Supreme P. Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hei, Idag har jeg sitti foran pcen i hele dag og lagd en layout for UPS UB. Ser nå at det er for mye "teal" der, for fikse det imorgen. Hva synes dere om layouten, hvis den ikke er alt for ille, så skal den kodes i CSS imorra. BTW første gang jeg lager en nettside (og layout), så bring it on. I løpet av de 2-3 neste dagene skal jeg prøve å gjøre den ferdig, so flame me! Banneren og logoen er bare tekst, kommer ordentlige på nettsiden. Etter at jeg har uploada ser jeg bare en svær turkis klump, så den skal fikses. Vil gjerne ha kommentar på selve layouten. EDIT: Tatt vekk bildet av første layouten, ble kvalm av å se på den Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) - Ikke Comic Sans - For store knapper til venstre - For stor avstand mellom knappene til venstre - Ikke rød tekst ved produktene - Jeg trodde først man skulle logge inn i søkefeltet - Ukens tilbud passer ikke sammen med produktene, teksten er bredere enn boksene til produktene. Det virker ikke naturlig at overskriften her passer sammen med det man ser under. Få en egen boks rundt hele tilbudgreia, slik at det blir enklere å se at disse hører sammen. - Hva skal dere med annonser? Dere skal vel ikke ha annonser for andre butikker vel?... Edit: Kan ikke forskjell på høyre og venstre jeg ... Endret 21. november 2009 av BeFs Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Takker Ser sjølv at dette ikke ser så bra ut xD Ikke verst til første gang, men mye som skal fikses. Skal bytte Fonts, og endre litt på layouten. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Har du forresten gjort bakgrunnene bak produktene litt transparent? Det ser ikke bra ut ... Gi det en egen farge. Også har den midterste boksen avrundete hjørner bare nederst ... Og enten har alle det, eller ingen. Endret 21. november 2009 av BeFs Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Altså til og være første gang så er ikke dette nødvendigvis så ille. Har sett tilbake på ting jeg lagde for 4-5 år siden og det /så/ faktisk værre ut Anyways, det første jeg tenker er "ÆÆÆ uprofisjonnelt". Og som en vær mulig kunde så er profisjonnalitet hos butikken noe man forventer. La deg inspirere av andre nettbutikker som for eksempel komplett eller Amazon når du lager nettsiden din. du trenger ikke nødvendigvis og ha mega stor tekst da de fleste sitter gjerne max en meter unna skjermen og klarer lett og lese skriftstørelse 10-12. Videre er skriften helt horribel, bruk noe ala Verdana da det virker mer proft. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Det første jeg tenkte da jeg så siden: "for et salig rot". - Mange elementer er malplassert og de er ikke på linje - Ekstremt stort mellomrom mellom menyelementene - Ingen logikk i hvor du bruker runde kanter og ikke - Hvorfor er login-linken ved siden av søkeboksen? (trodde også først at det var login-boksen) - Som nevnt bør du droppe Comic Sans MS - Søkefeltet er blitt strukket slik at det som skulle være runde kanter ikke lenger er det. Tips: Skru på smart guides i Photoshop (om det er det du bruker) og finn deg et par tre fonter som ser bra ut. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Generelle tips: Søkemotor plassert oppe til høyre. Bedrift logo som alltid er synlig oppe til venstre. Ingen rammer. Sjekk fargene. Rød tråd, vite hvordan man kom fram til gitt side. -Spesielt vist gitt side finnes via google. Gjøre det klart at en link er trykket på. Ikke "brake" back knappen. Minst mulig scrolling per side. Ingen duplikat lenker. Optimert søkemotor, som faktisk fungerer. (Ikke bruk ekstern søkemotor). Ikke låst oppsett, som hindrer resize. Har hatt et fag om funksjonelt webdesign. Jeg følger med når du lager nytt og bedre design. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Jeg vet at det er sikkelig rotete, dette er første gang jeg bare slenger sammen noe. Ser sjøl at det er noe galt ( GRUSOMT). Fikset litt på layouten nå, skrudd ned turkisen litt. Har bare valgt random farger, så tar imot tips ang. farger ^^ EDIT: Fjernet layouten Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Takker for kommentarene, det er mange ting som er skjeve og uferdig. Alle fonter, banner og logoer skal byttes ut. Tror jeg bytter ut fargene også, hadde vært fint med tips. Det som er viktigst for meg akkurat nå er layouten Endret 21. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) For en stygg farge :S, når jeg tenker meg om MÅ den byttes! Fargevalg er noe jeg er elendig i, rosa funker vel ikke så bra :!: EDIT: La oss se hvor stygg denne her ble : Noen som vet hvordan man lager sånn (Glass/Reflekterende effekt i PS?) Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det kommer seg, men fremdeles er Comic Sans fyfy å bruke på en bedriftsside. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Hmm.. know Skal bytte ut alle Fonts, logoen og banneren. Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Begynner å komme seg, men nå må du snart begynne å kode, sånn at vi slipper å se på ujevnt og hastet photoshoparbeid. Noen flere tips er å ha en lysere farge (hvit) på ukens tilbud enn på resten av siden, siden blikket automatisk vil trekkes mot det lyseste området. Angående fargene, så prøver du disse sidene for å finne farger som passer sammen: http://www.colorblender.com/ http://www.dhtmlgoodies.com/scripts/color-...or-schemer.html http://www.colorsontheweb.com/colorwizard.asp Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) "Ung Pc service UB." ? Hva er det for et navn? Også PC med liten C, og to mellomrom mellom service og UB ? Hvorfor? Endret 22. november 2009 av MikkelRev Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Know, jeg har fått diskutert navnet med de andre, fordi jeg syntes det er dumt. Nå har de kommet opp med et enda dummere navn -.-" Designet har blitt endret fra det som er her, pga navn skifte. Tar vel ikke lang tid før jeg får dem til å velge et brukbart navn. Og da må jeg kankje endre designet igjen. Første gang jeg driver med CSS og HTML så det tar litt tid ^^ Pluss at de andre tar dumme valg, etter min mening. EDIT: Skriveleif Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Må bare takke alle som har kritisert nett sia mi Nå er designet litt kjedlig, men enkel. Nå må jeg bare kode, noe som tar evigheter. OT:Lurer på hvilket navn de velger til imorra -.-# EDIT: Mikkelrev, UB står for UngdommsBedrift Endret 22. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Driver å koder nå, drit vanskelig. Får det ikke til som jeg vil xD Går sikkert bedre etterhvert. Tenkte jeg skulle laste opp den nye layouten, siden det ikke blir en stor bedrift. Så har jeg bestemt meg for å ta med så få detaljer/funksjoner som mulig, men likevel gi kunden nok informasjon. Som dere ser så har de andre på gruppa valgt Vortex Data Service, som navn. Selvom jeg ikke skjønner hvorfor, må jeg gå med på det... Synes det ble litt mørkt, men passa best sånn, av de kombinasjonene jeg har prøvd. Nå skal jeg slutte å spamme denne tråden, og bli ferdig med å kode. Har tentamen imorra -.-#, så jeg for se hvor mye jeg gidder. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ord delings feil der og så. Hmmm... sjokolade biter... au au! Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ville foretrukket kritikk på nettsiden, og ikke det idiotiske navnet -.-# Her fått opp siden, den er litt rar, innhold_bg.png blir bare en 1cm strek. Driver å fikser nå, men her er den midertidlige linken.Nå må jeg bare få den til å se litt bedre ut. Er fornøyd med resultatet så langt, for å være første gang jeg driver med dette. Uferdig nettside XHTML og CSS er drit vanskelig å knote med Nå er kodingen sånn passe ferdig, ser litt tomt og kjedlig ut. Så får sette inn bilder og "artikler" etterhvert. Må også gjøre ferdig de andre sidene, og få vekk stygge kanter. Takker alle som har kritisert sia mi hittil :!: Endret 23. november 2009 av Supreme P. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Nesj da, CSS er ikke så vanskelig serru Vet ikke hvilket nivå du er på, men koden du bruker ser i hvert fall ryddig ut, uten at jeg har gått inn og sett så blånøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå