Gå til innhold

SPOILER ALERT: Assassins creed 2 endgame og videre spekulasjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop spillt gjennom asassins creed 2 og regner med at jeg ikke er den eneste. hvis du Ikke har spilt gjennom spillet ikke les videre!

Jeg tenkte vi her kunne ha en liten tråd hvor vi kan kaste ut teorier og spekulere hva vi kan vente i neste spill

En ting jeg la merke til nå. er at det er masse symboler på verdenskartet. og hun dama/alien greia på slutten. snakket om at man skulle finne noe i ikke kristne templer rundt omkring. Det jeg likte godt er at det er ett slikt symbol på norge! tror dere vi kan forvente oss en tur innom frostating i asassins creed 3? :D

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke studert kartet Altair lagde med Codexene sine så nøye at jeg så om Norge er med, men følgende tanker kommer opp:

Kartet viser jo hvor de restererende pieces of eden er, et kart som er identisk med det du ser i slutten av AC1. Dette viste vei til Roma og vaultet der, så jeg håper ikke AC3 blir sånn tomb raider spill hvor du bare skal loote disse stedene..

Minerva sier at man skal passe seg for korset, noe som indikerer at Templars fortsatt vil stå i veien for å sikre seg hva nå enn de planlegger i 2012.

Jeg satser på at Desmond vil ha en mye større rolle i 3'ern sett ut ifra at AC hele veien er en planlagt trilogi og at AC3 kommer ut i slutten av 2011. Når du i tillegg avslutter 2'ern med å banke Templars som Desmond er det helt klart at han skal banke flere i oppfølgeren - en barriere er liksom brutt..

Ubi lager kanskje flere spill i serien enn en 3'er, men da ikke med den storyen vi har fulgt siden Altair fordi 2012 vil være over før en evt AC4.

Anyways er det sjelden jeg har hatt en så utrolig bra spillopplevelse og er egentlig litt lei meg for at det er over allerede..

Endret av Assassina
Lenke til kommentar
Verserer mange rykter. Underligste jeg har lest inneholdt en kvinnelig hovedfigur og setting under andre verdenskrig sånn at man kan drepe nazister og hitler (mr smith).. hjelpes.

Sånn går det når 10 åringer har tilgang til forumer...

Yeh, blir det andre verdenskrig lurer jeg på om jeg stikker til Ubisoft å skyter noen, for da har de ødelagt spillet, noen som blir med?

Personlig lurer jeg på hva som skjer videre med tanke på alle illusjonene desmon hadde. Lucy sa jo at det ikke var noe farlig ved mindre illusjonene varte mer enn 30 sekunder, og altaïr delen varer jo mye lenger enn det.

Men framtiden har jeg litt tro på også, men jeg tviler på at det blir mye våpen, blir nok sånne stunning stiks som du sloss mot på slutten, håper bare at det ikke blir mye eller for mye skytevåpen, det er jo ikke Assassin's Duty: Modern Creed vi spiller her.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Elsker storyen til dette spillet :D

AC3 må være i 2012 og verdens undergang. Hinter de ikke til dette i slutten av 1-ern?

Det vil nok fortsette med at desmond må ta seg av templars også.

Jeg tror nok allikevel vi må tilbake i tid her også.

Ubi skjønner jo at mye av spillet går ut på historie, og at historien er en stor del av hva som gjør disse spillene gøy. Minerva snakket om at de lagde de første menneskene i en high-tec verden mye mer avansert enn verden i dag. Menneskene gikk til krig mot gud/alien og verden gikk under. Adam og Eva overlevde har jeg rett? Har du lest kodeksene skal dette være linken mellom alle religionene i verden. Myter, legender og geografi har selvfølgelig stått for hvordan religion har blitt så forskjellig.

Minerva sa at noen prøvde å beskytte dem, Dissse bygde templer eller lignende, og disse kan redde verden. Tar jeg ikke helt feil tror jeg Pieces of Eden er i disse templene, som er merket på kartet på kodeksene. Jeg kan tenke meg vi må besøke disse templene i tidsreisemaskinen (abstergo heter den vel?). Dette kan bli veldig moro om man drar tilbake i forskjellige tider i tillegg, besøke Troya o.l. Det er likevel mange spørsmål som må besvares,så jeg tror det ikke er nok å dra til de forskjellige templene. Det jeg tenker meg er at du drar tilbake i tid til da alien/gudene styrte verden. Her styrer du Adam. Tenk på det: De løper som assassins, du får heller aldri se ansiktet til Adam. Siden du styrer forfedrene til Desmond i alle AC spillene, ville det ikke vært kult å styre den aller første Assassinen? "Sannheten" viser nok til sannheten om menneskets opprinnelse. Mange av glyphene og gåtene i spillet viser også til dette. I "Sannheten" filmen viser de kort en form for smie, og noe som jeg personlig synes ser ut som en annen gud/alien som holder en Piece of Eden. Er det her de lagde disse? Eva løper med en Piece of Eden i hånden. Kanskje fant de ut av hva de gjør, og forsøker og sabotere. Hvem de saboterer for, templars eller aliens eller hva motivet deres er har jeg desverre ikke noe svar på :p

AC 3 vil være i 2012 som Desmond, men likevel i fortiden som Adam og den første assassinen, samt diverse assassiner på forskjellig tidslinje for å finne disse templene.

Desmond tror jeg vil bli bedre og bedre etter hver tur i tilbake i tid. Nåtiden vil bli spilt like mye som fortiden antar jeg i treern.

Når det gjelder flere AC spill enn bare tre, har de sagt at det vil være en trilogi. Jeg tenker likvel at det kommer noen spin off spill. Kanskje noe lignende at du får spille som subjekt 16 og vite hans historie og lignende, reise rundt å plant glyphs i Italia :D

Dette er bare noen av teoriene mine. Prøv å vise til at de er feil vær så snill, så jeg kan begynne å tenke ut nye. :D

Lenke til kommentar

Tror nok Assassin's creed slik vi kjenner det slutter med assassin's creed 3. Men jeg mener også å huske å ha lest at han utvikler fyren sa: "Det som er så flott med assassin's creed er at vi hele tiden kan utvikle det, så hvorfor stoppe på 3 når vi kan gå til 35". eller noe sånn. Så det blir nok en spinoff ja.

Lenke til kommentar

Spinoffs finnes jo allerede på psp elns gjør det ikke? Men de må gjerne bruke teknologien de har utviklet via AC til å lage andre spill - for å si det enkelt: De er inne på noe hva komplett spillfølelse angår så bare å kjøre på!!

Nå satt jeg i går hos en kompis som var like ved slutten av AC2 da jeg kom til ham, og jeg så på da han runda det, noe som ga meg anledning til å tenke litt mer:

Minerva og co kom til jorden og SKAPTE mennesket. Det forklarer Adam og Eva, eplet i Edens hage (Eden er komplekset du ser de rømme fra i filmsnutten til #16) og skapelsesteorien som bruker samme navn. Mennesket gjør etterhvert opprør og stikker fra anlegget og går i krig mot Minerva og co. I og med at Minerva og co skapte mennesket i sitt bilde vil de ikke utslette det, men vente til mennesket utvikler seg til å kunne bruke kunnskapen og teknologien til noe fornuftig. Altså er vi ikke klare for det ennå - bare å lese VG.no :D

Anyways hva som så skjer kan tolkes forskjellig, men jeg tror at en Solstorm ødelegger store deler av jorden og utsletter Minerva og co av en eller annen grunn, men det er vage antakelser fra min side.

Hvis du studerer kartet vil du se at to av velvene ligger i havet langs kysten av USA, noe som indikerer sunkne kontinenter (Atlantis anyone?). En siste ting: I kodeks 29, tror jeg, skriver Altair at han er en gammel mann, og noe om at Eplet kan forlenge livet eller noe i den dur. Jeg tror, og håper, at Altair vender tilbake, om ikke annet enn som en liten bi-rolle. Eller kanskje en av sønnene hans? Han fikk to, remember..

Se på disse bildene:

fmpbnp.jpg

2mxobap.jpg

2ptxr8p.jpg

Legger dere også merke til at symbolene på veggen i velvet er veeldig like plasseringene på kartet i villaen? Det er fire punkter som avviker i forhold - lurer på hva dette er? Fire pieces of Eden som allerede er på avveie?

Endret av Assassina
Lenke til kommentar

Anyways hva som så skjer kan tolkes forskjellig, men jeg tror at en Solstorm ødelegger store deler av jorden og utsletter Minerva og co av en eller annen grunn, men det er vage antakelser fra min side.

*snip*

som i "Knowing"?

livet blr utslettet av en solstorm. en gutt og en jente blir tatt med av aliens for å repopulere en liknende verden :p

Lenke til kommentar
Personlig lurer jeg på hva som skjer videre med tanke på alle illusjonene desmon hadde. Lucy sa jo at det ikke var noe farlig ved mindre illusjonene varte mer enn 30 sekunder, og altaïr delen varer jo mye lenger enn det.

Dette var vel ingen illusjon? det var vel en drøm...

Endret av Morgh
Lenke til kommentar

om jeg ikke husker feil våknet han i sengen hvertfall og sier "what a dream" eller noe i den duren. Tror ikke han hadde noen illusjoner som varte over 30 sekunder i våken tilstand. etter sikkerhetssystemet ble aktivert fikk vi jo beskjed om å gå og hvile, og det var da vi ble altair. tror nok det var en drøm.

Lenke til kommentar
om jeg ikke husker feil våknet han i sengen hvertfall og sier "what a dream" eller noe i den duren. Tror ikke han hadde noen illusjoner som varte over 30 sekunder i våken tilstand. etter sikkerhetssystemet ble aktivert fikk vi jo beskjed om å gå og hvile, og det var da vi ble altair. tror nok det var en drøm.

Jaja, men vi stoppet jo ikke å vile i senga, vi stoppet jo midt i gangen, jeg tror begge deler er en mulighet. Jeg tror i allefall ikke den drømmen var hel 100% tilfeldig :p

Lenke til kommentar

Masse spennende teorier her. mikaelvr og assassina er definitivt inne på noe! Tror de avslutter det hele med 3'eren som de har sagt, selvom de sier de kan fortsette i evigheten!

Men tror de vil komme opp med lignende spillserier (historier) og spinoffs med tiden! Dette er mitt favoritt spill pga følelsen det gir deg gjennom historie, musikk, styring, oppdrag, spenning, og mysterier.

Love it!

Men hvordan er det målt opp mot virkeligheten! Personene er jo ekte, og du finner dem i historiebøkene! Templarene eksisterte/eksisterer, men noen som har noe konkret rundt Assassins Creed, eller hvilket annet "brorskap" som kjempet mot Templarene?

Er veldig veldig glad i historie, men har ikke satt meg så mye inn i eldre historie, noe jeg føler er trist nå! Har ikke gravd så dypt som gutta og jentene i Ubisoft.

Lenke til kommentar
Men hvordan er det målt opp mot virkeligheten! Personene er jo ekte, og du finner dem i historiebøkene! Templarene eksisterte/eksisterer, men noen som har noe konkret rundt Assassins Creed, eller hvilket annet "brorskap" som kjempet mot Templarene?

Assassinsgjengen er ganske basert på disse:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hashashins

God lesning :)

(Ja wiki er litt upålitelig, men det meste der er nøye dokumentert)

*redigert:

leste litt om tempelridderne på wiki samtidig og dette er spennende:

The Templars were forced to relocate their headquarters to other cities in the north, such as the seaport of Acre, which they held for the next century. But they lost that, too, in 1291, followed by their last mainland strongholds, Tortosa (in what is now Syria), and Atlit. Their headquarters then moved to Limassol on the island of Cyprus,[18] and they also attempted to maintain a garrison on tiny Arwad Island, just off the coast from Tortosa. In 1300, there was some attempt to engage in coordinated military efforts with the Mongols[19] via a new invasion force at Arwad. In 1302 or 1303, however, the Templars lost the island to the Egyptian Mamluks in the Siege of Arwad. With the island gone, the Crusaders lost their last foothold in the Holy Land.[13][20]

Cyprus eh? :)

Endret av Assassina
Lenke til kommentar

I en uttalelse fra ubisoft så har de jo sagt at 3'ern foregår enten tidligere i historien enn 2'ern eller seinere enn 2'ern. Så om de velger å ha det mellom renessansen og korsfarertiden kan det jo hende de velger å ta det i Asia der du spiller som en av sønnene til Altair som skal ta ut Ghengis Khan. For om dere leste kodeksarkene så står det jo at Altair har tenkt til å ta med sønnene sine til Asia og la dem prøve seg på Ghengis Khan. Og om jeg ikke tar feil så har det jo også tidligere vært snakk om at et av spillene finner sted i Asia, eller var det 2'ern som de hadde tenkt til å kanskje la foregå i Asia? :hmm:

Endret av Stian55
Lenke til kommentar

Godt innspill, Stian. Det er nok ikke umulig at Asia blir en del av handlingen, men jeg håper fortsatt inderlig at vi får lokasjoner over hele verden istedetfor 3-4 byer i ett bestemt land.

Hvilken kodek beskriver Altairs hensikter i Asia? Jeg vet at han får to sønner og at Dhengis Khan har sittet på et Eple, men om det er samme eple som vi redder i 1'ern eller om det er fler. Bare lurer siden vi i dag vet om to pieces of eden: 1 eple og 1 stav.. Isåfall klarte Altair, eller en av hans etterkommere å miste eplet siden korsridderne fant det igjen i Kypros i løpet av 2'ern. Og kartet viser 8 lokasjoner, altså 8 pieces of eden. 8 oppdrag i 3'ern, med kanskje en prolog, epilog og litt i moderne tid med Desmond = 12-14 missions ala 1'ern og 2'ern..

(Åh mindjob denne handlingen..)

Endret av Assassina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...