Gå til innhold

Nforce2-hovekort anbefaliner

applet

Anbefalte innlegg

Heisann, sitter og pønsker på å kjøpe deler til en ny maskin, men jeg har ikke gjort dette på en stund og merker at jeg har mistet "the touch".. Vil gjerne ha noen anbefaliner på et godt nforce2 basert socket A hovekort. Jeg er ikke så interresert i overklokkingsmuligheter, bare et godt kort med mye for penga. Noen som har noen erfaringer med Shuttle SN41G2 Barebone som de har lyst til å dele med resten av verden?

applet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit NF7-S v2.0 er helt suverent. Det eneste man må passe på er at man ikke kobler vifter til hovedkortet for da slutter veldig ofte biosen å virke som den skal (Men den funker igjen så fort viftene kobles fra).

ASUS A7N8X-Deluxe er også bra. Men jeg syns det er tull å betale flere hundre kroner mer for et enslig 3Com nic. (i forhold til NF7-S).

Shuttle er vel et kurant alternativ. Men det har den dårlige southbridgen, så du får bl.a ikke Soundstorm lyd (Dolby Digital 5.1). Uten å være helt sikker, så tror jeg heller ikke at det har støtte for 400fsb CPUer. Og jeg er heller ikke sikker på hvordan evt overklokkingsmuligheter er.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ASUS a7n8x deluxe kortet og har hatt det oppå kjøre en uke... Meget fornøyd med det, har ikke opplevd en eneste krasj eller noe sånt. Og så er det jo utrolig fancy med en maskin som snakker til deg ved boot up da :) (ASUS har lagt inn en vennlig damestemme som forteller at POST gikk bra osv... det gjør liksom ikke noe å få CPU Fan failed når det skjer på en vennlig måte :D )

Leste endel tester før jeg kjøpte det og både abit og epox har også fått skryt. Kjøpte ikke abit rett og slett fordi de to forrige mb'ene mine var fra abit og de sugde lut... Men de nye korta er jo bra da.

Tror egentlig ikke det har så mye å si hvem av dem du velger, bare se utfra det ekstra du får med og hvor mye du vil betale...

Skal du overklokke er vel kanskje Abit eller Epox veien å gå, men Asus fungerer også bra til dette. Kjører 400MHz FSB rett ut av boksen også...

Lenke til kommentar

Takk for alle svar så langt. Jeg har sett en del på Epox-kortene, spesielt det nyeste Epox EP-8RDA3+ syntest jeg så veldig interresant ut (400Mhz, S-ATA, nForce2, 2 nett-adaptere++), noen som har erfaring med dette? Jeg leste en test på tomshardware http://www17.tomshardware.com/motherboard/...ml#epox_ep8rda3, men der bomba en av testene de kjørte ut..

Skal ta en titt på Asus-kortet..

applet

Lenke til kommentar
Abit NF7-S v2.0 er helt suverent. Det eneste man må passe på er at man ikke kobler vifter til hovedkortet for da slutter veldig ofte biosen å virke som den skal (Men den funker igjen så fort viftene kobles fra).

Og dette skal være bra? Dersom dette er et generelt problem vil jeg anbefale å ligge langt unna dette kortet!

Har selv Epox 8RGA+ og er meget fornøyd. Så ut fra erfaringene med dette vil jeg anbefale 8RDA3+. Uten onboard grafikk, som de fleste ikke bruker alikevel, og med litt ekstra knask :) Med Epox får du ytelse og stabilitet for alle penga.

Og for en liten test/omtale:

http://www.hexus.co.uk/review.php?review=557

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...