Gå til innhold

Oppgradering - AMD

Anbefalte innlegg

Hei,

må få oppgradert hovedpcen. Denne brukes til surfing,mail,kontorapp og litt film - ikke spill. Komponentene jeg trenger er cpu,hk,muligens ram,hdd og muligens en ny kjøler til cpu. Bør være så stillegående som mulig. Jeg har idag amd soc 939 med athlon 3800 (2Ghz)

Bare så det er sagt: jeg skal ha AMD, noe annet er ikke aktuellt.

Ser at Athlon II X4 620 blir mye omtalt som mye for pengene - da bør den være et bra utgangspkt. HK lurer jeg litt på: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H - såpass bra grafikk onbord at det bør holde og hdmi ut som hadde passet bra. Hvordan er lydkortet her?

Ram lurer jeg på om jeg kan bruke de jeg har: OCZ DDR2 6400 2G - noen som vet?

HDD blir det vel et par samsung 1 TB - koster jo bare litt over 500-lappen pr stk.

Jeg har en cpukjøler: Thermaltake Big typhon, passer denne på AM3

Har en Win 7 pro 32 som jeg har tenkt å bruke.

Setter stor pris på om noen kan kommentere dette da jeg VET det er mange som

er mye mer kunnskapsrike på dette enn meg på dette forumet:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det trenger du veldig enkelt oppsett. Du kan beholde DDR2 ram, men det er greit med 4 GB. Derfor kan du kjøpe 2 til.

Hovedkortet jeg anbefaler har HD4200 og det skal fungere godt til film ol. Skulle du være misfornæyd så er det ingen problem å kjøpe et enkelt skjermkort senere.

Fra Datakjeden prosessor, hovedkort og ram:

ASUS AM3 AMD785G VGA DDR2 SATA2 GBLAN (M4A785D-M PRO) 200 590,- 590,-

AMD ATHLON II X2 250 3.0GHZ SKT AM3 L2/L3 2MB 65W P (ADX250OCGQBOX) 441 493,- 493,-

APACER Memory Retail Dual-KIT 2048MB (2x1024MB) PC-800 DDR2 PC6400 5.0 64x8 BOX (DIM-DII800-2G-KIT) 18 313,- 313,-

Ekspedisjonsomkostninger: 19,-

Totalt (inkl. mva): 1 415,-

Glemte å si at AMD620 er også helt grei - ja egentlig et lite varp. Du kan godt legge i noen ekstra kroner for å få den - den er litt mer anvendelig enn en to-kjerner.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...