Fjuskn Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Heisann! Har tenkt og oppfriske PCen min med noen godsaker, som nytt hovedkort, nytt kabinett, ny CPU og nytt headsett. Så eg berre lurte på om dere viste hva hovedkort eg burde ha ? Eg har atm ein Intel Core 2 Duo 3.00Ghz, den kjører ganske seint.. Og grunnen til ny prosessor er at eg skal ha ein som jobber raskere og pga nytt hovedkort (Veit eg kan bytte CPU fra eit hovedkort til eit annet, men det blir får stress ), denne eg har nå er også veldig sein. Det begynner og lagge når eg har rundt 6-7 tab`s oppe i firefox. På MSN, skype og steam. Rammen min er 1160mzh(4gb). Så tror ikkje det er den som skaper teigheten. Men no har ikkje eg so veldig peiling. Er det CPUen som skaper teigheten ? Og hva CPU foretrekker dere eg burde kjøpe ? Helst billigst som muligt Takker for all hjelp! -FjuskN Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 i5 er relativt heftig ytelse for en billig penge, så det er vel det beste alternativet Lenke til kommentar
Fjuskn Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Har du ein link til billig og brukende prossesor som skal takle PhotoShop, Dreamweaver, Sony Vegas, spill etc etc.. ? (Selvsakt ikkje på ein gang, men drive disse uten lagg?) Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 http://old.prisguide.no/product.php?product_id=112940 Eller hvis du har penger å bruke: http://old.prisguide.no/product.php?product_id=113127 Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det virker jo rart at ting skal gå sakte bare fordi du har 6-7 tabs åpne i Firefox, selv om det selvsagt avhenger av hva som vises på hver av dem. Jeg har 2.4GHz Core2Duo i min laptop, og har ofte hatt 8-10 faner åpne i Opera, uten at det skaper noen merkbare tregheter av den grunnen. Har du f.eks. kjørt CCleaner for å rydde opp i registeret og slette temp-filer osv? Andre ting kan være om c: (systemdisken) er stapp full, så fører det til tregheter. Du bør ha en viss andel ledig plass på systemdisken til enhver tid, 25% ledig kan være en grei tommelfinger-regel å gå etter. Hvis det først og fremst er tregheter ved daglig bruk (altså surfing, åpning av programmer, bruk av start-menyen osv.) som går sakte, så vil jeg tørre med ganske stor sikkerhet å si at det ikke har noe med prosessoren din å gjøre. Er det mest i Firefox du har problemer, så kan det høres ut som koden i Firefox er svært dårlig skrevet, eller at du muligens har for mange plugins eller noe slikt. Vil du har en kjappere hverdag i vanlig Windows bruk, så tror jeg du får mye mer igjen for å bytte til SSD som systemdisk, og en fersk installasjon av Windows. Lenke til kommentar
Fjuskn Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Skal fornye uannsett. Men eg bare informerte om hva som var gale med den gammle.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå