Gå til innhold

Linjehastighet for Nextgentel Bredbånd Proff

Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet fra Telenor til NGT Proff (20 000/1000 Kbps). Er linjedata i ruteren brutto- eller nettohastighet (er det ikke 10% overhead elns som beregnes)? Pussig nok er opphastigheten tilsynelatende oppgitt netto.

Downstream (Kbps): 18020

Upstream (Kbps): 1054

Jeg kan ikke klage på hastigheten, men jeg skal muligens bestille bredbåndstv når NGT er klare med MPEG-4 komprimering, så da hadde det vært greit med maks linje ned.

Fikk forresten en Inteno-ruter, den funker som gull.

Jeg var noenlunde bekymret etter å ha lest en del om den her og på det uoffisielle NGT-forumet, men her sviver både kablet og trådløst nett perfekt. *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp skiftet fra Telenor til NGT Proff (20 000/1000 Kbps). Er linjedata i ruteren brutto- eller nettohastighet (er det ikke 10% overhead elns som beregnes)? Pussig nok er opphastigheten tilsynelatende oppgitt netto.

Downstream (Kbps): 18020

Upstream (Kbps): 1054

Jeg kan ikke klage på hastigheten, men jeg skal muligens bestille bredbåndstv når NGT er klare med MPEG-4 komprimering, så da hadde det vært greit med maks linje ned.

Fikk forresten en Inteno-ruter, den funker som gull.

Jeg var noenlunde bekymret etter å ha lest en del om den her og på det uoffisielle NGT-forumet, men her sviver både kablet og trådløst nett perfekt. *bank i bordet*

Nå er det en best effort linje du har, så det er avhengig av avstanden til sentralen.

Om du har mulighet for VDSL2 så anbefaler jeg det.

Lenke til kommentar
Hos nextgentel så står det jo:

Du får vår raskeste bredbåndslinje med inntil 20.000 kbps nedlastingshastighet og 1.000 kbps opplastingshastighet.

Tror det har noe med hvor langt ifra sentralen du ligger...

Joda, jeg kjenner godt til "inntil". :)

Jeg er ikke misfornøyd, for all del.

Kapaksweb sier følgende:

Total linjelengde inkludert inntak: 906 meter

Lengde på inntak: 26 meter

Jeg aner ærlig talt ikke om dette er kort eller lang linjelengde.

Nå er det en best effort linje du har, så det er avhengig av avstanden til sentralen.

Jeg har registrert interesse for VDSL2 på Broadparksidene, jeg kan ikke nekte for at 40/20 eller 30/5 Mbit virker spennende.

Lenke til kommentar
Hos nextgentel så står det jo:

Du får vår raskeste bredbåndslinje med inntil 20.000 kbps nedlastingshastighet og 1.000 kbps opplastingshastighet.

Tror det har noe med hvor langt ifra sentralen du ligger...

Joda, jeg kjenner godt til "inntil". :)

Jeg er ikke misfornøyd, for all del.

Kapaksweb sier følgende:

Total linjelengde inkludert inntak: 906 meter

Lengde på inntak: 26 meter

Jeg aner ærlig talt ikke om dette er kort eller lang linjelengde.

Jeg har registrert interesse for VDSL2 på Broadparksidene, jeg kan ikke nekte for at 40/20 eller 30/5 Mbit virker spennende.

Det er relativt kort, så VDSL2 er strengtatt i rekkevidde... men er vel noe med det norske telenettet som gjør at de går forsiktig frem, da grensen i dag er på 800meter.

Selv et jeg at VDSL2 fungerer på inntil 1500meter, så skal ikke se bort i fra at denne grensen blir utvidet :)

Lenke til kommentar

På Broadparksidene (NGTs kundesider) står det at NGT "fortsetter utbyggingen fortløpende, basert på respons i markedet", og de tilbyr VDSL2 i de største byene.

Det lover godt at jeg ikke er så langt utenfor nåværende linjegrense. :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...