Gå til innhold

Produktnøkkel fungere ikke lenger ved installering på ny bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en lisensnøkkel fra MDSNAA, og installerte win 7 pro på en gammel bærbar maskin, og det fungerte helt utmerket. Nå kjøpte jeg nettopp en ny bærbar, da den gamle skal parkeres. Installasjonen gikk fint, men ved registrering får jeg beskjed om at produktnøkkelen ikke lenger er gyldig.

Kan det være at versjonen fra MDSNAA er OEM, og derfor ikke fungerer på en annen maskin? Har tenkt å installere XP SP3 på den gamle igjen. Må jeg kanskje gjøre dette først for at det skal fungere, eller har ikke det noe å si?

Har lett lenge etter svar på dette uten mye hell, så takk for all hjelp!

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøkkelene fra MSDNAA skal ikke være låst, men trolig vil den ikke la deg bruke lisensen på en annen pc, uten at du ringer inn for å aktivere.

Lisensene fra MSDNAA var fullversjons koder, altså ikke OEM.

Likevel har de lagt inn en begrensning på 10 aktiveringer per lisens.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mykhen - kjapt oppfølgings spm :

Jeg har fullversjon (ikke oppgr eller oem) av W7 Home Premium og har prøvd å google antall reaktiveringer denne godtar. Er tallet 10 Microsoft standard, eller noe som bare gjelder for MDSNAA?

Microsoft har ikke gått ut med det nøyaktige tallet, men 10 er nok nær sannheten. Det er i alle fall det som gjelder alle fullversjonene de gir ut via MSDN/Technet/MSDNAA og det er jo retail vesjoner, altså samme som i butikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...