Heimdalen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 jeg går nå i 10 klasse, og strever med ossen linje jeg skal begynne på. det står mellom to stk: Teknikk og industriell produksjon eller Elektrofag. planen er å bli Automatiker. du kan gå begge linjene for å bli det. jeg liker også mye praksiss arbeid ( tror det er mere av det på Tip enn det er på Elektrofag) noen som kan komme med tips over hva jeg skal velge? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Går i 10.klasse sjøl Jeg vurderer Elektro og Medier og Kommunikasjon. Har vært på hospitering på Elektro, hadde bare praksis hele dagen, untatt en time teori på morran. Tror jeg velger elektro, kjenner en som går på Automatikerlinja på elektro. Han synes det er digg fordi det er lite teori (lekser og prøver også) og mye praksis. Samma hva du går på egentlig, jeg skal på elektro. Bcause i love eletronic devices ^^ Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Er jo morro det ja, men tenkte også Tip Pga. mye annent arbeid, Platearbeid OSV. så hvis jeg fant noe som var da morsomere enn automatikk så kan jeg bli det Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Jeg går selv nå VG2 Automasjon, tok GK Elektro i fjor og jeg kan si med en gang at om du vil ta automatiker utdanningen så hold deg vekk fra TIP Automasjon er en elektro utdanning og hadde jeg bestemt ville jeg fjernet kryssløpet fra TIP til vg2 automasjon, for det har ikke noe med automasjon og gjøre. Har 4 i klassen som har TIP kryssløp og de må begynne helt på nytt siden de ikke har lært noe om strøm som vi andre lærte i vg1 elektro. Så vil du gå automasjon så velg elektro ! Ellers kan jeg si at automatiker delen er et veldig bredt området du kan jobbe med veldig mye forskjellig. Jeg selv syntes og gå hele dagen og banke letti og koble stikkontakter blir for kjedelig (elektrikker) mens i automasjon delen så blir det jobbing med alt fra bygging av styreskap til vedikeholding av transport bånd eller pumpestasjoner. Endret 22. november 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Dette var et fint tips! men ossen er det på Automatiker linja? Vanskelig ? Men takk for et kjempeinnlegg! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Spørs hva du syntes er vanskelig Som regel så hjelper det bare du følger med og gjør lekser. Men kan si at jeg har ca 90% praktiske fag. Har EN time i uka med norsk, engelsk og samfunnsfag. Resten av uka jobber vi praktisk arbeid eller har teori innen automasjons faget. Neste år har jeg ikke noen almenn fag i det hele tatt. På VG1 GK Elektro har man litt matte, norsk, engelsk og natur og miljø bare. Men ellers trives jeg veldig gått, nesten aldri lekser bare øve når det er prøvetid og det som er. Veldig slækt egentlig Endret 22. november 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 vil nok si som kapteinen over her, GÅ FOR ALL DEL ELEKTRO! går 3. året automasjon nå, men hadde en fra tip i klassen på vg2. han sleit så det holdt, pga han hang laaangt etter på elektrofagene. iallefall på min skole er det flest fra elektro som går over på automasjon. elektrofagene går vidre fra grunnkurs. mens i mekaniske fag begynner man med bunnstoffet man ville lært noe av på mekken 1. året. men det er en del elektro i mekaniske fag. da automasjon er mye av alt på en gang. du vil ha MYE elektro å ta igjenn om du kommer fra tip til vg2 automasjon, så med mindre du har ekstremt lyst på mekk og er klar for mye arbeid utenom vanelige fag hjemme for å ta igjenn på starten av året burde du nok gå elektro. automasjon er forøvrig ikke noe spesielt vanskelig om du har litt interesse, og følger med på det som blir gjort. mye morsomt du lærer, og er vel mye spennende jobber du kan få etterpå. virkelig å anbefale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå