mrDave Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Det skal brukes til å ta bilder i slalombakken, på seilbåten. Såvel som til bursdager, og i hverdagen. Noen forslag? edit: Er kanskje greit med Canon siden flere i familen har det Endret 22. november 2009 av dih Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du må selvsagt ikke ha Canon bare for de andre har det. Men om du skulle velge en Canon for den prisen du ønsker, så ville jeg vurdert E450D eller E500D. Kanskje det første du burde gjøre, er å stikke innom en forhandler, å sjekke hvilken kamera du liker best der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er klart at du må ha noe annet enn Canon når resten av flokken har det Jeg har Olympus E-620 + 14-42mm og kjempe fornøyd. Da har du 1 krone igjen til minnekort og veske Ellers så har du Nikon D3000 med to objektiver til samme pris. Hva med Pentax k-x ? Du har også Sony alpha -500. (Alternativt Canon EOS 450D eller 500D). Tom PS. Jeg brukte Japan photo som eksempel i dag. Andre butikker kan være rimeligere. Eller dyrere ... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ser fordelen med å velge Canon, hvis det er aktuelt å låne/arve optikk fra andre Canonbrukere i familien. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Fordelene ved og velge Canon er flere,felles redigeringsprogrammer,objektiver,og opplæringsfaser. Ville nok satset på 450D eller 500D,hva med et 40D/50D brukt,du kan få gode kjøp på 50D for tiden da mange oppgraderer til 7D. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Elprice selger Nikon D3000 med 18-55mm og 55-200mm til 4.999,- Edit: Kanskje dette er et kurant alternativ: Nikon D3000 + Optikk AF-S DX 18-105 MM VR + 4GB minne + Veske til samme pris. Endret 26. november 2009 av lavik Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Som andre også sier så vil det nok være en fordel med Canon siden andre i fam har dette, med tanke på lån av objektiv, opplæring osv. Dessuten er det et meget bra kamera, fullt på høyde med alle andre merker, så det skulle ikke være noen grunn til å velge noe annet . Lykke til. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Som andre også sier så vil det nok være en fordel med Canon siden andre i fam har dette, med tanke på lån av objektiv, opplæring osv.Det med lån av objektiver er jo bare interessant om det er noe å låne. Hvis resten av familyen bare har kitobjektiv og kanskje en Sigma 55-200, er det ikke noe vits å tenke på hva som kan lånes... I verste konsekvens innebærer det bare at hvis man selv kjøper fint utstyr, må man selv låne det bort uten at man har noe å låne igjen. Da kan det nesten være like greit å investere i utstyr familien ikke kan bruke... Opplæring er naturligvis et poeng, men for å være helt ærlig bør de fleste være i stand til å få opplæring i hvordan bruke kameraet selv om de har forskjellig kamera, hvis ikke kan trolig ikke de andre nok om fotografering til at de egentlig har noe å lære bort. Så ja - det kan være en fordel at andre i familien har Canon. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg har hvertfall en bror med ganske heftig utstyr. Men jeg er helt blank... Noen som kan en fin start pakke med 500D? Endret 26. november 2009 av dih Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg kjøpte 450d, veske og minnekort for 6000. Det var en god start for meg. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Elkjøp har nå tilbud på Nikon D5000 med 18-55mm VR og en SB-400 blits til 5990,-!!! Lenke til kommentar
grizley Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg har hvertfall en bror med ganske heftig utstyr. Men jeg er helt blank... Noen som kan en fin start pakke med 500D? FotoVideo har 500D m. 18-55 IS til 5.895,-. Eller 450D til 4.885,- også med 18-55 IS. Begge er gode kameraer med god optikk. Jeg har selv 500D med 18-55 IS, og er storfornøyd Endret 26. november 2009 av grizley Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har hvertfall en bror med ganske heftig utstyr. Men jeg er helt blank... Noen som kan en fin start pakke med 500D? Om du har en bror med heftig utstyr så skulle det alene være grunn nok til å kjøpe samme kameramerke som han . Om du ikke må ha det før jul så kan det være en ide å vente til januar, bruker å bli en del tilbud da Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kan ikke TS høre hva broren mener? Bedre det enn å høre på vilt fremmende fanboys... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kan ikke TS høre hva broren mener? Bedre det enn å høre på vilt fremmende fanboys... Ser ikke noen fanboys her, med mindre du selv er en og ikke liker at andre annbefaler noe som ikke "passer" deg Hadde broren hans hatt feks Nikon eller Sony så hadde jeg heller ikke hatt problemer med å annbefalt han det, nettop av samme grunn Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kan ikke TS høre hva broren mener? Bedre det enn å høre på vilt fremmende fanboys... Sannsynligvis vil broren anbefale et annet merke for å unngå og låne bort "heftig" utstyr,jeg gjorde det Fanboyisme er det fint lite av i denne tråden,foreløpig. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Snikkerguut, you're missing my point. Jeg vil at TS skal høre hva broren mener. Spesielt hvis han har heftig utstyr. Tenk deg om TS kjøper 450D inkl. kit. Han tar seg en tur til broren som har noe lignende som 50D og Tamron 17-50mm. Broren sier; "Ååå-nei! Har du kjøpt 450D og det sure kit-objektivet!!! Du kunne ha fått min 50D og Tamron 17-50mm til nesten samme pris hos meg. Jeg skal kjøpe 7D og 17-55mm IS neste uke." Slike tilfeldigheter kan skje. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har hvertfall en bror med ganske heftig utstyr. Men jeg er helt blank... Noen som kan en fin start pakke med 500D? Ville startet med å høre med broren din om hva han har, og spurt om du kan låne objektiver fra han i tilfelle du kjøper deg ett kamerahus.Du kan også vurdere å sjekke bruktmarkedet på foto.no, det bør ligge noen eksemplarer av 40 og 50D der. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Snikkerguut, you're missing my point. Jeg vil at TS skal høre hva broren mener. Spesielt hvis han har heftig utstyr. Tenk deg om TS kjøper 450D inkl. kit. Han tar seg en tur til broren som har noe lignende som 50D og Tamron 17-50mm. Broren sier; "Ååå-nei! Har du kjøpt 450D og det sure kit-objektivet!!! Du kunne ha fått min 50D og Tamron 17-50mm til nesten samme pris hos meg. Jeg skal kjøpe 7D og 17-55mm IS neste uke." Slike tilfeldigheter kan skje. Klart det kan, regner dog med at om broren har planer om oppdatering så hadde han tilbudt han dette utstyret, dog blir det bare spekulasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå