Gå til innhold

SPOILER ALERT: Assassins creed 2 endgame og videre spekulasjon

Anbefalte innlegg

Bare ikke andre verdenskrig, da skyter jeg noen..-.-...

men Asia hadde vært fett, de stedene som jeg håper på er:

Asia, under det Dhengis kan opplegget.

Eller:

Frankrike under den franske revolusjon.

Og selvfølgelig vil jeg se hvordan desmon sin historie fortsetter.

Til slutt kan jeg legge inn det Games radar skrev, setter det i spoiler jeg. Det er bare folka i gamesradar som sitter å tenker på AC3. Deres ideer rett og slett da.

What’s already happened: Unassuming bartender Desmond Miles was kidnapped by the Abstergo corporation, a shadowy front for a centuries-old secret society called the Templars, to be a test subject in its experiments. Abstergo then hooked him up to the Animus, a machine that brought to life the “genetic memories” of his ancestor, Altair Ibn La-Ahad, and shed light on a secret war between the Templars and the Assassin Brotherhood over ancient, mind-controlling relics called “Pieces of Eden.” Desmond was then rescued from Abstergo by modern-day Assassin operatives and hooked up to another Animus, this time with the goal of teaching him the skills of a different ancestor, Ezio Auditore. However, Ezio’s journey ended with an apocalyptic revelation, addressed specifically to Desmond, which stands to completely change the course of the series.

What’s coming next: While there’s been a lot of speculation about what era of history the next Assassin’s Creed will drop players into, those who’ve seen the ending know that the most likely answer is “the near future.” Much as we’d love to see another historical setting lavishly re-created, the things revealed to Ezio paint a dire picture of imminent doom for Earth. Simply put, if Desmond and the Assassins plan to act on these revelations, there won’t be any time for dicking around in the Animus – the Vaults left behind by the mysterious precursors to humanity need to be found immediately, so that their secrets can be used to save the planet from cataclysmic disaster.

With that in mind, we can think of two likely outcomes for Assassin’s Creed III: the first is that Desmond, with his newfound Assassin skills, will embark on a journey into the modern world to find the Vaults himself, battling misguided Templars (who will likely see an impending doomsday scenario as a chance to “cleanse” humanity and tighten their hold on it) all the way. Alternately, he could continue working behind the scenes in the Animus, mining the genetic memories of ancestors who’ve discovered the Vaults while Assassin field teams handle the task of securing them. But sooner or later, those abilities he learned as Ezio are going to come into play, meaning we’ll likely see a lot of free-running across Mirror’s Edge-style cityscapes, mixed in with Tomb Raider-esque exploration of ruins and classical landmarks.

http://www.gamesradar.com/f/predictions-fo...124155335512095

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken kodek beskriver Altairs hensikter i Asia?

På kodeksark 29 står dette:

"Det er i ferd med å bygge seg opp en mørk front i øst - en hær så stor og mektig at hele verden bekymrer seg. Lederen er en mann ved navn Temujin som har tatt tittelen Ghengis Khan. Han feier over landeområder og erobrer og underlegger seg alt han støter på. Han må stoppes, samme hvilke motiver han har. Hadde jeg vært yngre, ville jeg forsøkt å gjøre dette oppdraget i stillhet - ettersom jeg mistenker at et stykke av Eden er inne i bildet. Men den tiden re forbi når jeg må gi fra meg ansvaret. Det er på tide at hun og jeg tok en prat med sønnene våre. Vi skal reise dit sammen, slik at de kan få sin prøve og denne trusselen kan stoppes."

Edit: Om dere ser på "sannheten" videoen, så når Adam og Eva står på på toppen av det bygget kan man se et fjell som ser veldig ut som Kilimanjaro:

18454994.png

kilimanjaro.jpg

Så kanskje desmond tar en tur innom Afrika? :)

Og dette var skrevet i beskrivelsen av en youtube video av "sannheten":

Binary Code at end of video:

01000101=E

01000100=D

01000101=E

01001110=N

==EDEN

Nothing is as it seems, and everything is permitted.

Strictly speaking, it isn't just a video. It's a memory, as recorded by the Animus. This means that Subject 16 must be a descendant of Adam. Not figuratively, but born of Adam's genetic ancestry.

The memory reveals that the story of Adam and Eve and the Garden of Eden is true - in a fashion. It would appear that they disobeyed their masters and strove to rebel by stealing a Piece of Eden, an Apple, presumably to give themselves some kind of defense or power to resist. This could have been the first act of defiance that led to the conflict described by Minerva. The "innocence" of humankind was lost when we realized how much of their superiority lay in their technology, and a war between the two species, First Civilization and humans, began.

Subject 16's record also shows that the artifacts, the Staff, the Apple, the Pieces of Eden, were tools that the First Civilization used to wield power over humans. Whether the artifacts were made to control humans, or humans were made to obey artifacts, is another matter. Even so, some are immune to their effects.

Moreover, the Glyph puzzles give hints to the involvement of Pieces of Eden in world history. Famous figures and crucial events may have been shaped by the influence that the technology can exert.

Var også en som hadde commenta dette på videoen:

"Just if people didnt know, when you see the human slaves building and the apple, there is actually a man holding the apple and is using it to control the humans just like the modern day templars "Astergo" intends to do. Basically the first civilization that were enslaving the humans were the original Templars and Adam and Eve in a sense were the original Assassins."

Endret av Stian55
Lenke til kommentar

utrolig innfløkt historie her.. man må bare elske det.

Liker ikke helt at man går helt vekk fra animus.. men er vel kanskje nødvendig for historien sin del..

Det jeg har problemer med å svelge dog er hvorffor templars ikke bruker skytevåpen. hvordan skal man forklare det?

inni abstergo er det greit. utrolig mye sensitivt utstyr man helt sikkert er redd skal bli ødelagt, men hvorfor kommer de med teleskopstaver i stedet for glocks på slutten?

hvis det utvkler seg til å bli GTA i 3ern blir jeg skuffa.. er jo derfor vi har GTA...

Lenke til kommentar

En av grunnene til at de ikke brukte guns var jo helt sikkert at de trenger desmond i live, for å bruke han videre i Animusen. Men selvsagt, de kunne jo bare brukt pistoler og truet med å drepe Lucy om han ikke ble med osv.

Men de valgte jo sikkert også å gi dem teleskopstaver for at man faktisk skulle kunne sloss mot dem på slutten..

Endret av Stian55
Lenke til kommentar
En av grunnene til at de ikke brukte guns var jo helt sikkert at de trenger desmond i live, for å bruke han videre i Animusen. Men selvsagt, de kunne jo bare brukt pistoler og truet med å drepe Lucy om han ikke ble med osv.

Men de valgte jo sikkert også å gi dem teleskopstaver for at man faktisk skulle kunne sloss mot dem på slutten..

Såpass kan jeg ressonere meg frem til jeg og, at det er lurt gameplaymessig, men vil helst ha en mer logisk forklaring fra spillets side:P

Lenke til kommentar

kansje desmond får en armor eller noe så han ikke kan bli skutt? veldig søkt, men da ville vel nærkamp vært eneste løsning...

har også en følelse av at lucy kommer til å forråde oss i siste sekund :p

Endret av Colb
Lenke til kommentar
kansje desmond får en armor eller noe så han ikke kan bli skutt? veldig søkt, men da ville vel nærkamp vært eneste løsning...

har også en følelse av at lucy kommer til å forråde oss i siste sekund :p

Om noen forråder oss tror jeg det blir han frekke med briller som tror han er noe. Alle vil jo ta livet av han :D Kanskje det var han som røpet hvor gjemmestedet er? :O

Lenke til kommentar
yviler, syntes han virker god i bunn ^^. pluss at det gjør mye større intrykk hvis hun gjør det :p

Er egentlig litt enig, han er liksom mistenksom at han må være uskyldig :p

hehe. jo jeg er enig i at han er for mistenksom. Husker bare at jeg gjennom hele spillet tenkte, han vil jeg drepe. Håper bare på at ubi oppfyller ønsket mitt :D

Lenke til kommentar
Var også en som hadde commenta dette på videoen:

"Just if people didnt know, when you see the human slaves building and the apple, there is actually a man holding the apple and is using it to control the humans just like the modern day templars "Astergo" intends to do. Basically the first civilization that were enslaving the humans were the original Templars and Adam and Eve in a sense were the original Assassins."

Av det jeg har fått med meg er dette feil. Den første templaren var Cain, en av Eva og Adms sønner, Abel, den andre ble drept av Cain. Dette blir forklart i truth fil 6, brødre,der man ser Cain dreper Abel. Etter å fikset alle bildene, så kommer sier #16 at man skal passe seg for "the mark of cain" og tampelridderkorset blir vist. Templarne er ute etter makt, noe man får av pieces of eden og det kan derfor tenkes at Cain og Abel kjempet om eplet, og Cain vant. Cain ble derfor den første tempelridderen.

Those Who Came Before, Minerva, gudene, hva enn vi kaller dem var ikke tempelriddere. Men den første generasjonen som skapte mennesket, mest sannsynelig som en slaverase, med pieces of eden som kunne kotrollere menneskene. Adam og Eva klarte på en eller annen måte og stikka av og stjele eplet. Those Who Came Before var kanskje mer utviklet og hadde større og bedre teknlolgi, men menneskene var flere og derfor ble krigen mellom disse jevnere enn man kunne tro. For meg er det usikkert hvem som de første assassinsene ettet Adam og Eva, men det er vel mulig at Abel var en og han hadde noen barn.

Mens krigen mellom menneskene og Those Who Came Before gikk, kom denne sol greia som ødlegget det meste som var på jorden, noen overlevde selvsagt og etterhvert døde ut Those Who Came Before. Templarna ville så ha makt og prøvde så å finne pieces of eden som de kunne kotrollere alle andre med. Mens assassinsene ville gjøre det de kunne for at tamplarne ikke ville skaffe seg pieses of eden.

Sorry for eventuelle skrivefeil, men orker ikke å se over.:)

Lenke til kommentar

Da har jeg også fullført spillet, litt WTF-slutt når ho alien/guden titta rett på 'meg', kom ganske tydelig frem. Men hva skal man gjøre nå da? Løpe rundt og drepe sivile?

Kan vel prøve å få flere fjær kanskje...

EDIT: Nei forresten, jeg har bare de to første bitene på "Sannheten". Er vel ikke ferdig i det hele tatt jeg da.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...