Thor. Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. Istedet for å bygge ny pc velger jeg å heller oppgradere den jeg allerede har da det er litt billigere enn å sitte med dobbelt opp med deler. Så det jeg håpte på var litt tips fra dere om hva jeg burde oppgradere neste gang. Skjermkort, cpu, sokkel, ram etc.. Pris er ikke uttenkt ennå men ønsker en antydning på hva jeg bør oppgradere. Min pc: Systemdisk: Corsair SSD Performance P128 2,5" 128GB Lager: 250GB Samsung + serverpc hjemme CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz, RAM: OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4GB KIT CL5 --- Kjøpte i ettertid identisk ram men de ville ikke jobbe sammen (kjøpe 8gb kit?) Hovedkort: Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775, Skjermkort: HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 Ellers så har jeg jo to DVD-brennere og kabinett. Vil muligens gå for noe litt større ettersom de nye skjermkortene til ati muligens ikke passer i CoolerMaster centurion 534. Hva mener dere kommer til å gå ut først? Hva bør jeg legge vekt på å oppgradere på denne maskinen? Mangler noen detaljer? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 spørsmålet er vel heller om du trenger å oppgradere... Kanskje ram'n, vis du har lurt inn 64bit OS på maskina... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Som jeg skrev så har jeg 8 GB men RAM-en samarbeider ikke så uansett hvordan jeg mikser dem så får jeg ikke bootet som normalt. Men et 8GB kit hadde jeg likt ja. Kjører 64-bit som standard (kommer til å installere XP 32 bits pga problemer med diverse program) Har du forslag til ferdige kits som fungerer bra? Vet ikke helt hvor jeg vil sette pengegrensen men maks 1200, helst mindre? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 om du skal ha 32 bit er det liiten vits å kjøpe 8 gb. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ble vist utydelig. Det er NOEN få programmer jeg kommer til å kjøre på xp 32 bits fordi de ikke fungerer på Windows 7 64 bits. Men 98% av tiden vil jeg bruke et 64 bits operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå