tromso Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei! Jeg er ikke veldig data-kompetent, og er helt ny bruker her. Kanskje har det jeg spør om vært tatt opp før, men det får så være. Min datter har en Compaq CQ60-300EO. Den spiller hun både Sims 2 og Sims 3 på uten problemer. I dag tok jeg imidlertid å kjørte denne testen på PCen hennes: http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ PCen "bestod" på alle punkter, bortsett fra CPU-hastigheten. Her fikk vi flg. svar: "CPU Speed Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [if built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.] You Have: 2.10 GHz" Spørsmål: 1. Hvorfor fungerer Sims 3 på hennes PC når testen sier hun har for liten hastighet på CPUen? 2. Er det noen triks for å få opp CPU-hastigheten (noen "triks" som er gratis eller i allefall tilnærmet gratis)? Jeg slenger på en amnodning til slutt: Gi meg en anbefaling på en bærbar PC til max 6000 som vil egne seg godt til å spille Sims på (det er stort sett det hun spiler). Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hei, velkommen til forumet Om hun ikke har problemer, hvorfor bytte? De testene er veldig upålitelige. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Maskinen din har en AMD CPU. Det virker som den testen bare kjenner igjen INTEL CPUer. Men som han over her sier, hvis hun er happy, hvorfor bytte? Men hvis du absolutt vil ha en ny maskin som vil dra SIM 3 bedre, så vil prioriteringen være på skjermkortet. Den maskinen du har nå har faktisk rask nok CPU, men et ganske dårlig skjermkort. Denne kan være et mulig alternativ: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...spire-5739g-644 AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå