Carisma'03 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har garasje til å mekke med anlegget til bilen i bare til søndag ettermiddag, og finner ut av alt men står fast på dette med remote-kabler; må jo ha to!! Altså, har koblet opp 4-kanals forsterker (4 x 40watt rms) med alle kabler og dette funker som bare det, også måtte jeg trekke ett sett kabler til min monoblokk (en "grei" a/d/s 1-kanals) og har gjort alt klappet og klart ferdig. MEN hva med remote-kabel nr. 2? Hvor skal jeg koble den når jeg allerede har brukt den første til den ene utgangen på spilleren min? Hva gjør jeg?? OBS!: Går det greit å ikke sikre begge remotekablene når de 2 forsterkerne mine ikke er verdens kraftigste? Takker på forhånd for gode/raske svar! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Koble dem sammen på samme ledning fra spilleren. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Det funka! Virker som det tar ganske mye mer strøm nå, men da får jeg bare passe på å ikke høre på så mye musikk med motoren av. Har satt frontsettet på gain litt over normalt og gain på høytalerne bak på minimum så de ikke høres foran. Også kjører jeg høypassfilter (80hz) på begge, er dette bra inst.? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ja, det burde være helt greit Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Men hva med "Low boost" på monoblokka da, Cossie? Hva er best? Testet å skru opp litt og da ble det dypere/mørkere basslyd med litt mindre "kick" men fyldigere toner...? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 I min mening er egentlig det noe du må tunee inn selv, alt kommer an på hva slags musikk du hører på, hva du foretrekker av hvilke frekvensnivåer som skal stikke ut. Liker du dyp og fyldig pass, sett lavpassfiltere lenger ned og la frontsettet ta seg av resten. Liker du mer untz untz untz så fyr gainen på fullt og lavpassfilteret på rundt 80-120. Kommer selvsagt ann på hvordan alt er satt opp Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hører på rock/heavy, så da vil jeg ha trøkk i basstromma og god lyd i bassgroove'n...? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Yep, da må du nesten stille det inn selv til du syns anlegget spiller fint sammen. Smaken er som baken really. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå