EinarEriksen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 http://www.itavisen.no/art/1301234.html Nvidia trikser med driverne for å øke benchmark-resultater Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Tror du ikke at de fleste andre skjermkort-produsentene trikser litt med dette, Nvidia var bare uheldig og bli tatt :wink: Mange folk ser jo på f.eks. 3dMark score når de bestemmer seg for hvilket 3d kort de skal kjøpe... derfor er det jo ren salgs-teknikk dette Mvh Slinky Lenke til kommentar
flydman Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Dette er ett meget HOT tema og jeg mener at det er forkastelig at Nvidia og Ati jukser i benchmarkprogrammer ,og med juks mener jeg at det faktisk går ut over den visuelle kvaliteten kun for å få en høyere score. Optimalisering er som sagt noe helt annet fordi dette ikke på noen måte berører bildekvaliteten kun effektivisering av driveren. Dette gjøres selvsagt fordi mange (ikke alle ) handler kort etter hva de yter i forskjellige benchmark programmer . jeg ville ha følt meg snytt hvis feks Nvidia lager en driver for å øke frameraten i en av mine spill og dette går på bekostning av kvaliteten på det visuelle. hvis jeg ønsker flere frames og dårligere kvalitet kan jo dette velges i kontrollpanelet. OG JUKS ER JUKS ENTEN DET ER MYE ELLER LITE Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis dere ikke fikk med dere tråden som var på www.hardware.no hvor det samme temaet ble tatt opp så er det en link her Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 ATI gjorde det med Quake 3 i sin tid, Sis, gjøre det enda, men å skru ned kvaliteten på bilde osv... Har vært slik i mange år og vil alltid være slik så lenge bransjen er så hard som den er... det er ingen marginer lenger på om de går i pluss et år eller et kraftig minus. Jobber selv i bransjen og vet godt hvor lite som skal til.... -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå