Gå til innhold

Hva bør neste oppgradering inneholde på min gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei. Istedet for å bygge ny pc velger jeg å heller oppgradere den jeg allerede har da det er litt billigere enn å sitte med dobbelt opp med deler. Så det jeg håpte på var litt tips fra dere om hva jeg burde oppgradere neste gang. Skjermkort, cpu, sokkel, ram etc.. Pris er ikke uttenkt ennå men ønsker en antydning på hva jeg bør oppgradere.

Min pc:

Systemdisk: Corsair SSD Performance P128 2,5" 128GB

Lager: 250GB Samsung + serverpc hjemme

CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,

RAM: OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4GB KIT CL5

--- Kjøpte i ettertid identisk ram men de ville ikke jobbe sammen (kjøpe 8gb kit?)

Hovedkort: Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775,

Skjermkort: HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Ellers så har jeg jo to DVD-brennere og kabinett. Vil muligens gå for noe litt større ettersom de nye skjermkortene til ati muligens ikke passer i CoolerMaster centurion 534.

Hva mener dere kommer til å gå ut først? Hva bør jeg legge vekt på å oppgradere på denne maskinen? Mangler noen detaljer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev så har jeg 8 GB men RAM-en samarbeider ikke så uansett hvordan jeg mikser dem så får jeg ikke bootet som normalt. Men et 8GB kit hadde jeg likt ja.

Kjører 64-bit som standard (kommer til å installere XP 32 bits pga problemer med diverse program)

Har du forslag til ferdige kits som fungerer bra? Vet ikke helt hvor jeg vil sette pengegrensen men maks 1200, helst mindre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...