Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er han forelska?

Anbefalte innlegg

Går i 1. klasse på videregående og har blitt veldig godt kjendt med en som går i 2. Vi snakker mye på msn (hver dag) men også mye på skolen og når vi er på hyggelige "events" med venner. Begge flørter, komplimenterer hverandre og sender hjerter osv på msn. Men på skolen er det mer sånne laaange blikk på hverandre og smiling og hyggelige samtaler og kanskje litt flørting av og til :) Han og veninna mi har kjent hverandre siden de var små og hun har fortalt meg at han har vært forelsket i henne og sånn. Han inviterte meg hjem til han for å se film denne helgen, sammen med kameraten hans. Så sa han at jeg kunne jo be med meg veninna mi/vår også, og si til henne at viss ikke hun kom så ville ikke jeg heller eller noe sånt. Det viste seg at hun ikke kunne. Jeg sa det til ham og slengte på at jeg ikke trengte å komme om han syntest det ble rart. Fikk til svar at vi fikk ta det en annen gang. Jeg skjønner virkelig ingenting?! Jeg hadde begynt å tro at han kanskje hadde litt følelser for meg, men er det mulig at han ikke er over veninna mi og bruker meg for å komme i kontakt med henne? Eller er jeg bare helt paranoid? Jeg har også en tanke om at han kanskje har litt dårlig sevtillit og derfor "trekker" seg. Han er nemli litt stor og er vel ikke den typiske "hotte" typen. Men jeg synest han er søt og har en helt fantastisk personlighet og har ment hvert eneste ord jeg har sagt/skrevet til ham. Men kanskje han tror jeg ikke gjør det? Ahh, hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han liker deg definnitivt! Eller gjorde i alle fall...

utifra de 4 første linjene virker det som om han liker deg ja, men jeg lurer: når dere drev på sånn, hadde han veldig fokus på akkurat deg eller hadde han på en måte litt sånn med alle?

Vil også minne deg på at livet IKKE er som på film. Det er ingen gutter som er så frekke og følelsesløs at de bruker andre for å komme i kontakt med noen. Tror meg. Såklart har jeg tenkt tanken, men har aldri gjort det :no: det ville dessuten rett og slett bare ikke virke.

Mitt råd er å bare være frempå. Vis han hva du føler og prøv å tyde hans tegn. Ikke noe å tape på det. Dette var sikkert bare et engangstilfelle ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk for svar ;) Snakkar framleis mykje med han og slikt, men har merka at han i det siste er litt meir, ja kva skal eg sei, sjenert? øvenfor meg når me er på skulen til dømes. Han snakkar masse og er snill og blid og alt sånn mot dei fleste andre, mens han berre ser på meg. Lange smilande blikk, og litt småprat. Men ikkje noko meir. Kva skjer?! Har prøvd å være litt meir frampå. Men kanskje det blei for mykje? :ermm: Men eg føler ikkje sjølv at det er ein veldig god grunn for at han plutseleg trekker seg. Og han gjer eigentleg ikkje det hell. Me snakkar jo mykje på msn og eg var til dømes lenge med han på jobben her ein dag. (det er svært roleg der, så me hadde mykje tid til å snakke, le, og kose oss) Då virka det som det verkeleg var på vei ein plass. Men no er han plutseleg litt meir "distansert", men som sagt mest/berre når me er rundt mange andre. Kva skjer?

Endret av jazzejento
Lenke til kommentar

Han ville vel unngå fellen med 2 gutter og 1 jente, det er ikke artig for noen parter. :)

Var nok defor han ville ta det senere.

Hvis du føler at det "dabber av" så er det fordi det foregår over for lang tid, men ingen tør å ta det neste steget. Følelsene er der helt sikkert enda, men det blir mer og mer, ja, distansert, fordi det foregår for lenge uten at man kommer noe videre.

Noen må ta det neste steget. Mitt tips er å bare fortsett å ha det gøy, han er nok forelska men muligens litt usikker. :)

Prøv å se film alene med han, eller noe i den duren. Hvis det er noe du har lyst til å finne på med han, ikke nøl med å si det til han, men ikke gjør det hvis du ikke har lyst, eller hvis du føler han ikke har lyst. Ikke tving frem noe, la det gå sin naturlige gang, men legg til litt "krydder". :D

Dvs, vær spontan og gjør akuratt det som faller deg inn når du er med han. :)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

No har han plutseleg bestemt seg for å ignorere meg/hate meg/vere sur på meg. For eksempel i går. Detta var samtalen vår på msn:

Meg: - Hei :)

Han: - hei.

Meg: - er du sur?

Han: - ...

Meg: - okei, det er greit det. Hade då

Han: - Hade.

Og dagen før hadde han blokka meg.

Og idag då eg og kameraten hans/min kom på skulen, smilte han og sa hei til kameraten mens han bere såg på meg og sa: "Oja.. hade." og gjekk.

Men det virkar på ein måte som om det er tull og... For eg spurte ein god ven av han om han visste/kunne fortelle meg kvifor denne guten er sur på meg. Men eg fekk i svar at denne guten berre var litt dramaqueen og at han egentleg ikkje er sur på meg i det heile. Og eg har tenkt og tenkt og eg finn ingen grunn til denne plutselege endringa...

åååå, blir heilt fortvila! Er det liksom eit forsøk på å være utligjengelig, noko som liksom skal føra til at den andre skal blir meir interesert. Eller er det et forsøk på å hinte om at eg er ein idiot og at han er lei av meg, og ikkje vil ha noko med meg å gjere lengre ?!

Lenke til kommentar

Å jazzejento, å jazzejento. Om det fremdeles er tilfellet vet jeg ikke, men det virker som om gutten er gal etter deg, men gal av at han ikke klarer å gjøre noe med det. Hvis det er tilfellet så er oppskrifta på hva du må gjøre nær:

Gi masse signaler, i hytt og kaputt. Masse signaler som sier du er interessert slik at han klarer å kverne hodet sitt (det mellom skuldrene) rundt det å faktisk gjøre noe.

Si "jeg vil være med på filmkveld, kanskje til helga?".

Fnis ukontrollerbart når han ser på deg med sitt lange blikk.

Si "jeg liker stilen din".

Gi han en godmorgen klem på skolen. Si at du er så glad i dag!

Si at du vil se 2012 på kino, og om ikke han kunne vært med.

Når han gjør noe sprell skal du si "haha, du er så kul!".

Du vet... Vanlige ting jenter i "den" alderen gjør når dem er forelsket. Jeg er sikker på at du er bedre enn meg på dette!

Lenke til kommentar

ja, altså. Eg prøver jo å berre fortsette som før, og når me snakkar på msn og sånn så vil eg no sei at eg gir veldig inntrykk av at eg er interresert og blid osv.. Men han gir meg på ein måte ikkje så mykje tilbakers... Og på skulen og sånn føler eg nesten at det hadde blitt feil å gi han ein klem og sånn, når det virkar sånn som at han verkeleg ikkje kunne tenkt seg det tilbake. Men han har i alle fll begynt å svare igjen på msn då... Åååååå! Skal det være så utruleg vanskeleg?!?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...