Gå til innhold

Beyerdynamic DT-770 PRO 32 Ohm

SteffenVL

Anbefalte innlegg

Har hatt ett problem med å finne ut hva jeg skulle ønske meg til jul, men det endte da til slutt opp med å ønske meg nye skikklige hodetelefoner. I begynnelsen tenkte jeg bare å ønske den billigere 80 Ohm versjonen, men etter litt lesing fant jeg ut at 32 Ohm hadde høyere lyd, og fant da Datakjeden som billigeste plass, men i dag ble jeg litt forvirra når jeg fant ut at de solgte 32 Ohm versjonen med to forskjellige priser.

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...:36377;r:kelkoo Dyreste

http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...2744853;c:36377 Billigste

Kan noen si meg forskjellen på disse to? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den primære forskjellen på Disse to er Impedasen. det vil si motstand. Jo høyre motstand jo mere kraft trenger du for og drive de. Per dags dato sitter jeg med 80ohms versonen og er veldig fornøyd med kjøpet. til ipod og andre bærbare kilder blir disse litt for tunge så da bruker jeg også en liten AMP i tillegg. av merke CMOY kjøpt fra ebay ( ca.600kr)

32 ohms versonen er mest brukt på proffmarkedet, så jeg vil ikke tro at du får noe spess ut av de hvis du skal bruke de på skolen/jobb etc med mindre du har en ganske så kraftig kilde.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Men 32 Ohm vill vel gi bedre lyd enn 80 Ohm, eller har jeg misforstått? :S

Det vill til vanlig bli brukt til PC og iPod Touch.

Regner med at 32 Ohm versjonen er lettere å drive enn 80 Ohm, og dermed vill opplevelsen min som forbruker bli bedre?

Endret av RipperX
Lenke til kommentar
...32 ohms versonen er mest brukt på proffmarkedet...

Tror du tar feil der. Det er 250 ohms versjonen som brukes i proffmarkedet.

jeg vet, mente 230 ohms versonen..:p

men tilbake til trådstarters spørsmål : han lurer rett og slett hva sok er forskjell på de to han linker til og det er rett og slett bare en prisforskjell, ikke alle butikker har like priser på alt.

ble litt mye surr i posten min over så jeg skal prøve og forklare meg litt tydligere.

Hvis du kjøper( ønsker ) deg 32 ohms versonen så får du god utbytte av de hvis du primært skal bruke de til ipod og liknende kilder, men hvis du går får 80 ohms versionen med samme kilde vil du merke at de ikke spiller like høyt. så 80'ohms versonen er nok best for hjemmebruk hvis du skal ha best utbytte av dem. ( kommer jo selvfølgelig ann på hva du skal bruke de til og hvilken kilde du har.)

Ble det litt lettere og forstå nå?:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enkelt forklart vil en hodetelefon med høyere ohm verdi være vanskeligere å drive, dvs at den krever mer av forsterkeren, men du vil også få mer kontroll over elementene og derfor mer korrekt lydbilde.

I forhold til de til linkene som trådstarter spør om så ser det ut som det er samme hodetelefonen, men beskrivelsen på den billigste sier 80 ohm. Kan være en klipp og lim feil for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Har hørt at 80 Ohm versjonen skal ha bedre lydkvalitet ( gjenngivelse av lyden, ikke volum ) enn 250 ohm versjonen. Vet ikke hvor høy lyd du bruker, men 80 ohm gir øredøvene høy lyd sammens med SE Walkman, så tror ikke du skal beskymre deg over at 80 ohm blir for mye motstand.

Billigste linken sier 80 ohm i detaljene, selv om tittelen er 32 ohm.... Noen nettbutikker tøyser det til :|

Lenke til kommentar
Har hørt at 80 Ohm versjonen skal ha bedre lydkvalitet ( gjenngivelse av lyden, ikke volum ) enn 250 ohm versjonen. Vet ikke hvor høy lyd du bruker, men 80 ohm gir øredøvene høy lyd sammens med SE Walkman, så tror ikke du skal beskymre deg over at 80 ohm blir for mye motstand.

Billigste linken sier 80 ohm i detaljene, selv om tittelen er 32 ohm.... Noen nettbutikker tøyser det til :|

Det du sier der om at 250 ohm's versjonen gjengir lyd bedre er feil.Den versjonen er ment for proffmarkedet, for og koble flere hodetelefoner sammen. jeg har hørt begge og jeg liker faktisk 250 versjonen best. den har blant annet spiralkabel og er mer egnet for proff-markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...