Gå til innhold

Skjermkortdriver slutter å svare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk temp med for eks Rivatuner, en av grunnene til resetting av driver er høy temp.

Du burde også sette fan til manuell 100% i Rivatuner når du spiller.

Skjermkortet ligger rundt 55 grader. Tenkte på tempen og har justert vifta opp til 50% Det er bare i dette spillet her det skjer og det skjedde ikke før jeg var midt i singelplayer delen. Har vista home premium, skjermkortet er et xfx 9800 gtx. Spillet lagger også veldig, tyder på lite fps, men jeg kjørte spillet på fullt uten problem i går.

Lenke til kommentar
Sjekk temp med for eks Rivatuner, en av grunnene til resetting av driver er høy temp.

Du burde også sette fan til manuell 100% i Rivatuner når du spiller.

Skjermkortet ligger rundt 55 grader. Tenkte på tempen og har justert vifta opp til 50% Det er bare i dette spillet her det skjer og det skjedde ikke før jeg var midt i singelplayer delen. Har vista home premium, skjermkortet er et xfx 9800 gtx. Spillet lagger også veldig, tyder på lite fps, men jeg kjørte spillet på fullt uten problem i går.

Du har fritert skjermkortet ditt. Ikke bli overrasket om maskinen ikke starter en dag.

Lenke til kommentar
fritert skjermkortet ved en temperatur på 55C?

Tipper han ikke fulgte med på temp før problemene oppstod. Og temp øker vesentlig i visse applikasjoner. At skjermkortdrivere stopper å svare + uforklarlig FPS drop er en skadet kjerne.

Symptomer: Skjermbildet låser seg, svartbilde, svartbilde med diagonale striper, repeterende lyd etc.. Av og til RS av PCen

Du har offisielt et skadet skjermkort.

Atikmdag som ikke svarer ? (Vista 32bit) :D

Endret av Nataz
Lenke til kommentar

Avslutter 3d-app seg og du blir kastet til skrivebordet samt at nederst til høyre er det en gul trekant og en tekst som sier at den har resatt skjermkortdriveren er du heldig, da er det bare temp som er høy og du har sansynligvis ikke skadet noe.

Kjør PSU testen her så finner du fort ut om temp er prob.

OCCT

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med Crysis: Warhead, men med et Geforce 8800GT og den driverversjonen som er tilgjengelig gjennom Windows Update i Windows 7 for x86-64 (191.07).

Temperaturen på GPU ser ut til å nå en topp på 78 grader. Med andre ord: En driftstemperatur som er helt uproblematisk.

Jeg velger å vente til en ny versjon er tilgjengelig gjennom Windows Update for å se om ting forbedrer seg.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Merkelig, nvidia sin driver fra nvidia sin side burde da fungere med nvidia sitt kontrollpanel.

99% gjør det på den måten, det er skjelden nyeste som ligger i win-update og eneste problem jeg noen gang har hatt med en nvidiadriver er på 9800gx2 som win-update la inn på win 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...