Argyros Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hallois. Jeg jobber som serviceingeniør med flere brukere på samme prosjekt/site. Vi er hovedsaklig 3 stk som aktivt bruker et felles lagringsområde (som vi har mappet opp til en stasjonsbokstav når vi er koblet til firmaserveren over en VPN-løsning). Siden filene vi bruker gjerne fort er på en del mb blir det knotete å alltid gå via nettverksstasjonen (som kan ha en treg forbindelse), samt at vi ikke alltid har tilgang på nett, så da blir løsningen å ha det meste liggende lokalt i tillegg. Problemet da er at det gjerne blir en kvasiløsning der hovedtingene ligger lagret sentralt (og lokalt) og at man i tillegg sitter med egne versjoner av diverse dokumenter.. Jeg har lyst å få til en synkronisering der alle har en speiling av fellesområdet, men er litt usikker på hvordan det best kan løses.. Tenkte i utgangspunktet en relativt manuell løsning der man synkroniserer ned når man ankommer site og synkroniserer opp igjen før man forlater. Gjerne da med noe så enkelt som Synctoy. Det vil ofte fungere greit siden man vanligvis bare er én person på site om gangen og man sjelden oppdaterer sentrale dokumenter når man er offsite.. Av og til vil det derimot forekomme, og samtidig er det også tilfeller der vi er to eller alle tre på site samtidig under krevende oppdrag. For slike tilfeller vil den tenkte synkroniseringen bli noe knotete og kreve en del kontinuerlig kommunikasjon for ikke å risikere at filer blir overskrevet eller går tapt..? Finnes det noe bedre løsning på et slikt scenario enn den enkle metoden jeg tenkte i utgangspunktet ovenfor? Lurer på om kanskje Synctoy, synchronize og preview med litt forsiktighet kan være dekkende, men innspill fra dere mer erfarne synkronisere der ute hadde blitt satt stor pris på Cheers! Lenke til kommentar