Gå til innhold

Hjelp meg med nytt treningsskjema over en begrenset periode!

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg håper virkelig dere vil ta deres tid til meg nå, for jeg trenger hjelp.

idag har jeg hatt total treningspause på torsdag og fredag, og kjørte en knallhard 4 x 4 spinneøkt, og LITT styrketrening på lørdag, og har hatt pause idag igjen.

egentlig driver jeg med løping, men jeg har hatt så massivt vondt i kneet mitt i det siste, og det kommer av følgende treningsskjema:

Mandag

Egentrening (Løping)

Tirsdag

Elevtrening, organisert fotball

Onsdag

Fotballtrening

Torsdag

Innebandy

Fredag

Egentrening eller pause

Lørdag

egentrening, konkurranseløp eller pause.

Søndag

Innebandy

også har det gått sånn i ett par månder.

god form har jeg da! men som sagt, kneet mitt er vondt nå 24/7, og jeg tenker på å slippe kroppen min fra løpebelastningen nå, i kanskje 2 uker.

da tenker jeg på spinning og styrke! jeg er ute etter å utvide kondisen min, så jeg tenker knallharde 4 x 4 økter, og intervaller på sykler, samt løpestøttende styrketreningsøvelser.

kan dere hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4123456

Første jeg tenker er at du kanskje burde se på om du har gode sko, og alternativt hvilket terreng du løper på, hard innebandy inne på parkett med dårlige sko er ikke spesielt gunstig for knærne i lengden. Løper du med dårlige sko på hardt underlag over lengre tid ber du om å få vondt i knærne.

Jeg er ingen ekspert, slik som de fleste her inne, har man veldig vondt i knærne over lengre tid og det ikke bedrer seg, bør man kontakte lege.

En av grunnene til at ingen har svart før meg, kan være at mange faktisk ikke har kunnskaper om temaet, noe folk skal ha rett til, finnes nok mye i verden jeg burde ha kunnet mer om. Det kan også være at folk ikke svarte fordi de ikke kjenner deg, og derfor bare ha kommet ut med akkurat de samme samlebåndssvarene som jeg har gitt deg nå.

Folk på forumet kjenner deg ikke, og har derfor begrensede muligheter til å gi deg feedback som er konstruktivt tilpasset akkurat deg, du bør gi flere opplysninger, så får du kanskje flere svar.

Jeg tror du har mulighet til å spørre folk med mer peiling, i nærmiljøet eller trenere osv, mitt råd er at du gjør det.

Lenke til kommentar

kneskaden er jo en ting. greit, ikke mange som har kunnskaper om det, og å kreve ett svar på det var litt mye å forvente, men jeg spurte også om variert trening og andre treningsmetoder enn løping. jumpers knee er jo en belastningsskade, så det er jo avlastning fra løping som gjelder.

jeg spurte jo om andre treningsmetoder også, og hvis da ingen har kunnskaper om det, kan man jo begynne å lure på hvilke folk som skriver her inne...sikter ikke til noen, men vil bare konkludere med at aktiviteten her inne var større før, da fikk jeg som regel alltid svar på spørsmålene jeg stilte her inne.

btw, så er kneet myyye mye bedre nå, etter en uke med sykling, 4 x 4 og styrke som hovedsakelig trening. løpte et konkurranseløp på lørdag, og spilte innebandy på søndag, og håndball/fotball igår, så kneet er mye bedre. idag skal jeg spille fotball, men bare stå keeper som en bevisst del av å kun varme opp kneet, og ikke revne det. dette går oppover!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
kneskaden er jo en ting. greit, ikke mange som har kunnskaper om det, og å kreve ett svar på det var litt mye å forvente, men jeg spurte også om variert trening og andre treningsmetoder enn løping. jumpers knee er jo en belastningsskade, så det er jo avlastning fra løping som gjelder.

jeg spurte jo om andre treningsmetoder også, og hvis da ingen har kunnskaper om det, kan man jo begynne å lure på hvilke folk som skriver her inne...sikter ikke til noen, men vil bare konkludere med at aktiviteten her inne var større før, da fikk jeg som regel alltid svar på spørsmålene jeg stilte her inne.

btw, så er kneet myyye mye bedre nå, etter en uke med sykling, 4 x 4 og styrke som hovedsakelig trening. løpte et konkurranseløp på lørdag, og spilte innebandy på søndag, og håndball/fotball igår, så kneet er mye bedre. idag skal jeg spille fotball, men bare stå keeper som en bevisst del av å kun varme opp kneet, og ikke revne det. dette går oppover!

Glemte å nevne svømming, det er bra for både kropp og sjel! Hvordan kan du vite at du har hatt jumpers knee?

Lenke til kommentar

Glemte å nevne svømming, det er bra for både kropp og sjel! Hvordan kan du vite at du har hatt jumpers knee?

hadde svømming i gymmen idag! intervallsvømming - crawl

ble noen anarobe drag over bassenget der, ja !

jeg har vært til fysioterapaut med skaden, og hun fastslo jumpers knee.

idag er kneet så mye bedre, skal prøve med på fotballtrening og påfølgende innebandy trening idag. blir å ta det rolig på innebandyen!

edit:

greier lett å gå ned i huk nå, og klarer å slå en ballpasning, uten å få ett påfølgende "sjokk" i kneet:D

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...