden du tok lappen ? nå er det vertfall delt inn i 1er feil og 2er feil der vikeplikts brudd er en 2er feil. 1er feilene kan du ha 4-5 av , husker ikke helt , men har du en 2er feil vil kjørelærer bare be deg kjøre tilbake til trafikk stasjonen , for da har du strøket. vertfall det jeg fikk vite når jeg tok lappen i mars i år.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Har aldri besøkt denne siden før og vet ikke hvor mye man kan tro er fakta, men dem lister blant annet at de tre vanligste strykene går på:

1. Trafikktilpasning (for eksempel brudd på vikeplikten)

2. Plassering (for eksempel usikker avstand til andre trafikanter)

3. Fartstilpasning (for eksempel for høy fart inn i et kryss eller en rundkjøring)

link

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Noen som har tatt oppkjøring i mysen i det siste?

Har oppkjøring til uka,men gruer meg noe jævlig.Har hørt om to sensorer som ikke er så greie den ene blir kallt for stryke hjernet...

Mitt problem er at jeg glemmer å se om jeg er på forskjørs vei ,eller ikke å passe på at jeg kjører i riktig fartsgrense. Jeg er livredd for å få en av dissa,fordi jeg har litt trøbbel med rundkjøringer,noen ganger kjører jeg feil der.jeg kjører alltid for sakte men lærer sier at man stryker ikke av å kjøre sakte.

Noen gode råd til meg? :dontgetit:

Ja, jeg har et godt råd til deg: UTSETT OPPKJØRINGA.

Når du sier at du glemmer å se om du er på forkjørsvei, glemmer fartsgrense eca, så tyder det på at du ikke er klar til å ta lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...