Gå til innhold

Graham Hancock, Däniken


ksvens1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre kjenner jeg ikke til det. Det var en gang for noen år siden at jeg pendlet et forum med flere av samme syn, men jeg husker ikke navnet.

 

Hva er det ved Däniken sitt syn som interesserer deg? Og hva har du lest av ham?

 

Jeg har et par av bøkene hans stående i bokhylla ("Hva gudene sådde" og "Erindringer om fremtiden") men de må nesten vente litt. Arkeologistudiet må nesten komme først, deretter kan alternative/radikale tolkninger få innpass.

 

For min del startet interessen med tanken om at fortidsmennesket alene hadde skapt blant annet de ulike megalittiske strukturene vi kjenner til. For ikke å snakke om Nazca sletten.

Lenke til kommentar
Dessverre kjenner jeg ikke til det. Det var en gang for noen år siden at jeg pendlet et forum med flere av samme syn, men jeg husker ikke navnet.

 

Hva er det ved Däniken sitt syn som interesserer deg? Og hva har du lest av ham?

 

Jeg har et par av bøkene hans stående i bokhylla ("Hva gudene sådde" og "Erindringer om fremtiden") men de må nesten vente litt. Arkeologistudiet må nesten komme først, deretter kan alternative/radikale tolkninger få innpass.

 

For min del startet interessen med tanken om at fortidsmennesket alene hadde skapt blant annet de ulike megalittiske strukturene vi kjenner til. For ikke å snakke om Nazca sletten.

 

 

Jeg skal lese Fingerprints of the gods, erindringer om fremtiden har jeg men ikke lest ennå. Lest ett par bøker av Sitchin også.

Jeg og syntes Nasca og megalittiske strukturer og er veldig interessant

Lenke til kommentar

Jeg leste en bok av Däniken, men husker ikke hva den het. Det var underholdende, men da på samme måte som det er underholdende å lese da Vinci-koden eller ville konspirasjonsteorier... Det var jo sprøyt fra ende til annen. :!:

 

Forresten: Jeg irriterte meg ikke så mye over at Däniken satte fantasier foran fakta; verre var det imidlertid at han så på eldre tiders mennesker som idioter. At man i et steinaldersamfunn skulle klare å bygge pyramider, var f.eks. helt utenkelig for ham. Det var også irriterende når han arrogant hevet seg over fagfolk som faktisk visste hva de drev med.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Dänikens hypoteser så synes jeg mange er interessante og bør kunne forskes skikkelig på. Noen andre hypoteser han har er direkte sprøyt og eier ikke rot i virkeligheten.

 

Jeg utelukker ikke muligheten for at romvesner har besøkt jorden og blitt sett på som guder. Men at de har tuklet med DNA, osv mener jeg er tullball. Det eneste jeg tror de eventuelt kan ha gjort er å gi oss kunnskap om diverse ting.

 

Jeg er også enig med Däniken at vi bør begynne å se på religion i et annet lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...