Gå til innhold

nvidia benchmark-juks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du ikke at de fleste andre skjermkort-produsentene trikser litt med dette, Nvidia var bare uheldig og bli tatt :wink:

Mange folk ser jo på f.eks. 3dMark score når de bestemmer seg for hvilket 3d kort de skal kjøpe... derfor er det jo ren salgs-teknikk dette :yes:

Mvh

Slinky

Lenke til kommentar

Dette er ett meget HOT tema og jeg mener at det er forkastelig at Nvidia og Ati jukser i benchmarkprogrammer ,og med juks mener jeg at det faktisk går ut over den visuelle kvaliteten kun for å få en høyere score.

Optimalisering er som sagt noe helt annet fordi dette ikke på noen måte berører bildekvaliteten kun effektivisering av driveren.

Dette gjøres selvsagt fordi mange (ikke alle ) handler kort etter hva de yter i forskjellige benchmark programmer .

jeg ville ha følt meg snytt hvis feks Nvidia lager en driver for å øke frameraten i en av mine spill og dette går på bekostning av kvaliteten på det visuelle. hvis jeg ønsker flere frames og dårligere kvalitet kan jo dette velges i kontrollpanelet.

OG JUKS ER JUKS ENTEN DET ER MYE ELLER LITE

Lenke til kommentar

ATI gjorde det med Quake 3 i sin tid, Sis, gjøre det enda, men å skru ned kvaliteten på bilde osv...

Har vært slik i mange år og vil alltid være slik så lenge bransjen er så hard som den er... det er ingen marginer lenger på om de går i pluss et år eller et kraftig minus.

Jobber selv i bransjen og vet godt hvor lite som skal til....

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...