Gå til innhold

Kjøp av ny ibook

Anbefalte innlegg

Hei!

Må spørre folket her inne om litt hjelp da jeg ikke har noe greie på apple maskiner

Spesifikasjonen er som følger:

Apple IBook 14,1"

PowerPC G3, 900 Mhz prosessor

256 MB Ram (internminne)

40 GB harddisk

Ariport kort (trådløst nettverk

Combo Drive (Cd-R og DVD avspiller)

Apple Care Protectionplan (3 års garanti og telefonsupport)

http://www.apple.com/no/ibook/

Tilbudet som er komt er på 18400 inkl. mva

Eventuellt 4613,- som en leasingavtale med fire avdrag over to år.

Denne skal da bruke til grafiske ting uten at jeg er helt sikker på hva(er ikke jeg som skal ha den).

Spørsmålet blir da, er dette ett godt tilbud, eventuellt hvor kan en få bedre tilbud med samme eventuellt bedre spesifikasjoner?

Andre ting å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For grafisk arbeid er denne maskinen litt liten. Både i ytelse og skjermen blir kanskje litt liten å holde på med photoshop i. Mange sverger til mac, men jeg synes at skjermene har litt lav oppløsning til bruken de er "lagd" for. greit at en kommer langt med 1024*768, men med mange vinduer og verktøy fremme blir det litt liten plass mener nå jeg.

Et godt alternativ er å kjøpe en acer 800 lci på tilbud hos psdata.no

Større skjerm med bedre oppløsning, bedre skjermkort og en stillegående og nyutviklet prosessor er noen av fordelene.

I den du har sett på sitter det en G3 prosessor som begynner å bli gammel.

Gå forresten til www.barbara.no og du finner mange tester av bærbare maskiner.

Enten bør du legge mer penger slik at du kan få en powerbook i stedet, eller så annbefaler jeg en pc basert på enten den nye pentium M eller en pentium 4m.

Best bærbar ytelse (lengre batteri, mer stillegående) får du med pentium m.

Lenke til kommentar

Denne maskinen er til en person som skal begynne på en eller annen grafisk linje. Helt nybegynner og ingen erfaring fra før, og trenger derfor kanskje ikke det aller beste?

Utgangspunktet her var å få den billigere enn 18000,- da dette var vel mye å legge i en sånn maskin, men det er selvsagt viktig at det ikke blir noe "dårligere" enn det som var i det jeg skrev over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...