potteper Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei Jeg er snart 16 år og har tenkt å kjøpe moped, noe jeg aldri har gjort før. Har aldri kjørt moped før heller så hadde vært bra å hatt litt erfaring sånn at jeg kan prøvekjøre sykelen før kjøp. Er det noen plasser man kan prøvekjøre mopeder i Tromsø/Troms, helst Tromsø. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Vet ikke om noen har lyst til å låne bort en moped til en person som aldri har kjørt moped før sånn at "personen får litt erfaring". Kom deg inn på en trafikkskole først. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Men hvis jeg kjøper en moped, er det lett å lære seg å bruke den. med tanke på giring å balanse osv Lenke til kommentar
brillan Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Kan du holde balanse på en sykel, så kan du å holde balanse på en moped. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Men hvordan skal du kunne prøvekjøre den om du ikke kan å kjøre? Lenke til kommentar
potteper Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Kan ikke prøvekjøre den før kjøp da. Etter som jeg forstår Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det er ikke uvanlig å prøvekjøre kjøretøy før kjøp... Men da må du vite hvordan man kjører først. Forstår du ikke det? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ta med noen som både kan og har lov til å kjøre, slik at vedkommende kan prøvekjøre for deg (helst en person med kompetanse). Når du ikke har kjørt girmoped før er det IKKE lett å gire riktig opp og ned. Jeg prøvekjørte et par ganger på parkeringsplasser og andre lukkede steder med en kamerats moped, og å gire når du ikke har gjort det før gjør deg stressa. Når jeg kjøpte egen moped prøvekjørte faren min mopeden, og jeg holdt meg til en lite trafikkert vei til å øve litt på giringa før jeg begav meg ut i trafikken. Det tar ikke lang tid å komme inn i det, men det er ekstremt ubehaglig å bli stressa av å ikke full kontroll over giring, blinking og bremsing i trafikken. Du kommer til å få noia hvis du prøvekjører uten å kunne gire samtidig som du klarer å holde øya på veien. Når det er sagt må du få deg lappen. Det er ofte bare automatgira scootere du får kjøre på kjøreskolene, og dermed er du nødt til å lære giring selv, men det læres ikke best ved å hive seg ut i trafikken. Lenke til kommentar
potteper Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Det er ikke uvanlig å prøvekjøre kjøretøy før kjøp... Men da må du vite hvordan man kjører først. Forstår du ikke det? Har ikke sakt at jeg ikke forstår det Ta med noen som både kan og har lov til å kjøre, slik at vedkommende kan prøvekjøre for deg (helst en person med kompetanse). Når du ikke har kjørt girmoped før er det IKKE lett å gire riktig opp og ned. Jeg prøvekjørte et par ganger på parkeringsplasser og andre lukkede steder med en kamerats moped, og å gire når du ikke har gjort det før gjør deg stressa. Når jeg kjøpte egen moped prøvekjørte faren min mopeden, og jeg holdt meg til en lite trafikkert vei til å øve litt på giringa før jeg begav meg ut i trafikken. Det tar ikke lang tid å komme inn i det, men det er ekstremt ubehaglig å bli stressa av å ikke full kontroll over giring, blinking og bremsing i trafikken. Du kommer til å få noia hvis du prøvekjører uten å kunne gire samtidig som du klarer å holde øya på veien. Når det er sagt må du få deg lappen. Det er ofte bare automatgira scootere du får kjøre på kjøreskolene, og dermed er du nødt til å lære giring selv, men det læres ikke best ved å hive seg ut i trafikken. Takk for svar Du svarte på alt jeg lurte på : D Lenke til kommentar
essoen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hvis du er VELDIG skeptisk da sier jeg: Kjøp deg scooter. Vist ikke så får du kjøpe deg en og småkjøre litt og lære sm sagt oppenfår her Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Lærer man ikke å kjøre med girmopeder lengre? Hva er så vitsen med å ta lappen? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Lærer man ikke å kjøre med girmopeder lengre? Hva er så vitsen med å ta lappen? Så du tror at man tar lappen for lære å gire? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det er _veldig_ lett og holde balansen på en moped. Giring er også veldig enkelt når du først får prøvd det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå