Gå til innhold

Greit opplegg for en som vil opp i muskler, ned i fettprosent og beholde vekt?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver med en sport organisert etter vektklasser, så jeg kan ikke tåle å gå opp mer enn ca halvannen kilo. Samtid ønsker jeg meg både en sterkere (med større muskler) og mer definert kropp. Jeg har litt å gå på hva angår fettprosenten, så planen er å miste fett, samtidig som jeg legger på meg så mye muskler som jeg kan tåle uten å gå opp vektklasse.

I den forbindelse trener jeg styrke, og løper en del. Jeg har også lagt opp et kosthold som hovedsaklig består av grønnsaker, melk, nøtter, kjøtt, knekkebrød med kjøtt og ostepålegg, og proteinshake etter trening. På delvis lørdag og helvis søndag, så pleier jeg å skeie ut litt. Propper i meg ganske mye drit (noen burgere, pizza, noen store glass brus, godteri, alkohol, eller andre ting som hører "helgekosen" til) disse dagene uten å få den helt dårlige samvittigheten, da jeg tenker jeg kan unne meg litt kos etter en uke med mye trening og strengt kosthold (?)

Slik det ser ut nå så trener jeg styrke med stor belastning på mandag og lørdag, styrke med middels belastning på onsdag og fredag, løping på tirsdag, torsdag og lørdag, og bokser og trener egenvekt på tirsdag og torsdag.

Ser dette ut som en grei plan for en som vil opp i muskler uten å gå opp nevneverdig i vekt? Hvor mye påvirker helgekosen opplegget?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager seint svar, men vært mye å gjøre i det siste :)

Mandag: Muligens en løpetur på ~4km før skolen og styrke senere på dagen. Trener en økt på i underkant av en time der jeg løfter omtrent maks av det jeg klarer i et 10x3 opplegg.

Tirsdag: Jogger nesten 7km til boksetreningen, løper mer der i oppvarmingen, og trener egenvekt. Bokser en 5-10 runder, og går over på sekk/teknikk/egenvekt etterpå. Boksetreningen er på i overkant av 2 timer.

Onsdag: Trening med middels-lett belastning, der jeg kjører i serier på 20x3, og skyggebokser litt. Løftingen er av middels belastning, men er helt kake etter å ha løftet 20x3.

Torsdag: Jogger nesten 7km til boksetreningen, løper mer der i oppvarmingen, og trener egenvekt. Bokser en 5-10 runder, og går over på sekk/teknikk/egenvekt etterpå. Boksetreningen er på i overkant av 2 timer.

Fredag: Trening med middels-lett belastning, der jeg kjører i serier på 20x3, og skyggebokser litt. Løftingen er av middels belastning, men er helt kake etter å ha løftet 20x3.

Lørdag: Trening med tung belastning, og nok engang etter et 10x3 opplegg. Kommer hjem, og løper meg en tur på 13km+.

Søndag: Pause.

I tillegg så har jeg en jobb der jeg beveger meg mye (3-4km per arbeidsdag, 4 dager uka), så får fått unna litt litt lavintensitetstrening der, og fettbrenning.

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...